Cum s-a pregătit eMAG de Black Friday 2017

Cum s-a pregătit eMAG de Black Friday 2017

Am fost, mai devreme, la conferința de presă eMAG, cea anuală și premergătoare Black Friday, și mi-am luat notițe. Ca de fiecare dată, Iulian Stanciu a început cu ce-a fost anul trecut și a continuat ce urmează vinerea asta. Așadar, iată ideile principale:

  • negocierile pentru reducerile de Black Friday au început acum vreo zece luni
  • reducerile totale de anul ăsta se vor ridica la 40 milioane euro
  • peste două milioane de produse au reduceri de Black Friday 2017
  • vor participa și peste 4.000 selleri din marketplace, și ei cu propriile lor reduceri
  • depozitul are 125.000 metri pătrați (cât 25 terenuri fotbal), iar stocul, din punct de vedere valoric, se ridică la un miliard de lei (223 mil. euro)
  • eMAG a investit 2,5 milioane euro în servere și servicii cloud pentru această ediție de Black Friday
  • livrările se vor face prin Fan Curier – se estimează că 50% dintre colete vor pleca prin ei -, HDS pentru pachetele voluminoase (frigidere etc.), Urgent și Sameday
  • comenzile se vor putea ridica însă și din cele 15 showroom-uri eMAG și din cele 600 puncte livrare ale Poștei Române
  • target de vânzări pentru acest Black Friday: 1,3 milioane produse, încasări de 350 milioane lei
  • target livrări: 100.000 livrări în prima zi, 67% dintre comenzi livrate în primele cinci zile, 100% livrări până pe 29 noiembrie

Produsele aflate la reduceri:

  • 50.000 televizoare cu reduceri de până la 50%
  • 60.000 smartphones
  • 25.000 laptopuri
  • 20.000 frigidere
  • 150.000 electrocasnice mici, segmentul pentru care s-a înregistrat cea mai mare creștere a interesului clienților
  • 200.000 articole fashion, categoria cea mai dinamică și cu cea mai mare creștere, despre care se estimează că, în următorii cinci ani, va deveni și cea mai importantă
  • 150.000 jocuri și jucării
  • 150.000 parfumuri și cosmetice
  • 25.000 anvelope
  • 150.000 produse pentru casă și grădină, categorie cu o creștere de 100% de la un an la altul

Produse speciale:

  • aur: monede de 22k și lingouri de 24k
  • auto: Mașini de la mai mulți producători, reduceri la modele cu prețuri începând de la 7.000 euro și până la 120.000 euro
  • cea mai mare reducere, de 50.000 euro, va fi la o mașină
  • anul acesta, vor fi reduceri și la motociclete și alte vehicule motorizate similare
  • ceasuri și bijuterii de lux, pentru că a mers bine anul trecut
  • 3000 abonamente Digi cu “de toate” și “nelimitat” cu 50% reducere în primul an
  • vouchere Tarom de 100 euro la prețul de 50 euro
  • bilete la evenimente: Formula 1, Electric Castle, concert Katy Perry la Paris
  • pachete turistice, inclusiv la Disneyland
  • servicii medicale: abonamente la Regina Maria și în lanțul de clinici stomatologice Just Smile
  • antichități – asta-i nouă
  • carduri de cumpărături eMag cu bonus: la prima cumpărătura cu o valoare mai mare de 1.000 lei, clientul primește un bonus de 500 lei (posibil, în puncte ce vor putea fi folosite pentru cumpărături ulterioare pe site-ul eMAG)

Alte detalii de la întâlnirea de acum o săptămână:

  • după investiția de zece milioane euro în depozit și în cea mai rapidă linie de sortare a produselor, eMAG e pregătită pentru 200.000 livrări zilnic în zilele de după Black Friday
  • 4.000 angajați, din care 1.700 în depozit. 25% dintre angajații din zona de programare sunt femei
  • plățile cu cardul reprezintă 30% din totalul plăților
  • aplicația de mobil are peste un milion utilizatori
  • 70% din traficul eMAG vine de pe mobil

Altfel, spor la cumpărături!

Dacă îţi place acest blog şi vrei să-l susţii, cumpără de la eMag folosind acest link.

7 comentarii

  1. Iar eu am atat de mare incredere in emag ca deja mi-am cumparat laptop de la pcgarage.

  2. ceva imi da cu virgula, deoarece 2 puncte se cam bat cap in cap:
    “într-o zi normală, non-Black Friday, au peste 500.000 clienți” si ” eMAG e pregătită pentru 200.000 livrări zilnic”

    deci daca ai 500k clienti pe zi rezulta 500k comenzi pe zi? si atunci emag e pregatita doar pt 200k livrari zilnice? deci 300k comenzi sunt lasate de pe o zi pe alta, pentru a fi onorate in zilele mai slow? sau cum?

  3. “într-o zi normală, non-Black Friday, au peste 500.000 clienți (adică plătitori, nu vizitatori pe site)”

    Pare ceva greșit aici, cu acei 500.000 de clienți zilnic.

    @Cosmin: eMAG a cumpărat pcgarage acum mai bine de un an, dar e bine că ai cumpărat de la ei și ești mulțumit 🙂

  4. @Cosmin, PC Garage a fost achizitionat de eMAG…

  5. Deci emag are 500.000 clienti pe zi si pot livra un maxim de 200.000 comenzi pe zi? 🙂

  6. Nu dă cu virgulă. De Black Friday, oamenii plătesc mai multe produse pe o singură comandă, iar volumul de comenzi e uriaș, cred că au într-o zi cît pentru o săptămînă. Problema, la BF-urile anterioare, era că făceai o comandă și așteptai două săptămîni, timp în care primeai un colet cu o cutie de vopsea, un colet cu pensula, un colet cu mașina de tocat și încă un colet cu un set de pixuri. Comasarea comenzilor într-un singur pachet e mai simplă în restul anului. Or, ei ziceau că au lucrat inclusiv la asta, la comasarea într-un singur colet a cît mai multor produse, pentru Black Friday. Or, la volumul de comenzi de BF, e foarte probabil să nu poată avea aceeași performanță tipică unei zile obișnuite. Bine, și e foarte posibil că lasă comenzi și de pe-o zi pe alta.

  7. Am scos bumbu’ ăla de-acolo pînă mă lămuresc.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.