Cum elimini Uber din Bucureşti în şapte paşi simpli

De fapt, nu e vorba de eliminarea serviciului Uber, ci e mai degrabă un răspuns la întrebarea: de ce sunt proşti proprietarii firmelor de taximetrie. Prin urmare, zic să fac un ghid scurt de a trage Uber pe dreapta definitiv pentru orice companie de taximetrie care are planuri mari.

taxi-bucuresti

  1. Obligi şoferii să facă pontajul, la fiecare început de tură, la sediu, unde se verifică dacă maşina e curată, şi le verifici starea tehnică în fiecare lună, să nu mai circule toate gioarsele pe şosele
  2. Interzici fumatul în taxiuri şi îi obligi pe şoferi să poarte cămaşă
  3. Le impui şoferilor ca, atunci când au clienţi, să ţină muzica încet şi să nu facă conversaţie
  4. Vinzi toate maşinile fără aer condiţionat şi le înlocuieşti cu unele cu aer condiţionat; îi dai afară pe toţi colaboratorii ale căror maşini n-au aer condiţionat
  5. Creezi o aplicaţie de mobil care să permită acordarea de note şoferilor şi care să conţină nişte bife pentru nemulţumirile de bază – respectiv, cele de mai sus -, ca să înţeleagă şi patronul care-i taximetristul scandalagiu, care-i ăla fumător sau care-i ăla nespălat
  6. Introduci plata cursei direct din aplicaţie şi oferi o opţiune de a da tradiţionala “şpagă” cu introducerea sumei pe care vrea clientul s-o lase – care, oricum, se va impozita, şi va fi plătită legal, pe contract, fără maimuţe şi cuarţ
  7. Dotezi toate maşinile cu nişte “androizi” care rulează interfaţa aplicaţiei pentru şoferi, cu hartă şi tot tacâmul, şi care să-i permită clientului să vadă unde e maşina în timp real şi să aibă acces la istoricul curselor, cu traseu cu tot

Mai exact, faci un Uber local, dar cu autorizaţie de transport persoane şi licenţă de taximetrie. Şi gata. În jumate de an, nu mai există Uber în Bucureşti.

Evident, n-o va face nimeni. Şoferilor le convine să aibă caşu’ în mână, pe patroni nu-i interesează, că ei oricum iau taxă de staţie şi chirie pe maşini. Wishful thinking.

Bonus: regulile pentru taximetriştii care iau clienţi de pe aeroportul din Geneva.

taxi-aeroport-geneva

(Foto sus: Shutterstock)

Dacă îţi place acest blog şi vrei să-l susţii, cumpără de la eMag folosind acest link.

13 comentarii

  1. “Vinzi toate maşinile fără aer condiţionat şi le înlocuieşti cu unele cu aer condiţionat; îi dai afară pe toţi colaboratorii ale căror maşini n-au aer condiţionat”

    Daca ar fi afacerea ta, tu ai face asa ceva ? Sau doar vorbim sa ne-auzim singuri si sa dea bine la hipsteri ?

  2. @Gogu
    Da domnule, vorbeste serios si, daca ar fi afacerea dumnealui, ar fi bine sa faca asa. Chiar crezi ca un om normal ar da bani la taxi in mijlocul verii, cand afara sunt 40 de grade, unui taximetrist care nu are aer conditionat. Despre ce vorbim aici? Acum si minimul de civilizatie (care in vest e regula de mult) ni se pare hipstereala? Sau care crezi dumneata ca o fi targetul unei firme de taxi? Or fi Celentano si cu Firicel din Las Fierbinti, impreuna cu nelipsitul clondir, sau aurolacii de la Gara de Nord?
    Se pare ca unii isi inchipuie ca o aface cu taxi este ceva asa, de care te apuci cand n-ai ce face si daca ai in dotare o dacie de vreo 25 de ani. Asta o fi valabil pe la noi dar si aici clientii se uita putin la ce e in parcare inaintre sa se urce intr-o masina. Nu se urca in toate gioarsele, sa le fiarba creierul in cap pe banii lor.

  3. n-am mai râs așa bine de mult.

  4. Ceva pasi simpli sa ti se vada tot textul pe mobil crezi ca gasesti? Pasajul ala italic de la inceput e taiat in partea dreapta. Dar nah…asa e cand esti mai interesat sa iti dai cu parerea despre alte chestii decat sa iti vezi de ciorba ta.

  5. @mihai: ăla e rezolvat, probabil e de la cache.

  6. @Alexutu

    Mare dreptate ai.
    Si eu care ma gandeam ca fraierul ca orice patron de firma de taxi isi baga flautul fermecat in pasageri si ii lasa fara AC-ul de viata datator. Si cand colo … toti arunca pe marginea santului masinile luate pe principiul “cea mai ieftina” acum 1-2-10 ani si-abia asteapta sa dea 10kE+ pe masini noi cu AC, ABS, ESP si 20 de airbaguri ca sa poata sa circule si hipsterul din tine.

  7. Majoritatea masinilor sunt proprietatea soferilor, firma de taximetrie doar inchiriaza dreptul de a folosi statia sau aplicatia pentru clienti.

  8. Asta cu AC-ul chiar dacă proprietarii firmelor nu găsesc motiv să o facă, ar putea să o impună administrațiile locale, cum tot ele impun și vechimea limită a taxiurilor, că altfel am fi avut și astăzi Vectre B.

    Dacă tot suntem în sfera wishful thinking, cel mai simplu ar fi să se interzică gunoiul de Logan cu totul. Unii merg cu Uber ca să scape de suspensiile optimizate pentru trei saci de cartofi de la Logan, comportament pe care mașina-l are de când o iei, d-apoi după ce o abuzează taximetristul.

    O vizită la Budapesta sau chiar Belgrad, nu mai departe, e instructivă în ceea ce privește parcul auto de taxi.

  9. @Alexandru Siclovan.

    In Sofia erau Mercedes-uri ca taxi in 2002. Si la pret standard..

  10. Multa lume o sa spuna ca nu e posibil. Ca asa si pe dincolo. De ce la noi cand vine cineva cu o idee buna toata lumea ia pe nu in brate si zice ca e greu ca asa si pe dincolo. Ati citit regulile din Geneva, toate sunt de bun simt, daca la noi s-ar impune asa ceva ce scandal ar iesi. Ce sa mai zic. In Tokyo toti taximetristii sunt la cravata si costum negru, camasa alba, toate masinile negre si arata parca acuma au iesit de la spalatorie, inauntru curat, aer conditionat, poti plati cu cardul sau cash cum vrei, intr-un cuvant civilizatie. La noi in unele taxiuri ti-e si scarba cand intri…

  11. La 1.39 lei/km nu cred ca se poate.

  12. @Ramona

    Dar la Uber cum se poate la 1.39lei/km? Sunt soferi cu SUV-uri, cu Audi, cu BMW, cu Alfa Romeo, in stare impecabila fara instalatie de gaz si culmea fac profit la 1.39lei/km. O fii ceva magie, nu stiu….

  13. @IonutIT: cred ca trebuie analizate toate costurile suplimentare ale taximetristilor: licenta, statie, e