Dreptul vatmanului de a accidenta pe oricine-i stă în cale

Citeam, la Vali, declaraţia Cristinei Ţopescu, despre cum i-a buşit maşina un tramvai care circula neregulamentar, pe mijlocul străzii, cu viteză constantă. Eu am mai scris, la un moment dat, că, din punctul meu de vedere, în Bucureşti, cel puţin, vatmanii ar trebui să aibă dreptul să buşească pe oricine le stă în cale. De preferat, toate tramvaiele să fie dotate şi cu nişte ţepuşe laterale, cu care să-i zgîrie pe cei care îşi încadrează linia continuă între roţi. Logica e simplă: un tramvai transportă 300 de oameni, o maşină transportă, în medie, un singur om. Cei mulţi ar trebui să aibă prioritate, ceilalţi să ia amendă dacă sînt buşiţi de vatman. Carmaggedon! Serios. Că cealaltă soluţie, garduri ca pe linia lui 41, pare că le stă-n gît tuturor.

11 comentarii

  1. Băi, eu nu sunt șofer, dar știu că tramvaiul, trenul și autobuzul oprește, de cele mai multe ori, după…

  2. Fratele meu, traducand ce spui tu mai sus, ar insemna ca atunci cand vad un pieton ca traverseaza aiurea, sa trag de volan si sa-l omor, da-l dracului de nesimtit! Idem cu biciclistii si scuteristii din trafic, ba ma gandesc sa trag dreapta de volan si cand vad un motociclist ca ma depaseste prin rigola, sa-i fut una sa nu mai miste, jegosul.

    Ar fi drept, nu?

    E din acelasi ciclu cu biciclistii care intra in pietonii de pe trotuare pe motiv ca le-a desenat Primaria doua benzi galbene intre care ei baga viteza.

    Atunci cand ai un drept, exercita-l cu responsabilitate.

    Da, tramvaiul 41 are calea de rulare separata de trafic si e o mare magarie sa intorci peste ea, pentru ca acest lucru este interzis. La fel cum e o mare magarie sa intorci sau sa intri pe sina de tramvai atunci cand e banda continua care iti interzice clar asta. Dar sunt nenumarate locuri in Bucuresti in care ai voie sa intri pe sina de tramvai (pentru ca altfel chiar n-ai cum), dar mai ales sa intorci pe sina de tramvai. Sunt cazuri si cazuri. Hai sa nu transformam nesimtirea lui Lucescu in motiv pentru carmaggedon cu tramvaie.

    ps. observ un oarecare infantilism din partea publicului larg cu privire la tramvaie: mai oameni buni, un tramvai are lume – multa lume in el. Stiti voi, oameni. Din aia care la o mica frana vin buluc unii peste altii. Aveti idee ce resposabilitate are un vatman fata de oamenii aia? Da, si eu as vrea sa-i intepe pe nesimtitii care se baga pe linia de tramvai si o blocheaza, incercand sa depaseasca coloana de masini. Dar vatmanul poate intra usor la penal daca macar unul dintre pasageri isi rupe vreo mana sau isi sparge capul. Din fericire, ei sunt mai responsabili decat multi dintre noi.

    • @zvoner: Eu sint de acord cu ce zici tu. Tocmai de aceea, textul de mai sus este o ironie si cam atit. Dar, da, pe marile bulevarde, eu as baga garduri, ca pe linia lui 41. Pe Mosilor, pe Mihai Bravu, de exemplu, e loc. Şi toata lumea ar fi mai fericita. Dar primariile de sector nu misca nimic dintr-un motiv simplu: nu care cumva sa lezeze moral vreun potential votant. Si atunci, despre ce discutam?

  3. :)) Cristina Ţopescu comenteaza aiurea auzi ca vatmanul e de vina dar Lucescu ce cauta pe sina lui?Ce ar fi sa merg pe calea ferata sa ma loveasca trenul si sa zic ca trenul e de vina ce cauta el pe sina? :)) Cristina Ţopescu comenteaza aiurea si cand a facut acident Huidu a zis ca cei din logan sunt de vina..,da cei din logan sunt de vina ce cauta ei acolo nu putea sa stea acasa? :)) si tot Cristina Ţopescu a inceput o campanie Cu Rromi pentru scoala cum sa inveti un rrom sa invete???? si sa lasat pagubasa… Romania Este O Bascalie.

  4. Fara indoiala ca solutia tramvaiului 41 ar trebui adoptata cel putin pe tot traseul circular al tramvaiului 1, izolandu-l de traficul auto, la fel cum sinele de tramvai ar trebui sa dispara de pe strazile inguste din centrul capitalei, acolo unde transportul in comun ar trebui facut cu autobuzele sau chiar microbuzele.

    Da’ vorba ta, ‘despre ce discutam?’ transportul in comun nu a fost niciodata o prioritate a Primariei…

  5. Intrebare1: care este distanta minima de franare pentru un tramvai care circula cu 50km/h?
    Intrebare2: cati pasageri ai tramvaiului pot fi accidentati de o astfel de franare brusca?
    Intrebare3: care este prioritatea vatmanului? proprii pasageri sau alti participanti la trafic?

  6. in medie un ocupant => ca sunt multe masini fara :D

  7. Carmaggedon?? Mai bine…Tramvaggedon.

  8. Am vazut comentariile de pe HotNews la faza cu declaratia lui Lucescu si m-am ingrozit. Ori toti care au comentat pe acolo sunt pietoni si habar nu au despre ce e vorba, ori suntem niste ipocriti cu totii.
    Ca sofer ce a fost lovit de tramvai mie declaratia lui Lucescu mi s-a parut de bun-simt: nu a acuzat pe nimeni, a spus doar ca i s-a parut ca vatmanul nu prea a vrut sa franeze. Exact acelasi lucru i-am spus si eu vatmanului meu, iar el a ridicat senin din umeri si a zis ca nu m-a vazut.
    Restul e lege: te bagi pe linia de tramvai pe barba ta. Daca ai noroc, dai peste un vatman de treaba. Daca nu, nu.

  9. E incorect “in medie un singur om”. Media trebuie sa fie obligatoriu mai mare ca unu, altfel ar trebui sa fie masini care se conduc singure.

    In rest, sustin in totalitate parerea. Transportul public trebuie incurajat big time.