BRD suge

Mă rog, băncile, în general, fac asta, indiferent de cum le cheamă. Numai că BRD-ul e caz special. Mai am patru rate de achitat la un credit luat prin ianuarie 2005. Vreau să le dau pe toate în septembrie, să scap de-o grijă. Ca să îmi închidă contul, ghici ce trebuie să fac? Să mă duc în Bîrlad, unde am contractat împrumutul şi să vorbesc cu ăia, că ăştia din Bucureşti se dau loviţi. Că ei nu pot nici să-mi vadă graficul de rambursare, nici să îmi lichideze contul, nimic.

Partea interesantă e că regulile astea au fost introduse în ultimul an. Ceea ce mi se pare stupid, mai ales în condiţiile în care, în ultima vreme, toată lumea – bănci, instituţii, firme de servicii – face tot posibilul să îi fie cît mai uşor clientului. Dar nu, BRD-ul e mai cu moţ. Şi dacă te gîndeşti că profitul lor e de un milion de euro pe zi, că doar nu degeaba sînt pe locul doi în topul băncilor din România, chiar te întrebi de ce, în loc să fie cît mai deschişi, ei fac tot posibilul să se strice cît mai mult.

BRD-ul este, în general, o bancă naşpa. Dobînzile sînt aiurea, ca să nu mai vorbesc de comisioane. În 2005 am luat un credit de 12,5 milioane pe o perioadă de trei ani. Aveam nevoie de bani să-mi plătesc facultatea. Ghici cît trebuie să dau înapoi, în total. 19 milioane. Şi trebuie să ai în vedere că din alea 12,5 milioane am primit în jur de nouă, în condiţiile în care diferenţa s-a dus pe comisioane. Probabil o să vină o întrebare de genul: credit PE TREI ANI pentru NUMAI 12,5 milioane? Da, pentru că la vremea aia aveam salariu de trei milioane pe lună.

Printre noile chestii naşpa, proaspăt reglementate de BRD, se prevede ca sucursala de la Bucur Obor să nu mai accepte plăţi la abonamentele la telefonie mobilă decît la bancomat. Adică au desfiinţat formularele pentru plata abonamentelor, nu mai acceptă să te duci cu factura… chestii din astea. Ceea ce mă face să cred că BRD vrea neapărat să nu mai fie pe locul doi, ci pe locul trei, patru, cinci… Pentru mine, BRD oricum rămîne o bancă naşpa, mai ales după ce madam de la Recuperări Credite, Cristina Oglindă, nu face altceva decît să zbiere la mine cînd întîrzii cu cîte-o rată, de parcă ar fi banii ei şi nu ai băncii. Da’ asta e altă poveste (inclusiv partea în care mă gîndeam să fac rostul de numărul ei de mobil şi să îi dau un telefon de curtoazie :P – vorbesc serios, chiar de curtoazie ar fi fost).

Totuşi, există şi părţi bune. Spre exemplu, Multimatul ING. Prin care mi-am plătit mai devreme factura la Vodafone. Chestiunea nasoală e că în tastele alea trebuie să dai cu ciocanul ca să se apese. Chestiunea şi mai nasoală e că, după ce scrii ditamai numărul de cont cu vreo zece zerouri pe care le numeri de ţîşpe ori ca să vezi dacă le-ai scris bine, eşti întrebat: ştiţi, avem deja un template pentru acest tip de plată; vreţi să îl folosiţi? DUH!

Adevărul e că m-am obişnuit prea mult cu gradul ridicat de uzabilitate al internetului, unde există link-uri peste tot, există autocomplete şi alte chestii minunate. Iar cînd te trezeşti în faţa întrebării Multimatului… rămîi interzis. Din senin, vrei să întrebi: frate, da’ de ce nu ai pus un link către template-urile de plată direct pe prima pagină? Apoi îţi aminteşti că nu eşti pe net… Dar nu-i nimic, viaţa e frumoasă, iar Multimatul ING e chiar simpatic. Doar că, data viitoare, o să plătesc la altă sucursală. Una la care nu trebuie să car un ciocan după mine ca să apăs pe taste.

10 comentarii

  1. Cred ca poti sa pui banii de 4 rate in cont si cu asta basta. O sa ii ia in fiecare luna. Si nu platesti nici comisionul ala de rambursare anticipata.

  2. :lol: … Si eu sunt client ING de cativa ani … si la fel ca tine am avut probleme cu BRD-ul. Cand a aparut editia aiai limitata de carduri cu Nadia, Nastase si Hagi m-am dus sa-mi trag cont curent la ei. Ma gandeam sa-mi mut toate operatiunile pe BRD. Dar idiotii ce au facut? Mi-au deschis contul, au luat cererea mea de eliberare card si taxa aferenta, numai ca … au PIERDUT-o (pe cerere). Eu ii intrebam saptamanal ce se intampla cu cardul meu, ei imi spunea sa mai astept … pana s-au facut 4 luni, si m-am dus peste ei. Aici surpriza! Au constatat ca cererea mea era … GONE. Le-am cerut taxa inapoi, iar ei mi-au spus ca nu se mai poate, pentru ca s-a retinut taxa de administrare contului curent din ea … deci mai trebuia chiar sa mai dau eu 3 lei … BRD sucks!! Aveti mare grija!

  3. mie nu-mi vine factura unde locuiesc acum, ci in alta parte. prin urmare, eu nu ma duc cu factura dupa mine :)) de asta preferam ghiseele bancilor sau magazinele Vodafone.

  4. Alex, poti sa platesti la orice bancomat CitiBank factura Vodafone, precum si alte tipuri de facturi/plati. Conditia de baza: sa ai factura la tine, ca sa-ti citeasca codul de bare. Si… bineinteles, banii! :)
    Exista un bancomat in Colentina, langa sucursala Raiffeisen de langa parcul Doamna Ghica, destul de aproape deci. Mai este unul la Victoriei, altul pe la Romana… cred ca mai sunt si altele, deci ai de unde alege.
    Avantaje: te duci cu suma de bani exacta sau cu un pic mai mult – de exemplu daca ai de plata 35.24 RON, te duci cu 36 RON – ca mai putin nu e OK, selectezi tipul de plata, iti scaneaza codul de bare, bagi banii, proceseaza suma, ii depui si iti elibereaza chitanta de confirmare.
    Simplu, eficient, fara sa stai la coada, asa imi platesc eu facturile la Electrica, Vodafone si taxa la facultate.
    Daca ai nevoie de alte detalii, suna-ma.

  5. legat de multimat : sistemul a fost proiectat pentru a fi folosit zilnic de un numar relativ mare de oamenii, unii dintre ei nu foarte obisnuiti cu tehnologiile astea noi (da, stiu, nu o sa vina nea Gogu zugravu’ sa transfere bani dar sunt multi tarani in mediile urbane din Romania). Mi se pare normal ca touchscren-ul si tastatura sa fie ceva mai rezistente si sincer prefer sa apas eu de 2 ori pe o tasta inloc sa apese tipul din fata mea odata serios si mai apoi sa plimb prin cartier dupa alt multimat

  6. ing-ul este in sistem de franciza. adica n-are treaba sucursala din unirii cu cea din universitatate.
    mai bine te duci la barlad :D

  7. ING retail:
    1. dobanda pe contul curent-5.9%
    2.program :7a.m.-11 p.m.incluzand weekend
    SIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII?………..
    tastatura din pupitru are taste de metaaaaaaallllllllllll
    , ca sa reziste frate!!!!!!!!!

  8. La ING ai mai multe variante sa platesti factura
    – multimatul de care esti putin nemultumit
    – in multe sucursale am vazut un fel de POS-uri unde bagi cardul, factura si pin-ul si ai scapat de treaba. aparatul citeste din codul de bare de pe factura toate datele, inclusiv suma. tu trebuie sa bagi doar pin-ul
    variantele cele mai comode insa sunt prin homebank:
    – plata normala de acasa, de pe internet (cu linkuri daca iti salvezi plata)
    – direct debit – bagi codul de client, numarul de telefon si suma maxima pana la care sa se faca plata automat si nici nu trebuie sa iti mai faci griji de plata facturii – nici macar nu trebuie sa te duci in office sa semnezi cine stie ce harti cum e pe la alte banci.

  9. Titlu: BRD te ajuta sa devi mai destept.

    Mai baieti banca asta BRD este ce mai rea banca din Romania. De ce? Pai iata: acu cateva zile am vrut sa iau un telefon mobil de 5 milioane, de la Germanos, ofereau in rate! Capcana mare! Creditul era acordat de BRD, da eu n-am stiut. Dupa ce vanzatorul a facut formele a sunat la banca dupa credit, si ?
    Atunci a inceput totul. Aia de la banca m-au sunat pe mobil doua zile ( cu nr. ascuns) solicitand tot felul de date personale secrete, cum ar fi : de ce boli sufar ! Ce treaba au ei cu asa ceva? La telefon urla la mine cate o mahalagioaica ordinara care mi-a spus la final : Ba vrei creditul sau nu? N-am mai apucat sa raspund ca a troznit telefonul! Cred ca o chemase seful “la lucru”.
    Aia din magazin aveau niste fete terorizate, si totusi au trimis prin fax doua documente personale d’ale mele, doar sa ii imbuneze. Sigur creditul a fost refuzat. Dar nu eu il solicitasem . Nu eu am ales banca. Am intrebat vanzatorul de ce lucreaza cu bancA ASTA, A dat din umeri. Si am plecat plecat. A doua zi am cvumparat ce aveam nevoie cu banii jos cu 1 milion mai putin.

  10. de aproape 2 sapt ma chinuiesc sa aflu de ce nu primesc suma de bani care mi-a fost trimisa din strainatate si care in dec. a venit in 2 zile in conditii identice…agentia locala este expediata politicos,iar eu -clientul-sun zilnic si mi se promit cercetari din partea operatorilor vocaliscare nu mai revin…cum sa aflu despre banii mei fara sa maimbolnavesc de nervi
    ?