4Ace şi-a mai luat o palmă peste faţă

Decizia a fost luată în contextul unor circumstanţe care m-au pus pe gînduri. Deci n-a fost o decizie luată de pe azi pe mîine

Declaraţia îi aparţine Luizei Creţu, angajată pînă săptămîna trecută la “agenţia de PR” 4Ace, citată într-un articol DailyBusiness.ro. Pe scurt, trei oameni responsabili pentru comunicarea cu presa de business – printre care şi Luiza Creţu – şi-au luat tălpăşiţa de-a lungul unei singure săptămîni. Altfel spus, ni s-a confirmat încă o dată cam cum stă treaba în “agenţia” în cauză.

Culmea e modul absolut stupid în care răspunde Elena Olteanu, şefa 4Ace:

Plecarea celor trei nu afectează agenţia, conturile pe care le derulăm sau clienţii. 4Ace are o structură făcută în aşa fel încît fluctuaţia de personal să nu afecteze agenţia. Bineînţeles, de dorit ar fi ca personalul să fie stabil şi dedicat companiei la care lucrează.

Asta imediat după ce, citez DailyBusiness.ro, declară că “fluctuaţia de personal este un lucru normal într-o industrie ca cea de PR, în care profesioniştii adevăraţi sînt foarte puţini”. Adică tocmai ce i-a făcut proşti pe cei trei. Chestii de genul ăsta nu se fac, doamna Olteanu! Ce părere credeţi că o să-şi facă Mircea Tomescu, şeful de Pleon Graffiti, despre domnia voastră în cazul în care Oana Bistriceanu, una dintre fostele angajate 4Ace, tocmai ajunsă de la domnia voastră în curtea agenţiei de PR a grupului BBDO, îşi va face treaba bine?

Comuni-care pe care

Elena Olteanu, care consideră că face comunicare şi, mai ales, comunicare de criză, habar n-are cum se comunică. Nu-ţi faci de rahat foştii angajaţi pentru că te-au lăsat cu fundu-n baltă pe merit! Nu de alta, dar te umpli de baftă. Şi nu te-apuci să împrăştii cu rahat în toate părţile, că se întoarce tot pe tine.

Îmi pare rău că trebuie să spun asta, e doar o părere personală, dar doamna de la conducerea 4Ace dă dovadă de o stupiditate ieşită din comun. În loc să aibă un orizont al gîndirii cît mai deschis, să priceapă, să înveţe din greşeli (“comunicarea de criză” de data trecută n-a făcut decît să pice şi mai prost – cel puţin din punctul meu de vedere), ea continuă în aceeaşi manieră. Cum ar fi spus latinii: perseverare diabolicum.

I se fluctură… de fluctuaţie

Vreţi mai mult? Mai citiţi o dată răspunsul citat mai sus: “fluctuaţia de personal este atuul nostru, aşa am gîndit structura, să-i plimbăm pe oameni cît mai mult, să vină şi să plece” versus “e atît de nasol că toţi pleacă…”. Asta am înţeles eu din cele două fraze. O contradicţie. Nici măcar un punct de vedere susţinut pînă la capăt.

Sau, redus la un singur cuvînt, ipocrizie.

Dacă îţi place acest blog şi vrei să-l susţii, cumpără de la eMag folosind acest link.

21 comentarii

  1. Ha? Ce e aia 4Ace? Ce e PR? Ce e Pleon Grafitti? Ce e Olteanu? Dar BBDO?
    Ce e DailyBusiness? Ce e, la urma urmei, business?
    Cine e Luiza Cretu? Cine e Mircea Tomescu? Cine e Oana Bistriceanu?
    Si, inca odata, pare a fi esential, ce e 4Ace??? Vine de la patru ace, vine de la careu de asi, vine de la “pentru as”???

  2. peste fata? :)

  3. Ai tu ceva personal contra dnei Olteanu?

    Altminteri, cei 3 erau 2… faptul ca o persoana paraseste o firma ca sa plece la studii cy greu poate fi catalogat ca “a-si lua tălpăşiţa”.

    Poate ar fi onest sa nu mai utilizezi blogul pentru a-ti regla problemele (sau frustrarile) personale…

  4. Bravo, Alex! Cred ca nu mai este cazul te sfatuiesc sa ignori “aplaudacii”, iata ca s-a ajuns si in ultimul ceas, iar ei tot insista. Toti oamenii care au plecat, nu au plecat decat pentru ca nu se mai puteau intelege cu Elena Olteanu si le era din ce in ce mai greu sa lucreze acolo.
    Imi pare rau ca nu ai mentionat si cei “in jur de 12 angajati” despre care se vorbea pe dailybusiness. Nu au mai fost atatia de cateva luni bune, oricine lucreaza in presa si colaboreaza cu 4ace stie foarte bine. Mai mult de 6-7 angajati, dintre care doar 3-4 la PR, cu siguranta nu mai sunt!
    Fluctuatia de personal este ignorata de mult timp, sub declaratii pompoase in diverse interviuri. Ipocrizie? La ea acasa!

  5. Claudiu: n-am absolut nimic cu 4Ace sau cu Elena Olteanu. singura lor problema e ca nu reusesc sa invete si se scalda in aceeasi balta de stupiditate. si e deranjant. atit.

  6. eu oarecum te citesc, dar nu mi se pare necesar să dai cu noroi doar aşa, de sanchi. ce-ai cu ei? maturitatea şi profesionalismul spre care tinzi ar trebui să depăşească micile răzbunări personale.

  7. vvritz: vezi ce-am scris mai sus

  8. Am dat peste blog-ul doamnei cu pricina si pare o fiinta decenta. Problema cu ea e ca pare perfectionista si pare sa fie mai buna la PR decat la management. Oricum daca ii tot freaca pe “bieti” angajati cu calitatea comunicatelor de presa, atunci e de inteles de ce ii tot injura.

  9. To ginel: care blog? cel de pe dailybusiness care este creat din 8 octombrie 2007 si are 3 postari, si alea cu niste platiudini luate din carti? intr-adevar, un adevarat specialist in PR. de acolo rezulta ca doamna cu pricina este o persoana decenta si perfectionista si ca “ii freaca pe bietii angajati cu calitatea comunicatelor de presa”? PENIBIL.

  10. De ce nu ne spui Alex de ce pleaca oamenii de la Business Standard spre exemplu, ca doar esti insider nu? sau doar 4 ace e subiect de blogging?

  11. Adrian: nu mai lucrez la Standard de aproape un an, nu sint nici un soi de insider. oricum, daca vrei un raspuns simplu… se pleaca de la BS din mai multe cauze, de regula din cauza de nervi intinsi si stres maxim. cel putin asta e unul dintre motivele pentru care am plecat eu.

  12. chiar daca ai plecat nu imi poti spune ca nu pastrezi legatura cu oamenii de acolo…iar in momentul in care dupa Secmarean a plecat si Laurentiu Matache…cred ca e logic sa ne intrebam cine e urmatorul:)

  13. Adrian: prefer să nu discut prea mult despre BS.

  14. O companie care are permanent anunturi pe bestjobs e dubioasa din start. Clientii ar trebui sa se gandeasca la asta.
    Cat despre doamna cu pricina, mie m se pare ca s-a facut de ras prin reactia la precedenta discutie de pe BS si de pe blogul tau. Cand doi oameni iti spun ca esti beat, du-te si te culca, se spune. Cand iti spun 20…

  15. to ipo: e o judecata subiectiva..daca te uiti pe bestjobs vei vedea ca si companii ca HP, Rompetrol, Orange si Vodafone au anunturi permanente si totusi nu poti spune ca sunt dubioase. Multi vedeau falimentul Metro pentru o datorie de cateva zeci de mii de euro catre Tonelli (vezi ce parere are Seceleanu referitor la astfel de judecati si subiecte).

  16. Pentru Adrian: “Chiar daca ai plecat nu imi poti spune ca nu pastrezi legatura cu oamenii de acolo…iar in momentul in care dupa Secmarean a plecat si Laurentiu Matache…cred ca e logic sa ne intrebam cine e urmatorul:) ”

    Domnule Adrian, sa nu facem comparatii de genul 4ACE – RealitateaCatavencu. Plecarea mea nu a avut nicio legatura cu cea a lui SecmErean, sa fie foarte clar (se scrie cu E, nu cu A, poate ar trebui sa stiti, ca lucrati cu presa de ceva timp). Daca am plecat la Wall-Street dupa 6 luni de Business Standard, asta nu inseamna ca m-am batut cu ei sau ca ne-am scos ochii. Am plecat pentru ca am simtit ca este momentul sa fac ceva sa pun umarul la consolidarea unui proiect tanar. Pentru mine, Wall-Street e o mare provocare si sper sa ii fac fata cu brio. Consider ca am luat o decizie corecta atat pentru ei, cat si pentru mine . “Cine mai urmeaza sa plece ? ” sincer e greu sa va dau un raspuns la aceasta intrebare pentru ca situatiile sunt diferite. Plecarea lui Eugen si, apoi, plecare mea a fost o simpla coincidenta.

    Si, din cate imi aduc aminte, la articolele vis-a-vis de Realitatea Catavencu nu au existat nemultumiri ale fostilor angajati care faceau cu ou si cu otet managementul pe online sau print. Iar daca dvs. gasiti un asemenea articol, ar fi bine sa mi-l trimiteti. Si altceva, sa nu facem comparatie intre stilurile de management care sunt total diferite, din ce am mai citit pe standard.ro despre agentia pe care o reprezentati. V-as ruga sa nu va luati de plecarea mea sau a lui Eugen, doar din dorinta de a face o comparatie, deoarece nu exista vreun punct comun cu situatia din 4 ACE. Eu, unul, nu am ce sa reprosez managementuli de la RealitateaCatavencu sau Business Standard.
    Daca vreti sa va legati de ceva va rog sa va legati de munca mea nu de compania pe care am reprezentat-o.

    Multa bafta la consolidare! ;)

  17. pentru Adrian/4ace, care a intrebat asta: “De ce nu ne spui Alex de ce pleaca oamenii de la Business Standard spre exemplu, ca doar esti insider nu? sau doar 4 ace e subiect de blogging?”

    apreciez răspunsul lui Alex.
    şi văd că nedumerirea existenţială “de ce a plecat Secmerean din presă?” a ieşit din cercul jurnalistilor şi a devenit temă de studiu prin industria PR.
    mi se pare stângace tentativa ta, Adrian, de a para o situaţie de criză de comunicare cu o strâmbă pe presă. nu are nicio legătură una cu alta, migrările prin presă sunt ceva obişnuit, spectaculoasă a fost reacţia cititorilor BS la articolul despre doamna Elena Olteanu. deci, ce comparăm? faptul că Secmerean a plecat de la firma A la firma B cu o dezvăluire incredibilă despre o companie de comunicare, a cărei strategie de criză se rezumă la discreditarea criticilor şi a unor jurnalişti care se mută la alte publicaţii sau chiar intră în PR? Cât despre confratele Matache, oooo, ce mişto ar fi fost să am eu asemenea influenţă prin presă încât să-mi transfer colegii de colo-colo – exagerezi, Matache e adult, vaccinat şi se mişcă autonom, tati!
    aia cu păstratul legăturii e o tentativă stângace de implicare a lui Alex în criza de imagine de la 4ace. aşa, for the record: m-am întâlnit de câteva ori cu Alex, absolut întâmplător şi NICIODATĂ NU A ÎNTREBAT NIMIC despre ziar. aşa că, Adrian de la 4ace, lasă Subiectivul în pace, ştie mai bine ca tine regulile corporatiste şi ceea ce nu se spune şi ce nu se întreabă.
    Dragi clienţi ai 4ace: nu-i aşa că aţi prefera să lucraţi, pentru comunicarea de presă, cu un fost jurnalist care ştie ce-i aia presă şi comunicare? imaginaţi-vă că aţi avea o criză de comunicare şi 4ace v-ar rezolva-o aşa.
    (alex, nu ma supăr dacă scoţi asta la moderare, da’ simt nevoia să “săr calul”)

  18. Eugen: n-am de ce sa scot comentariul. mi se pare cit se poate de fair sa il las.
    oricum, eu consider ca o comparatie agentie PR vs. ziar de oricare ar fi el este cit se poate de deplasata din principiu, pentru ca asemanarile dintre cele doua domenii sint cit se poate de putine.
    eu am trecut pe la trei ziare si-un post de radio in cinci ani, deci nu vad unde e problema. sa ne gindim doar la jurnalistii de IT, in general, cum s-au plimabt de colo-colo, la un moment dat chiar le tineam evidenta (deh, am lucrat si intr-o agentie de monitorizare a presei). cel mai relevant, cred, este Seceleanu.
    dar in PR nu prea se face asa ceva. hai sa ne uitam la cum se pleaca in PR dintr-o agentie in alta si cit de des… nu prea se pleaca, nu?

  19. tot ce am vrut sa arat e ca in anumite situatii decizia de schimbare a locului de munca poate fi una personala si nu are absolut mereu legatura cu cine stie ce lucruri ascunse. Daca a fost cu suparare atunci imi cer scuze.

  20. Adrian, comparatia ta nu e potrivita. Companii cu mii de angajati au in permanenta anunturi pentru ca, daca nu fac angajari, aduna cv-uri.
    O firma de PR cu 5 angajati + femeia de serviciu nu are cum sa aiba nevoie de recrutari noi in permanenta. Decat in cazul in care ceva nu-i ok in politica firmei vizavi de angajati.

  21. Buna tuturor! As vrea sa fac si eu o mica mentiune. Despre plecarea celor 3 fete s-a aflat multumita emailurilor de “adio” catre presa. As vrea sa aveti in vedere faptul ca din luna iunie si pana acum au plecat nu mai mult 9 oameni (incluzand femeia de serviciu). Unii au fost inlocuiti, altii nu. Sincer e trist ca in industria de PR romaneasca exista asemenea rebuturi care nu fac altceva decat sa stopeze evolutia unei piete de PR si asa putin dezvoltata. Pacat de oamenii care intra in acea firma cu sperante de maretie, dornici sa invete, sa speram ca vor avea ce sa invete de la altii, ca de la doamna Olteanu nu au ce. Acum sincer ce pretentii sa ai de la o persoana cara afirma veleitati de PR si nici nu a terminat o facultate. A inceput pe HR si s-a mutat pe PR ca suna mai bine. Cum sa-ti incredintezi bugetul unei astfel de persoane? Ce mi se pare stupid este structura aceasta magica invocata de doamna Olteanu care permite agentiei sa aiba fluctuatii. Sincer acum lucrez intr-o firma unde sunt angajati si cu vechime de 20 de ani de zile, pe care atunci cand ii vad clientii, ii pupa le zambesc si le povestesc. Relatiile interumane pozitive sunt cheia succesului in firme.