Cîte tipuri de reclamă putem suporta?

Hai să o luăm schematic. Avem aşa: publicitate pe TV (îmi pare rău, dar eu ţin TV-ul pe VH1, deci e inexistentă), publicitate pe radio (nu ascult), publicitate în presa scrisă (nu cumpăr ziare), publicitate pe net (am AdBlock Plus, nu o văd), outdoor (pe astea n-am cum să le ratez, că ies din casă destul de des), publicitate indoor. Sînt convins că mai sînt şi altele, dar nu le ştiu şi, în momentul de faţă, nu mă înteresează.

Să ne concentrăm un pic atenţia pe publicitatea indoor. Avem, printre altele, reclame în toaletele crîşmelor (OOPS Media vinde de rupe la capitolul ăsta), reclame în lift (Elevate Media vinde la mine în scară, dar mai există cel puţin o firmă care face asta), avem afişele din toate magazinaşele de cartier, din supermarketuri şi hypermarketuri, avem MonopolyTV în supermarketuri, avem pînă şi BarTV în cîrciumi.

Unde vreau să ajung? Mai nou, a apărut Digicast Media, o… agenţie, că încă nu pot să o denumesc companie, care vrea să vîndă publicitate în stilul MonopolyTV/BarTV, dar nu în crîşme şi magazine, ci în clădirile de birouri, eventual în blocuri rezidenţiale. Băieţii, scrie Business Standard, au intrat pe piaţă cu o investiţie iniţială de 10.000 de euro, bani cu care, probabil, au cumpărat LCD-uri.

Înainte de a întreba ce rost are să-mi pui mie, la etajul şase, un LCD cu reclame, mă întreb cît de bine vinde MonopolyTV, respectiv BarTV. Pentru că pe BarTV, spre exemplu, văd aceleaşi reclame de fiecare dată, majoritatea la produsele media ale trustului lui Sorin Ovidiu Vîntu. Eu înţeleg conceptul de publicitate neconvenţională, dar îmi scapă sensul unei investiţii din care nu ştiu cît profit o să iasă.

Deocamdată, sistemul funcţionează în cinci clădiri, dintre care trei de birouri, amplasate în Piaţa Victoriei şi în Piaţa Alba Iulia, asigurînd o audienţă totală de 1.500 de persoane.

Ăsta e ultimul paragraf din ştire. Totuşi, eu aş fi vrut să ştiu în cît timp vor să ajungă pe break-even şi în cît timp speră să intre pe profit, care e investiţia totală şi, nu în ultimul rînd, cine e atît de întreprinzător (ca să nu spun “curajos”, că ar părea că iau la mişto) încît să bage banii în aşa ceva.

O ultimă notă ar fi că mie îmi pare bine că se dezvoltă industria, însă îmi scapă cît de pregătită e piaţa pentru ce vor ei să facă. Eu, unul, aş lucra mai mult la calitatea reclamelor decît la modul de distribuţie. Da’ asta e doar părerea mea.

6 comentarii

  1. De la publicité avant toute chose! :)

  2. Mai trec gif-urile animate sau imaginile statice de Adblock Plus, asa ca mai vezi totusi si niste reclama pe net.

  3. Nu cred ca e asa de grav ca unii baieti au idei si mai ales curaj sa le puna in aplicare. Eu ii felicit

  4. sa ziceam ca este o idee buna si sa ii felicitam pentru curajul avut, personal cred ca incepe sa devina ridicol
    urmatorul pas ar fi sa imi puna in casa un LCD unde sa ruleze non-stop reclame.

  5. hai ca daca nu exista bartv-ul nu stiam ce tigari sa-i cumpar unei tipe ca sa o impresionez :))

  6. AdBlock Plus blocheaza si reclama de sus dreapta? :)

    Publicitatea nu e “raul” de care trebuie sa fugi, daca e facuta cum trebuie. Abia aici e problema.
    Dar nu cred ca e locul sa discutam de advertising