Disney fuge de Netflix, dar tot la modelul de TV cablu se va ajunge

De vreo câţiva ani încoace, pe piaţa americană, au început să se dezvolte tot mai multe platforme de streaming video. Întâi Netflix, apoi a apărut Hulu, a venit şi Amazon din urmă cu Prime, apoi HBO cu HBO Go.

Ieri, Disney au anunţat că se retrag de pe Netflix şi că îşi vor dezvolta propria platformă. Cum zice şi Alex (vezi link un rând mai sus), abordarea e greşită. E drept că logica Disney e aceea de a păstra toţi banii la ei în casă în loc să plătească nişte comisioane către distribuitori precum Netflix sau Amazon.

Doar că 1. le va lua multicel să-şi crească baza de plătitori, 2. abonaţii la astfel de servicii deja plătesc unul, două sau trei. Câte să plătească? Şi din toată povestea asta, vor ieşi maximum trei câştigători: Netflix, Amazon şi Apple.

Netflix au schimbat strategia odată cu House of Cards, când au priceput că nu va mai dura mult până în momentul în care o să apară un push-back din partea producătorilor, aşa că au creat propriile lor producţii. Şi nu e vorba doar de seriale, ci şi de filme de sine stătătoare.

Pe de altă parte, pe lângă seriile pentru binge watching, au introdus şi seriale pe care le difuzează pe tiparul televiziunilor, un episod pe săptămână (Shooter, Designated Survivor etc.), ca să îşi ţină abonaţii aproape.

Amazon au preluat modelul şi au propriile producţii (The Man in the High Castle, Comrade Detective, că astea-s mai cunoscute) şi, la fel de posibil, vor începe şi ei să producă seriale cu distribuţie a episoadelor pe model săptămânal.

O să întrebaţi care-i treaba cu Apple în toată ecuaţia asta. Apple sunt întotdeauna înceţi, dar au avantajul că îşi gândesc foarte bine strategiile. Dacă deschizi aplicaţia Apple Music sau iTunes, deja au început să livreze conţinut video, inclusiv show-uri proprii, şi am mai scris despre asta.

În plus, există deja zvonuri că intră şi în zona de producţie de film, iar la puterea lor de negociere, sunt aproape sigur că vor ataca Netflix şi Amazon pe zona de distribuţie. Ca să nu mai pomenim de faptul că Apple TV o să fie central pe zona de entertainment în strategia lor, de la filme la jocuri.

Apple, pe de altă parte, integrează de ani de zile, în tvOS, aplicaţiile Netflix, Hulu şi HBO Go. Va urma şi Disney (Apple deţin acţiuni la Disney). Poate nu şi Amazon, dar au avantajul unei “infrastructuri” similare celei de cablu şi, la un moment dat, aş putea paria că vei putea plăti via Apple toate aceste servicii.

Spun că viitorul streamingului online o să fie într-un model de tip televiziune prin cablu pentru că nu are sens să plăteşti în cinci locuri în acelaşi timp. Şi se va ajunge în punctul în care serviciile de acest tip vor trebui să accepte reduceri din preţurile abonamentelor pentru a intra “pe cablu”.

Unul dintre motivele pentru care americanii de rând au început să renunţe la cablu e acela că e mai ieftin să plăteşti un abonament de Netflix de 8 dolari în locul unui abonament lunar de 50 dolari la cablu şi ai mult mai multă flexibilitate şi un catalog de conţinut într-o continuă creştere.

Când suma plătită la enşpe servicii de streaming se va apropia de abonamentul la cablu, ghici cine va câştiga? În plus, să nu uităm că Netflix a intrat şi pe zona de documentare şi va intra şi pe zona de talk-show-uri – tocmai au anunţat că l-au cooptat pe David Letterman pentru o serie de interviuri. O să fie interesant.

Dacă îţi place acest blog şi vrei să-l susţii, cumpără de la eMag folosind acest link.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.