Concursuri pentru bloggeri? Mai bine nu

what-goodUltima mare tîmpenie pe care am primit-o pe mail este o invitaţie de a participa la un “concurs pentru bloggeri.” Şi nu de oriunde, ci de la un ONG foarte mare. De unde mi-a venit şi ideea acestui articol. O să spun cît se poate de clar: terminaţi cu prostiile astea.

Am primit un PDF de 15 pagini în care mi se explică mecanismul campaniei şi mecanismul concursului. N-am o problemă. Dar dacă vrei expunere gratuită – vorbim, totuşi, de o campanie de conştientizare, de educaţie, – nu e mai simplu să ceri? Nu de alta, dar în 15 pagini, nici măcar nu scrie o vorbă despre “premii.” Facem concurs doar aşa, ca să ne aflăm în treabă? Că ştim că e la modă să facem campanii pe bloguri?

Nu e primul mail de genul ăsta pe care-l primesc. Cu “invitaţie la concurs pentru bloggeri.” Iar ideea ONG-ului de faţă e cu atît mai proastă cu cît abordarea e complet greşită. Dacă trimiţi listei de bloggeri despre care ştii că-ţi pot genera awereness, nu îi inviţi la un concurs fără premii, ci îi întrebi dacă nu sînt dispuşi să scrie. Dacă trimiţi listei de bloggeri care se bat pe două pachete de biscuiţi, mergi sănătos şi cere-le lor, dar nu te aştepta la rezultate.

Ideile de concursuri pentru bloggeri sînt o prostie uriaşă, care nu garantează nici trafic, nici expunere. Nici un blogger serios, care rulează campanii, cu atît mai mult unul care trăieşte din asta, n-o să “concureze” pentru ştiu eu ce telefon mobil sau mărunţiş, cu atît mai mult cu cît şi-l poate permite. E mai decent şi mai de bun simţ să dai un mail şi să întrebi dacă poate ajuta. Şi e valabil şi pentru agenţii şi companii, nu doar pentru ONG-uri. S-ar putea să te întrebe de buget sau s-ar putea să scrie. Dar măcar ceri o favoare, nu arunci un mail care mai degrabă enervează. Cu atît mai mult cu cît nu e nici o miză decentă pentru cel care trebuie să scrie.

Iar exemplul concret despre dat o mînă de ajutor, care-mi e cel mai la îndemînă, în cazul blogului meu, cel puţin, este implicarea absolut gratuită în campania Romtelecom antiviolenţă verbală asupra copiilor. Nu mă costă nimic să dau o mînă de ajutor şi nici pe cei de la Romtelecom nu i-a costat nimic să mă întrebe. Pentru că sînt cauze pentru care merită să te implici dacă eşti rugat corect.

Şi revenind la concursuri, terminaţi, vă rog, cu prostiile astea. Beneficiile sînt foarte, foarte aproape de zero. Ori faceţi o campanie deşteaptă, ori vă abţineţi.

6 comentarii

  1. Ei bine, pe segmentul de Foodies concursurile (de la Electrolux și de la alții) au mers foarte bine. Probabil și datorită specificului nișei, că toată lumea pe segmentul ăsta pune pe blog rețete și dacă în asta constă concursul ești în zona de confort și-ți pune la încercare și creativitatea și competivitatea.

  2. Sunt perfect de acord cu ideea articolului, am o intrebare, totusi cum poti solutiona o situatie de genul amintit in articol cand esti bombardat de asemenea emailuri desi tu nu te-ai abonat la nici un newsletter si dai dezabonare de fiecare data, dar primesti in continuare emailuri?
    Exista vreo solutie pentru asa ceva?

  3. Pai cand faci “click” pe link-ul de “dezabonare”, numai bine ai CONFIRMAT ca adresa aceea de e-mail pe care primesti spam-ul e activa, functioneaza, e citita – asa ca ai intrat “pe bune” in baza de date ca persoana careia merita sa-i trimita spam :D
    Mai bine nu mai faci nici un “click” si reclami direct la ISP-ist sau pur si simplu “mark as spam” ;)

  4. Eu in general nu cred ca toate concursurile astea.. cred ca totusi e ceva putred la mijloc.. un scop cred ca al are de atragere trafic… totusi mare lucru nu fac….si nici traficul nul prea strang …

  5. corect este awareness