emag.ro e naşpa: n-are suport tehnic

De la eMag.ro mi-am cumpărat laptopul. Tot de la eMag.ro am cumpărat un HDD Seagate. Au preţuri bune. Dar la capitolul suport tehnic, sînt nişte catastrofe. Astăzi se împlinesc trei zile de cînd aştept un mail de la oamenii de la service. Acum două zile, cînd mi-a sărit HDD-ul din Ultra DMA 5 în PIO Mode, am stat de vorbă cu cineva de la ei chiar de dimineaţă. I-am explicat care e treaba şi m-a invitat să le fac o vizită la service, unde urma să ţină ei laptopul pentru o perioadă, cu scopul de a efectua o diagnosticare. La cum ştim cu toţii că se desfăşoara munca în service-uri, mai ales în ceea ce îi priveşte pe angajaţii de la Departamentele IT care se ocupă de hardware, mi-a fost clar că nu o să am nici cea mai mică şansă de a-mi recupera calculatorul în următoarele trei săptămîni.

– OK, nu pot să vin, că lucrez tot timpul pe el. Nu aveţi idee, măcar din întîmplare, de ce softuri am nevoie ca să mi-l fac singur? Ceva drivere, utilities, updates, orice? Că pe site-ul Seagate n-am găsit nimic…
– Păi, în cazul ăsta, trimiteţi-ne un mail la service@emag.ro şi se rezolvă. O să vă trimitem noi nişte link-uri de unde puteţi să downloadaţi ce vă trebuie.
– Bun. Aveţi idee şi cam în cît timp puteţi să îmi trimiteţi mailul?
– Astăzi. Cu siguranţă, astăzi. Negreşit!

Cam aşa a sunat discuţia mea cu aitiştii de la eMag. Astăzi e deja a treia zi. Să îi mai cred?

Pe de altă parte, dacă aş avea altă soluţie, aş lăsa laptopul în service, că mai are jumate de an pînă iese din perioada de garanţie. Cu ocazia asta, aş formula mai multe plîngeri legate de produsul pe care l-am cumpărat, începînd cu erorile pe care mi le-a dat harddisk-ul – şi mă refer aici la trecerea bruscă din Ultra DMA 5 în PIO Mode – şi terminînd cu un pixel care nu se mai vede şi cu nefericitele întîmplări în care, atunci cînd lucram în Xara sau în Photoshop, m-am trezit cu ecranul colorat după ultima nuanţă folosită. Chestie care a însemnat salvare pe bîjbîite, la pură nimereală, respectiv restart. Asta ar însemna, în principiu, HDD şi display nou. Ba aş mai cere şi-un update la BIOS.
Şi totuşi, încă nu îmi permit să îl bag în service. Pe de altă parte, nu îmi permit în momentul de faţă nici să mă apuc de reinstalat Windows-ul, ştiind că nu mai am nişte kituri şi, mai ales, că o să dureze cîteva ore bune doar ca să reinstalez toate softurile. Timp pierdut, distracţie moca.

O altă chestiune care mă scoate din sărite, exceptînd suportul tehnic de la eMag.ro – cel sublim care lipseşte cu desăvîrşire -, este lipsa suportului tehnic la ditamai companiile precum Acer şi Seagate. Da, corect, există suport telefonic non-stop, linie verde, dar nu cred că şi pentru mobil. Iar dacă pînă şi o companie românească precum GECAD poate avea suport tehnic prin chat la orice oră, cum de ditamai trusturile nu sînt în stare să aibă aşa ceva? Şi, cel mai enervant, cum este posibil ca ditamai producătorul de harddisk-uri să scoată de pe propriul site informaţiile despre un HDD produs în vara lui 2005? De utilities nici nu mai vorbesc, n-ai cum să le găseşti nici dacă le cauţi cu lanterna pe zi-lumină.

11 comentarii

  1. si eu mi-am luat mai multe chestii de la emag, iar la un mom dat vroiam sa fac rost de un bluetooth pt laptop si le-am scris un mail, tot la recomandarea lor, dar de raspuns nu mi-au raspuns nici pana in ziua de azi, nici macar negativ. in fine, dak te intereseaza poti sa mai insisti cu telefoanele… eu am lasat-o balta.

  2. Ce laptop ai? Si em am aceeasi problema cu ecranul, se coloreaza subit intro singura culoare!!! Cam odata de doua ori la 2 luni se tot intampla!

  3. un Acer 1642 Z WMLi / Pentium M 1,8, 512 RAM, HDD Seagate 5400rpm 80 Gb

  4. ups…am luat si eu saptamana trecuta un Acer de la emag :)…sper sa nu am probleme voastre :))

  5. mai subi, tu ai o problema cu sarciul, am observat io. ca daca dadeai un sarci simplu dupa emag, gaseai threaduri intregi cu patiti ca tine, dar inaintea ta. si poate nu mai luai de la aia.

  6. pai, poate n-ar trebui sa le ignori pe toate. pe mine ma scutesc de a calca in multe gropi. dar, na, fiecare cu metoda lui.

  7. nu… am probleme cu forumurile: le ignor :))
    oricum, o sa ma uit.

  8. Sunt cam dezamagit de Acer-uri.
    Calitativ, ma refer la cum sunt construite, forma, atentie la detalii, finete… sunt slabi.
    Pe viitor ma voi orienta catre altceva.

    Pentru ca ti-a sarit din udma in pio nu cred sa fie o problema hardware.
    Si pentru ca ti-a murit un pixel, nu cred ca ti-l schimba.

  9. eu nu-s dezamagit de Acerul pe care il am. dimpotriva, sint chiar foarte multumit. in mod normal, se misca mult mai bine decit un Pentium la 2,4 (sau pe-acolo), cu acelasi RAM.
    cit despre display, un pixel nu prea il vezi cu ochiul liber, deci sint mai multi :))

  10. Da frate adevarat sunt praf la capitolul suport dar vreau sa va povestesc eu ce am patit cu astia.In urma cu 5 zile am dus pc la service am avut o problema la el dupa ce am inlocuit placa video cu una mult mai performanta s-a dovedit a fii HDD de vina am zis ok sa il inlocuiasca era in garantie totu roz si frumos pana cand m-am decis sa cumpar un al doilea HDD sa fac RAID sa dublez viteza.Au zis ok nici o problema o tanti care nu are nici cea mai mica idee ce inseamna PC se pune ea si da comanda tot din showroom de acolo de un hard eu ma duc il cumpar dau 480 fara sa stiu ce mi-a pus inainte a promis ca in nici un caz nu o sa imi puna un hard mai prost.Cand ajung acasa ma uit pe site ma uit la factura imi pune dansa un HDD de 5900 RPM si eu aveam 7300 RPM si interesant este ca pe site era un alt HDD seagate la aceasi banii care era 7300 rpm sata 3 aceasi bani!!Ii sun le explic ghici cine imi raspunde tot femeia care a facut comanda era frustrata cred ca era pe rosu si a inceput sa comenteze ca nu imi vine ca fac figurii eu.Nesimtiii dupa ce am facut o vanzare imensa la ei in showroom nici nu se uita la tine ba chiar te acuza ca tu esti de vina.