Concurs online: dai premiu o cană sau o maşină?

Mi se pare interesant cum advertiserii de pe plan local se folosesc tot mai des de concursuri pentru promovarea unor produse sau servicii. Îmi închipui că mecanismul funcţionează foarte bine, deşi sînt foarte curios de nişte statistici. În ultima vreme, am văzut tot mai multe proiecte de acest tip. Deşi, uneori, mă apucă rîsul cînd văd ce premii dau unii.

O să vin cu un exemplu stupid, inventat, că altfel se supără lumea pe mine. Un producător de mobilă, de exemplu, face un concurs pe propriul site. De regulă, pentru bloggeri. Din categoria: “scrie un articol despre noi pe blogul tău şi poţi cîştiga…“. Eh, cum să nu te întrebi dacă să rîzi sau dacă să plîngi în momentul în care vezi ce premii se dau? Mai exact, fiind producător, îţi închipui că dau şi ei ca premiu, la alegere, o masă cu patru scaune sau o bibliotecă sau măcar un blat de bucătărie. Cînd colo, ce să vezi? Premiul este un mouse USB. Sau o cană cu logo-ul firmei.

Ulterior, advertiserul zice că bloggerii sînt naşpa, nişte inabordabili!, care nu-s buni de nimic, iar campania n-a avut nici un efect, nici un rezultat. Desigur, din vina lor.

Eh, acum hai să comparăm cu concursuri serioase, care nu sînt neapărat destinate bloggerilor, ci marii majorităţi a utilizatorilor de internet. Ce faci cînd toţi participanţii sînt cîştigători ai unei invitaţii la o mega-petrecere, iar unul dintre ei are şansa să cîştige un premiu în valoare de cîteva mii de euro? La o maşină, mă refer. Ca grad de comparaţie la ce scriam mai sus, Dacia oferă o Sandero serie limitată Orange.

Cum cîştigi o Dacia Sandero serie limitată Orange? Participi la o petrecere secretă. Cum ajungi la petrecere? Cauţi indicii timp de patru săptămîni, te înscrii pentru a participa, foloseşti indiciile şi primeşti coordonatele. Ca idee, indiciile sînt de genul “cine e DJ-ul petrecerii”, “cine e invitatul special” şi aşa mai departe. Nu trebuie decît un strop de atenţie ca să le găseşti.

Odată rezolvate toate probele şi găsite indiciile, vei primi o invitaţie pentru două persoane la petrecere. Mai mult, ai putea fi cîştigătorul unei maşini Dacia Sandero serie limitată Orange prin tragere la sorţi. Am explicat mecanismul, pe scurt. De reţinut, maşina vine şi cu un smartphone Orange Boston, care rulează pe Android. Apropo, Sandero este negru complet, cu inserţii… orange şi arată într-un mare fel. E cam atît de simplu.

4 comentarii

  1. Intamplator sau poate nu, dar exemplul tau este real, a fost un concurs pentru bloggeri organizat de un producator de mobila !

  2. Am avut un concurs cu un mic chestionar si premiu un telefon mobil oferit prin random.org. 1.100 de oameni au completat chestionarul si au comentat peste 800.
    As zice ca e unul dintre cele mai reusite experimente de anul asta.
    Deci functioneaza.

  3. aia care vor sa scrii un articol pe blogul tau despre situl lor abuzeaza de necunoasterea celorlalti. Practic ei se aleg cu o gramada de linkuri externe, veritabile, fara sa faca nimic, nici macar nu dau cana in discutie.