Dolce Sport: de la idee, la primul rebranding

Cînd au lansat Dolce Sport cei de la Romtelecom, prin august 2010, mă gîndeam că, uite!, încă un canal de sport inutil. În 2012, 80% dintre români ştiu ce e Dolce Sport. Aseară, compania a anunţat un prim rebranding. De fapt, un redesign al logo-ului (spre 3D faţă de 2D-ul actual) şi introducerea unui nou font, plus multă muncă de redesenare conform cu noul concept. Dacă socotim şi perioada de competiţii de vară (de exemplu, Jocurile Olimpice), se “sărbătoreşte” şi cu un bonus pentru toţi abonaţii Dolce, care vor putea urmări gratuit, în perioada 1 iunie – 1 iulie, canalul Dolce Sport, indiferent de tipul de pachet.

Dar nu despre asta voiam să scriu, ci despre investiţiile care s-au făcut în Dolce Sport, de la drepturi de difuzare şi pînă la oameni şi echipamente. Dacă m-ar fi întrebat cineva, acum doi ani, ce rost are încă un astfel de post, aş fi spus că e strict pentru creşterea bazei de clienţi Dolce. Surprinzător sau nu, postul şi-a găsit utilitatea. O să vă miraţi, poate, dar postul ăsta TV a stîrnit o groază de pasiuni, de la înjurături la adresa operatorilor de cablu, pînă la recomandări de cumpărare de abonamente Romtelecom.

Dincolo de transmisiuni, Dolce Sport a reuşit – eu neurmărind posturile de pe nişa asta – ceea ce n-au reuşit alţii: să cultive pasiuni şi să devină o parte din viaţa telespectatorilor săi, de la taximetrişti pînă la băieţii de la scară, ce comentează meciurile la o bere, şi pe care i-am auzit vorbind despre asta. Or, cu aşa ceva nu cred că se pot lăuda prea mulţi oameni. Şi dacă acum doi ani mă întrebam cît o să reziste postul, după evenimentul de aseară, cînd s-a anunţat rebrandingul, şi cînd am văzut o parte din echipa televiziunii, nu mă mai mir. Poate că, dincolo de sport şi de circul din buletinele de ştiri sportive, contează şi seriozitatea. Mă bucur, începusem să mă îndoiesc.

1 comentariu

  1. Care rebrandare ca sigla arata naspa de tot e varza.Cat de cat sigla veche arata mult mai bine(in genul Sky Sports din Anglia).Insa pana la urma conteaza continutul iar acest post sta destul de slab la acest capitol fata de liderul posturilor cu profil sportiv Digisport .Daca vrea sa fie competitiv si sa se bata de la egal la egal cu Digisport, cei de la Dolcesport trebuie sa bage adanc mana in buzunar sa achizitioneze drepturi sportive importante nu ca pana acum (campionatul portughez si ukrainian).