Catalyst Worldwide investeşte în România – agenţie de digital şi un accelerator pentru startup-uri din tehnologie

michael-koch-catalyst-worldwideCatalyst Worldwide intră şi în România, cu un “atelier de producţie digitală,” ce va crea platforme integrate de software şi produse digitale, după cum a explicat, astăzi, fondatorul companiei. De altfel, Catalyst are operaţiuni în mai multe ţări, inclusiv în America de Sud, dar investiţia în România vizează crearea principalului centru de producţie pentru clienţii săi. Michael Koch, fondatorul Catalyst, a anunţat că, printre altele, intenţionează să creeze şi un hub tehnologic în Estul Europei, pe care îl vede drept un nou Silicon Valley. Catalyst este aceeaşi companie care, anul trecut, anunţa Digital Catalyst Fund, un fond de investiţii în care s-a implicat şi Cristian Burci, şi care anunţa că e în căutare de startup-uri româneşti.

Michael Koch: “România va avansa rapid şi va deveni un lider în tehnologie. În trecut, am lansat nouă centre de dezvoltare, dar, pînă acum, în România am găsit oamenii cu cele mai bune abilităţi în materie de dezvoltare şi scalabilitate. Cred că acesta este principalul motiv pentru care România va deveni un lider în tehnologie. România va fi, pentru Catalyst Worldwide, CTO-ul companiei.

Koch vrea să lucreze, din România, pentru clienţi din Fortune 500, actuali sau viitori. Adică tot un fel de outsourcing. Totodată, pe lângă compania de dezvoltare web şi viitoarele investiţii în startup-uri, îşi propune să creeze şi o serie de proiecte educaţionale. Mai exact, o “universitate online” ce va oferi cursuri bazate pe o curriculă creată de profesori de la Penn State sau Yale. Fondatorul Catalyst îşi va împărţi timpul între Bucureşti şi New York: două săptămîni aici, două săptămîni în SUA, în fiecare lună.

Producţie digitală

În materie de producţie digitală, Catalyst îşi propune să reducă fragmentarea acesteia în funcţie de ţări sau de branduri. De exemplu, scopul este ca o companie multinaţională să nu fie nevoită să localizeze un banner publicitar cu cîte o agenţie de digital din fiecare ţară, ci să folosească o singură platformă, iar agenţia din Bucureşti să se ocupe de întreaga coordonare a proiectelor din zona de digital, să se ocupe, mai exact, şi de partea de centralizare.

Programatorii români sînt atenţi la detalii şi sînt foarte serioşi şi comunicativi, ceea ce le permite să înţeleagă mult mai bine necesităţile clienţilor şi să livreze proiecte bine făcute, la timp, spune Koch. Mai mult, spre deosebire de America de Sud, unde Catalyst avea un centru cu 400 de angajaţi care, la ora 17, “sparg uşa,” românii sînt mult mai dispuşi să rămînă o oră sau două peste program pentru a livra proiectul fără să depăşească termenele limită.

Catalyst are, în România, 33 de angajaţi şi îşi propune ca, pînă la finele anului, să ajungă undeva la 75-100 de oameni, iar în 2014, să depăşească 200.

Investiţii

Prin Digital Catalyst Fund, vor fi alese zece startup-uri ce vor primi cîte 50.000 de euro. Echipele selectate vor lucra, timp de trei luni, în Bucureşti. Cele zece startup-uri vor fi alese din toată lumea, nu doar de pe plan local. Spaţiul este deja amenajat pentru 150 de persoane.

Practic, Catalyst lansează un accelerator în Bucureşti, iar pentru investiţia iniţială, de 50.000 de euro în fiecare proiect, ar urma ca fondatorii să-i cedeze 12-15% din companie. În funcţie de cum vor evolua proiectele, vor exista şi investiţii ulterioare, ceea ce va face ca structura acţionariatului în startup-uri să se îndrepte spre o proporţie (fondatori – Catalyst) de 80-20, eventual chiar 70-30. Anul trecut, Digital Catalyst Fund a investit doar în patru companii.