Deloitte: Previziuni pentru piaţa media în 2008 (TV şi online)

Deloitte RomâniaGrupul Tehnologie, Media şi Telecomunicaţii (TMT) din cadrul Deloitte Touche Tohmatsu a făcut publice astăzi previziunile din acest an pentru sectorul media. Pe scurt, e cam aşa:

  1. Publicitatea online în România va creşte cu 50%, adică va atinge 15 milioane de euro, dacă ne luăm după estimarea de 10 milioane în 2007 (eu sînt convins că piaţa e mult mai mare, iar cifrele sînt voit micşorate, că place mai mult agenţiilor să se dea mai sărace decît sînt)
  2. Cel puţin un operator major de TV cablu va introduce IPTV (adică un soi de i-tv.ro).

Pe scurt, nişte citate din Radu Herinean, Enterprise Risk Services Manager la Deloitte România, luate din comunicatul de presă:

– despre televiziunea digitală:

În ceea ce priveşte publicitatea pe internet, se păstrează trendul prin care publicitatea online va creşte cu peste 50% şi în 2008. Televiziunea digitală şi-a făcut deja loc în casele românilor, iar cel puţin un operator major de televiziune prin cablu va introduce televiziunea IP, cel mai probabil spre sfârşitul anului.

– despre piaţa de publicitate:

Piaţa de publicitate online din România în 2007 este estimată în jurul cifrei de 10 milioane de Euro. Estimările valorilor reale pentru 2007 aduc piaţa online în jur de 3% din piaţa totală de publicitate, un procent care poate fi deja considerat semnificativ având în vedere şi ponderea la nivel european şi mondial.

Întregul comunicat de presă poate fi citit aici.

Scris de

Alex Mihăileanu

Alex Mihăileanu - Jurnalist din 2003, trecut pe la Business Standard şi Hotnews.ro, editorialist VICE România. Artist vizual în devenire.

7 comentarii

  1. Ce te face sa crezi ca sumele sunt mai mari in realitate pe online?

  2. am mai scris despre asta la un moment dat. vezi aici.

  3. da, citisem

    eu zic ca esti tu optimist 😀

  4. cred ca va fi o crestere mai mare de 50%, deci se va ajunge undeva la 17-18 milioane