Comunicatele de presă în 2017: e timpul pentru mobile first

Mă gândeam la o chestie, că tot primesc multe comunicate de presă: cred că a cam venit momentul ca toate agenţiile de PR să schimbe un pic abordarea trimiterii lor.

Cred că cel mai bun exemplu, în sensul ăsta, e SmartPoint, agenţie care, de câţiva ani încoace, pune tot textul în corpul mailului (chiar dacă ataşează şi documentul). Aş vrea să văd acelaşi lucru de la toate.

Poate că sună dubios – mai ales dacă eşti obişnuit într-un anume fel -, dar în condiţiile în care toţi ne verificăm mailul întâi de pe iPhone (mă rog, ce-o fi) şi abia apoi de pe laptop, e mult mai comod să dai toată informaţia într-un format care se scalează pe dimensiunea ecranului.

În al doilea rând, s-au cam dus vremurile în care ne scriam textele în Word, acum le scriem direct din editorul CMS-ului, nu mai are sens să laşi toată informaţia separată – hai să mai descărcăm un fişier din care să luăm cu copy/paste nişte text pe care să-l edităm… în CMS.

În al treilea rând, e mult mai simplu să iei informaţia din mail (dacă ai nevoie de un citat, de exemplu) cu copy/paste decât dintr-un fişier Word care preia şi formatarea HTML dubioasă.

Dar principalul motiv rămâne, totuşi, posibilitatea de a citi cursiv de pe mobil un comunicat. Nu de alta, dar telefonul a devenit primul – şi cel mai important – ecran, iar laptopul şi TV-ul cad în planuri secunde. Cel puţin pentru noi, ăştia care scriem.

Bonus: ideal ar fi să dispară şi invitaţiile în format PDF sau JPG sau, dacă tot aterizează în ataşament, informaţiile de bază (evenimentul, data, ora, locul, dress code-ul) să fie în format text.

Dacă îţi place acest blog şi vrei să-l susţii, cumpără de la eMag folosind acest link.

1 comentariu

  1. Eu citesc mailurile doar de pe desktop/laptop si foarte foarte rar de pe telefon.