Content is king. Despre publishing, advertising şi de ce nu moare vorba asta

S-a tot vorbit, pe la ultimele evenimente pe zona de comunicare, despre Facebook, reach organic, bugete de investit în reţeaua socială. Toată lumea a ajuns la concluzia că Facebook nu vinde. Ceea ce e perfect corect.

pens

În acelaşi timp, prin media de-afară, se mai vorbeşte, periodic, de modelul de distribuţie pe care-l foloseşte Netflix cu House of Cards. E un discurs care-a devenit celebru, la un moment dat, ţinut de Kevin Spacey exact pe tema asta. Spacey reia ideea într-un răspuns oferit celor de la Deadline.com:

The audience is going to go where the content is. It’s not about platforms anymore, it’s about content. And we will have to open it up and give them the avenues they want to go down.

Comentariul scurt ar fi următorul: back to the basics. Comentariul mai lung ar fi că există o nevoie constantă de conţinut de calitate. Nu e vorba despre platforme de distribuţie, ci despre conţinut. Într-o formă sau alta, mai devreme sau mai tîrziu, publicul ajunge la acel conţinut.

Ce legătură are asta cu advertisingul? Dacă ne gîndim la nemulţumirea provocată de Facebook, nu cred că aş risca dacă aş spune că advertiserii se vor întoarce la publishing. Ceea ce e un lucru bun.

Dacă îţi place acest blog şi vrei să-l susţii, cumpără de la eMag folosind acest link.

6 comentarii

  1. Alex, ai şi nişte studii de caz care să susţină afirmaţia asta cu Facebook? Ai tot folosit-o prin articole, dar pe ce se bazează? Că de specialişti fără portofoliu e plin internetul.

    Nu mă înţelege greşit, nu zic că nu ai avea dreptate, dar cred că ar fi bine să şi arăţi campaniile rulate de tine, sau nişte experimente proprii din care să reiasă că tu ai încercat şi Facebook nu a mers.

    Că de asta a cam murit publishing-ul, ştii? De prea multe articole fără fond.

    • @Alex Negrea: Publishingul n-a murit şi nici n-o să moară, chill :) Nu cred că vin eu cu studii de caz despre Facebook, au spus-o destui speakeri la evenimente. Cere-le lor studiile de caz :)

  2. Păi tu le-ai cerut? Sau cum ai tras concluzia?

  3. De acord, utilizatorii tot pentru content au venit si pe Facebook. Intrebarea mai interesanta ar fi cred: ce ii determina sa tot revina chiar si cand continutul nu mai e ce a fost?

    La ce afirmatie va referiti? La faptul ca “Facebook-ul nu vinde”?

  4. Corect Alex, numai ca in acel “ce-au mai facut prietenii” intra si unde au mai fost in concediu (in ce statiune, la ce hotel, ce companie de turism au folosit, ce linie aeriana, etc.), cu ce haine se mai imbraca, ce masina si-au mai cumparat. Din punctul meu de vedere Facebook-ul are potential destul pentru a determina vanzari, dar nu pe loc, “click si am cumparat” si mai putin prin reclame platite.