Foto: Ars Technica

Cât de lung ar trebui să fie un review de produs?

Una dintre chestiile care mă enerva cel mai mult la Vali, când mai apuca să facă și câte-un review la vreun produs, era aceea că producea o listă – cu bumbi – de un ecran jumate și gata. Până… azi.

Zilele trecute, văd că Neștian scrie pe Facebook că a trecut de la Mac la un Lenovo X1. Azi, îmi intră-n feed un link către un review de la Ars Technica și dau click. Și mă uit că e o tonă de text și mă grăbesc să caut concluziile, la care n-am mai ajuns niciodată, că am închis tab-ul.

Ca notă personală, la mine pe șantier, toate bidinelele sunt Lenovo. Eu am un E570 de 15 inci cu un i5 de 2,7 Ghz și 8 GB RAM, encriptat până-n dinți, și eram cumva curios să văd ce știe acel X1. Până la urmă, m-am lăsat păgubaș și nu m-am mai obosit să citesc.

Legat de Lenovo și Windows, cele mai frustrante chestii pentru mine, ca zugrav, sunt display-ul, care e de-a dreptul oribil (ceea ce nu s-ar putea spune despre cel de pe X1) și, mno, Windows. Pentru că singurul mod în care am putut să-l fac funcțional a fost să-i atașez un Apple Magic Keyboard 2 și să remapez tastele ca pe Mac (ctrl în loc de alt, alt în loc de winkey și winkey în loc de ctrl).

Mai sunt câteva chestii care mă scot din sărite la Lenovo și care mă fac să mă întreb de ce Neștian ar fi renunțat la Mac. Prima e layoutul tastelor – practic, se duce naibii tot zen-ul diacriticelor, tre’ să le cauți prin alte locuri. A doua e touchpad-ul, care e de-a dreptul retardat față de trackpad-ul de Mac, iar poziționarea butoanelor în partea de sus e complet anapoda.

Iar a treia e tastatura în sine, care – pentru mine, cel puțin – e inutilizabilă, că ajung să apăs întotdeauna pe lângă din cauză că nu există un spațiu între numpad și restul. OK, bias, mai ales după opt ani pe Mac, dar chiar și așa…

Revenind la ideea inițială, cât de lung trebuie să fie un review?

Dacă îţi place acest blog şi vrei să-l susţii, cumpără de la eMag folosind acest link.

1 comentariu

  1. Nu există un număr ideal de caractere pentru ca ține de ce target ai în minte când te apuci să faci, în general, reviews, fie ele în scris sau video.

    Dacă publicul țintă sunt oameni care nu su t pasionați de domeniul respectiv și vor doar să afle rapid plusuri și minusuri, n-are rost să ai mai mult de 300-500 cuvinte în scris sau vreo 3 minute de video.

    Dacă faci chestii in-depth, nișate, unde știi ca doar ăia mai hardcore o sa vină să vadă care-i treaba, poți să o lungești încă de 10 ori pe atât (vezi AdoredTV).

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.