Advertising / Tendinţe: cât am evoluat din 2008 şi până acum

Am găsit o reclamă excelentă creată de Droga5 şi trăiam cu impresia că am descoperit agenţia la Cannes Lions 2008. M-am înşelat, dar mi-a venit ideea să caut, totuşi, programul cu seminarii şi workshop-uri de la ediţia respectivă, mai ales că, de-a lungul acelei săptămâni, am stat în Palais des Festivals, în fiecare zi, de la nouă dimineaţa la şapte seara, de luni şi până sâmbătă, plus jumătate de duminică.

Aşadar, apropo de discuţii şi trenduri în media şi comunicare, iată o idee apropo de ce se discută acum, atât de frecvent, în România, şi ce se discuta atunci, şi să comparăm. Vorbim de 2008, când printul încă era în zilele lui bune, încă nu venise criza, online-ul era văzut ca o paria a mass-mediei, iar bugetele erau praf în ochi, mai ales în România, Facebook era folosit de o mână de oameni – early-adopters – şi era mizerabil din punct de vedere al funcţiilor, MySpace încă era pe val şi lumea încă era optimistă.

cannes-lions-2008-badge

Cum ziceam, hai să ne uităm pe titlurile prezentărilor de mai jos (cu bold, numele agenţiei/companiei care a susţinut prezentarea, mai puţin ultimul seminar, în fapt, dezbaterea de încheiere a săptămânii) şi să comparăm subiectele din 2008, adică de acum opt ani, cu discuţiile de acum, opt ani mai târziu, inclusiv raportat – dacă lucrezi în agenţie, la client sau dacă oferi consultanţă pe comunicare – la chinurile facerii din 2016, strategii, “pushuit” clienţi, bugete de media, analitice etc.

Seminarii (16 din totalul de 52):

  • blinkx – Together At Last: Matching Truly Relevant Advertising To Online Video Content
  • GoViral – The ’Social Media’ Playbook
  • Draftfcb – The Chemistry of Socially Responsible Marketing
  • MindShare – Breaking The Mould: New Models For Branded Entertainment
  • Ogilvy – Dada, Data, Alpha, Beta: A New Rallying Cry
  • Isobar – Brand Management 3.0: Building Brands In The New Digital World
  • MRM Worldwide – Can We Be Friends?
  • G2 – Sustainability And The Shopper
  • Wunderman – Don’t Create An Ad, Start A Conversation!
  • ZenithOptimedia – Big Bang: Exploring The Explosion Of Media And Its Implications For Marketers
  • Initiative – The Shock Doctrine Of Marketing – Reaching The Elusive
  • Microsoft – ‘The Boundaries of the Blur’: The Digitisation of Film
  • Grey Group – A Successful Union, Music and Branding
  • USA TODAY – Going Mobile… The Possibilities Are Limitless
  • Crispin Porter + Bogusky – All That Really Matters Is The Power Of The Story
  • The Cannes Debate – From Metrics To Brand Build – Online’s Next Challenge

Workshop-uri (7 din 25):

  • New Content – Branded Content Is In The Air
  • Vibrant Media – The Future Of Video Is Here (And It’s Not Pre-Roll)
  • MySpace – Tapping The Influencers: How Brands Can Leverage Social
  • IGA – Creative Best Practice For In-Game Advertising
  • 42 Entertainment – Game Play, Social Networking And User Generated Content
  • Real Time Content – Delivering On The Promise Of Custom Video
  • Corbis Rights Services – The Use Of Celebrity In Developing Brands

Personal, am fost la majoritatea celor de mai sus, mai puţin la cele legate de analitice şi gaming, plus altele pe care nu le-am mai adăugat aici, că nu sunt relevante. Pe scurt, dacă n-ai avut răbdare să parcurgi toată lista, avem aşa: branded content, storytelling, mobile, analytics, video, social media, influencers, conversations.

Deci, despre ce ziceaţi că se vorbeşte în 2016?

1 comentariu

  1. Ce mergeau niste linkuri si niste informatii despre prezentari. In 2016… nu s emai vorbeste. Doar se emit nistre truisme. Vezi cumva vre-o urma de inovatie, de evolutie in domeniu? Ceva nou?