Bucureşti, pe expunere prelungită. Cu EF-S 10-22mm

Ştiind că Vlad Petreanu nu era tocmai încîntat de pancake-ul 40mm f/2.8 de Canon, despre care am scris, m-am gîndit că, dacă tot l-am împrumutat de la F64, să i-l pasez şi lui. El mi-a împrumutat un Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5, al lui, la ţanc pentru a putea face mişto de el pe Twitter. Eh, să înceapă distracţia, mi-am zis. E drept, n-am apucat să-l folosesc decît seara, în RATB şi prin centru – pe la Universitate şi pe Calea Victoriei, pe unde am avut de ajuns. Deci, ce faci cu un superangular? Te joci.

EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 nu e tocmai un obiectiv de noapte (şi, pentru cei nu tocmai în temă, nici pentru full-frame-uri). Nu mai ţin minte ce ISO am folosit la fiecare în parte, dar cred că am mers pe maximum posibil, 6400, căci trebuia să compensez cumva diafragma. E şi motivul pentru care se remarcă zgomotul (la ultimele două, cel puţin). Pe de altă parte, fotografia cu autobuzul “transparent” e la ISO 100. Altfel, ce e pe expunere prelungită e setat de la 1,3 secunde pînă la două secunde, cu aparatul postat fie pe un pop – a se vedea că, la unele, focusul e-n bălării, ştiu asta, nici nu m-am mai obosit să mă uit prin vizor -, fie pe gard.

Jucăria e extrem de mişto, iar dacă aş fi avut un trepied, aş fi scos, poate, nişte cadre mult mai simpatice. Din păcate, îmi tremură mîinile, iar stabilizarea pe gard nu oferă suficientă acurateţe dacă nu ai un declanşator extern. Cînd apeşi pe buton, aparatul se mişcă oricum, dar asta-i altă poveste. Am reuşit să “produc” şi nişte “fantome.” Altfel, mă distrează că distanţa de focalizare e de vreo cinci centimetri. E un obiectiv bun, surprinzător de clar, chit că n-are suficientă profunzime de cîmp – cred că ar fi o cerinţă prea mare de la o lentilă wide cu diafragmă 3.5-4.5.

Poza de pe prima pagină e la un click distanţă. Toate cadrele sînt realizate cu un Canon 600D. O să revin cu mai multe fotografii cu 10-22mm undeva pe luni sau marţi. Am timp, în weekend, să mă joc cu el serios.

PS: La toate fotografiile, editările standard sînt resize şi Sharpen, în Photoshop (Sharpen e pentru că “Save for web” scapă un blur). La a doua, am băgat un strop de Vignette, din Lens Correction, iar la a şasea, am corectat uşor expunerea (Gama correction.) Celelalte sînt aşa cum le-am scos din aparat.

Dacă îţi place acest blog şi vrei să-l susţii, cumpără de la eMag folosind acest link.

4 comentarii

  1. de ce spui ca nu are “suficienta” profunzime de camp ?

  2. În mod normal dof ține mai mult de planul de focalizare, iar la un obiectiv wide n-ar trebui să fie o problemă. În fine, asta se rezolvă cu răbdare, cum zicea Robert.

    Sunt curios într-o lumină bună care sunt tonurile de culoare, așa că dacă ai ocazia să încerci și un cer albastru, poate pui niște cadre. Focalizarea ar trebui să fie bună și rapidă cu acel USM, nu?

  3. 10-22 are review-uri gramada.

    Pt vignetare – http://www.the-digital-picture.com/Reviews/Lens-Vignetting-Test-Results.aspx?Lens=271 (2 diafragme la 10mm/f3.5 adica destul de mult)