A1 Bucureşti – Piteşti e autostradă sau şosea?

Weekendul trecut, am fost la o nuntă, la Cabana Voina. O să scriu şi despre Voina, dar, de data asta, vreau să zic două vorbe despre A1 Bucureşti – Piteşti. În teorie, ar trebui să fie o autostradă. În practică, arată ca o şosea cu nişte garduri pe mijloc. Singura autostradă mai urîtă decît A1 este una pe care-am văzut-o, acum vreo doi sau trei ani, prin Bulgaria, cea pe care intri după ce treci de Ruse şi te îndrepţi spre mare.

Într-un fel, nu cred că am fost şocat de asfalt, de indicatoarele cu restricţii temporare uitate de muncitorii care au peticit şoseaua, de gropile de pe banda a doua. Cred că am fost uimit mai degrabă de spaţiile de servicii aproape inexistente sau la fel de “arătoase” precum nişte grajduri. Sincer, mie mi-ar fi ruşine să numesc A1 autostradă. Este, în cel mai fericit caz, o şosea, un drum naţional cu garduri pe mijloc şi cu limită de viteză cu 40 mai mare. Pe lîngă Bucureşti – Piteşti, A2 e parfum.

PS: Da, e prima oară cînd am călcat pe A1. Şi dacă pe aia nu-s în stare autorităţile s-o repare ca lumea, ce pretenţii de vise de prealungire şi prealăţire a şoselelor să avem? Altfel, vorba outdoor-urilor de pe A1: nenumărate “okazii” să te “distrezi”

9 comentarii

  1. Sa vezi autostrada in Chehia. Groaznica! (serios, e mai grav decat ce-i la noi)

    • @cireasa: am văzut în Sudul Spaniei şi-am rămas ca prostul. La noi, la cîmpie, urci şi cobori. La ăia, în zonă muntoasă, nu cred că era cu un metru mai sus, pe alocuri. Cu viaducte, pe stîlpi de zeci de metri înălţime, de-am rămas ca prostul. Mi-a venit să plîng, şi nu glumesc, întrebîndu-mă de ce mama dracului se poate la toţi, iar la noi nu.

  2. E foarte urata, insa este foarte bine ca exista – hai sa privim si partea buna a lucrurilor. Nu e o sosea, nu trece prin sate, o parcurgi in maxim o ora, prelungirea ei din jurul Pitesti-ului e foarte ok, e foarte bine ca ajungi pe ea direct in drumul Pitesti – Valcea, etc. E intr-adevar urata, gropile ar trebui reparate, peisajul e naspa, sunt multe tiruri si harburi foarte lente, etc. Dar e foarte bine ca e.

  3. Cea mai tare faza am trait-o venind candva dinspre Pitesti spre Bucuresti. Pe toate autostrazile civilizate exista un cuvant care desemneaza iesirea de pe ea. Ei bine, cand vii dinspre Piesti, la prima iesire era un singur indicator: “Orja 1”. Ma gandesc cum incep strainii sa se intrebe la ce orja trebuie sa iasa de pe autostrada… :)

  4. cu articolul asta chiar ai exagerat. multi ani de zile pe autostrada bucuresti-constanta nu era nici macar o benzinarie. pe a1 sunt cel putin 4 pe sens.
    iar daca tot ai ajuns la voina, ar fi trebuit sa remarci dezastrul de pe DN73 Pitesti-Campulung.
    ai mai avut tu articole scrise doar de umplutura dar nici ca asta.

  5. @ AlexM

    Autostrada aia din Bulgaria nu este autostrada. E un fel de DN FOARTE liber, inclusiv simbata si duminica. In rest, poate scri un articol despre cum se va plati taxa de autostrada pentru A1 si A2 in conditiile in care avem rovigneta, taxa de poluare din pretul carburantilor, taxa de prima inmatriculare si tot restul.

    O zi frumoasa!

  6. @Cireasa .. nu serios ? autostrada e nasoala in Cehia … da’mi voie sa te contrazic. In afara de cateva portiuni spre Bratislava si Ostrava , autostrada ceheasca e parfum pe langa ce am vazut in Romania . Si vorbim de o autostrada care era deja in functiune la inceputul anilor ’80 .