O idee despre Planet of the Apps, o producţie Apple

Am văzut promoul Planet of the Apps, un show care va rula în Apple Music despre tot soiul de aplicaţii/startup-uri. Şi îmi pare un soi de The Voice (Vocea României, na!) cu fondatori de startup-uri

Nu ştiu cât succes va avea, dar ideea formatului nu e rea deloc. Sunt curios, totuşi, ce expunere (şi audienţe) o să aibă. Altfel, e interesantă intrarea Apple pe zona de conţinut propriu, fie şi cu un astfel de show, şi mai ales ce or să mai producă, pentru că nu cred că se vor limita doar la asta.

Deja există o groază de zvonuri despre cum Apple ar urma să calce pe urmele Netflix, cu producţii proprii inclusiv în zona Hollywood, dar până acum, au fost doar atât, zvonuri.

Interesantă e şi alegerea Apple Music ca platformă, chestie care m-a făcut să deschid aplicaţia de iPhone, să văd dacă au mai îmbunătăţit-o într-un fel sau altul. Şi tocmai ce-am remarcat că da, au redesenat toată interfaţa de utilizator, arată mai bine şi, în sfârşit, e funcţională.

Din ce-am văzut în promo, show-ul va fi disponibil şi pe Apple TV – deşi încă nu înţeleg de ce nu fac şi un update versiunilor mai vechi – şi, probabil, va ateriza şi în iTunes-ul de Mac.

Chestie care mă duce la o altă discuţie, anume că începe să fie destul de clară treaba că Apple pune mobilul pe primul loc. iTunes n-a mai primit o formă decentă de… uhm, n-a avut niciodată o formă decentă, dimpotrivă, a fost o catastrofă încă de la început.

Pe de altă parte, era doar o chestiune de timp până când Apple urma să testeze şi alte ape, probabil că în căutarea unor surse suplimentare de venit.

E destul de clar – pentru mine, abia prima oară în viaţa asta – că viitorul conţinutului video este pe mobil, iar singurele impedimente sunt abonamentele de date şi bateria telefonului. La capitolul ecrane, deja am depăşit problema asta de ceva vreme, după ce-am sărit direct la 5,5 inci.

E interesant de văzut şi cum vor reuşi să facă un cross promo pe diverse device-uri şi în propriile aplicaţii. Bănuiala mea e că o să vedem tot soiul de “reclame” inclusiv în AppStore.

În orice caz, am o vagă bănuială că Planet of the Apps e doar un test – unul destul de scump, probabil – pentru a înţelege dinamica urmăririi conţinutului video în ecosistemul mobil şi pentru a produce o serie de indici legaţi de publici şi obiceiurile de consum.

Oricum, va fi interesant, chit că Planet of the Apps mi se pare mai degrabă un show de vizionat pe TV decât pe mobil. Tocmai de asta mi s-a şi părut uşor suspect faptul că Apple au renunţat la display-uri şi că singurele lor planuri pe zona de TV (dincolo de conţinut) s-au limitat la Apple TV.

Asta dacă nu cumva o să vedem, în viitorul apropiat, vreun parteneriat cu LG. Dar, în orice caz, mai e mult până acolo.

Dacă îţi place acest blog şi vrei să-l susţii, cumpără de la eMag folosind acest link.