“Acesta este Mihai Eminescu, statuia tuturor românilor”

Sînt curios dacă agenţia, dacă o fi agenţie, care a făcut reclamele din ultima perioadă pentru o anumită farmacie căreia n-o să-i scriu numele, ca să nu vă revină obsesiv, în minte, cîntecelul ăla idiot din reclamă – cum ziceam, sînt curios dacă participă la Effie 2011. Nu ştiu dacă s-a ţinut deja, dar Effie e festivalul eficienţei în publicitate.

Ideea e aşa: la cît de cretin e cîntecelul, toată ţara a aflat că există un lanţ de farmacii care are nişte reclame cretine pe TV. Nu poţi să te mişti cinci centimetri în fotoliu, că-ţi urlă în cap o porcărie. Eh, din punctul meu de vedere, cîntecelul cu “farmacia inimii” e cel mai eficient de la celebrele reclame ale lui Naumovici cu “Laser, frate” şi “Batman, Batman!”. Toată lumea ştie numele brandului şi toată lumea detestă tîmpenia, dar toţi ştiu, cînd le zici cuvîntul “farmacie”, la ce să se gîndească.

Partea dubioasă e că nimeni nu ştie – sau ştie, da’ nu vrea să spună – cine a făcut porcăria. Pe cît de proastă e, pe atît de bine s-a întipărit în mintea tuturor. Partea şi mai nasoală e că şi urmările sînt la fel de idioate. Ultima e reclama cu Nico pe post de profesoară, care plimbă un grup de copii, explicînd în faţa Ateneului că “acesta este Mihai Eminescu, statuia tuturor românilor”. Mă rog, ea zice corect, “poetul”.

Dar, rogu-vă, dacă ştiţi cine a făcut porcăria sau cine e director de marketing la Catena, spamaţi-l pînă scoate tîmpenia aia de pe TV! Nu există porcărie mai mare! Nici măcar cîntecelul sau scena cu Stela şi Arşinel!

5 comentarii

  1. Mai amuzantă este, însă, dar foarte reală, din păcate, partea cu: “Muzeul ţăranului român, muzeul tuturor românilor”! Aşa e, dacă suntem ţărani cu toţii!

  2. Din cate stiu copy-ul e venit de la marketingul lor. Dar na, la bugetul pe care l-au avut pe TV, puteau si ei sa dea un ban la o agentie.

  3. @Laurenţiu, şi dacă suntem ţărani, ce-i rău în asta? Azi, cînd am ieşit să hrănesc găinile, arătau mai bine decît mulţi din călătorii de pe 32.
    Pe mine ce mă amuză cel mai mult este intonaţia. Ce-or fi avut cu tuturor?! Mă gîndesc cît s-a chinuit Nico. Arembiul ca arembiul, dar limba română a cam înşirat-o pe toată reclama. Nico, cîntăreaţa tutulol reclamelol.

  4. :) Neata, Alex. Eu zic asa, nu conteaza cat e de proasta, important e ca s-a intiparit, propabil asta era si scopul lor. Pe de alta parte, o anumita parte a oamenilor (sunt foarte putini) o considera proasta sau tampenie etc., oamenii care stiu ce inseamna o reclama cel putin acceptabila din toate puctele de vedere, ceilalti…nu-si pun astfel de probleme.

  5. Logica reclamei e urmatoarea: prin alaturarea unor informatii general valabile, de toata lumea stiute si acceptate cu informatia despre acele farmacii se obtine ca rezultat intiparirea in mintea noastra si acceptarea ca farmacia X e a tuturor romanilor la fel cum e Eminescu sau Muzeul Taranului Roman. Scopul reclamei se pare ca si-a atins tinta.