exerciţiu de creativitate

Mergi pe stradă şi îţi sare în ochi un nume de firmă. Te uiţi lung, încet-încet începi să zîmbeşti, iar la un moment dat ajungi să te crăcănezi de rîs. Cum am păţit eu cînd am văzut numele Buburuza veselă [site aici], un soi de La Fântână sau Cumpăna, firmă de îmbuteliere şi ditribuţie apă plată. Singura diferenţă era că eu, unul, mă aflam într-un autobuz, iar firma era bine lipită pe o maşină [vezi foto].

Stau şi îmi pun o problemă logică: ce legătură are apa cu buburuzele şi cu veselia şi, cu atît mai mult, cu prietenia, dat fiind sloganul firmei: Ne împrietenim! Tind să cred că românii sînt inconştienţi cînd aleg numele firmelor. Chiar nu îşi dă seama niciunul că sună în ultimul hal? Se pare că multă minte le trebuie ca să găsească un nume de firmă, respectiv un slogan pe măsură. Personal, le urez succes în afaceri şi să mă saftelească şi pe mine pentru reclamă, însă la aşa nume…

Şi totuşi, încă stau şi îmi pun problema… buburuza veselă. WTF, people? Deh…

buburuza-vesela.JPG

Dacă îţi place acest blog şi vrei să-l susţii, cumpără de la eMag folosind acest link.

15 comentarii

  1. Nu vad de ce in spatele oricarui nume/slogan trebuie sa stea un rationament comercial. Este aiurea, ar insemna ca Axe sa se numeasca “Spray barbatesc” si sloganul sa fie “Ca sa mirosi frumos!”… Un spot publicitar poate sa aduca produsul in atentia publicului prin mesajul aparte, starea emotionala produsa, etc. Din pacate, in Romania inca se mai scrie “nou” si “pret redus” pe toate etichetele, si tocmai aici dau publicitarii lipsa de creativitate. Uita-te la campaniile straineze cele mai laudate si vei vedea ca de cele mai multe ori commercial-ul/sloganul nu au nici o treaba cu calitatile produsului promovat…

  2. “Buburuza Vesela” este o firma tanara si ambitioasa ce vrea sa se impuna pe piata din Romania prin calitatea produselor si a serviciilor oferite clientilor sai; toate produsele noastre respecta standardele europene…

    mai departe e cu “Not Found”

  3. La asa nume si slogan e nevoie de un “epilog” pe masura .
    Deci :

    Buburuza tanara / ne imprietenim / copii, nu mai bateti cuie-n geam / salvati zbarciogii ridati la pensie /

  4. erata : buburuza vesela nu tanara .

  5. jeriko: pentru ca se cheama branding, de aia, iar brandingul consta in a-ti alege un nume pe care lumea sa il retina, o sigla care sa sugereze numele, chiar daca acesta nu e scris si un slogan care sa vinda.
    de ce trebuie sa fie comerciale toate? pentru ca toate vor sa vinda, iar daca nu sint comerciale, se numeste faliment sau bani aruncati pe geam.

  6. Probabil asta e asigurarea lor in caz ca gasesti buburuze prin apa :)

  7. ai mai, baietii
    e fain si amuzant
    pe mine m-a convins

    super haios

  8. Trebuie sa-i dau dreptate lui Alex. Daca “buburuza vesela” mai merge sloganul “ne imprietenim” se potriveste ca… apa in perete :). Oamenii astia au facutr o firma si vor sa-si vanda marfa. Nu sunt nici societate de binefacere si nici nu duc o campanie de a-si gasi prieteni. Ei vor sa-si vanda marfa! Si atunci cum sa nu fie vorba de rationament financiar!? Oricum sunt multe reclame pe la TV carora nu le pricep scopul. Eu stiu ca scopul unei reclame comerciale este acela de a vinde produsul, nu de a testa simtul estetic, perspicacitatea sau inteligenta potentialului client.

  9. Mie imi place cum suna, dar parca chiar nu e nici o legatura intre numele firmei si slogan, dar luate separat suna bine….

    e funny :D

  10. Parerea mea doar: atata timp cat voi ati postat deja multe comentarii, se pare totusi ca firma si-a atins unul dintre scopuri si anume numele ei a fost retinut de voi. Iar voi o sa mai povestiti poate la alti prieteni si asa mai departe.

  11. Sunt perfect deacord cu Irina !

  12. Da, si-au atins scopul, sunt foarte tari!!! E clar ca firma stie sa se marketeze, nu jucarie! Cu 5 inshi care-au scris pe-aici despre ce-a vazut cineva pe strada, sa stiti ca Buburuza Vesela a devenit lider mondial in distributia apei potabile, de ploaie si oxigenate.
    N-a auzit nici dreaq pan-acum de firma asta. Ralu, daca respectiva ganganie te-a convins, ia sa ne spui si noua cate cisterne de apa ai cumparat de la ei in ultimele 2 saptamani.
    Sa fim seriosi: toti interesatii sunt clienti ai firmelor La Fantana si, eventual, Cumpana.
    Buburuza Vesela…Ne imprietenim sau facem un dush?

  13. Pacat ca noi cei din Bacau nu ne putem bucura de adevarata apa pe care o distribuiti dumneavoastra,ci de apa de izvor inbuteliata in bidoanele dumneavoastra.Apropo,va numiti, acum buburuza magica?De 2 saptamani,domnul Farcas Baba Valentin asta distribuie,vechilor clienti de la buburuza vesela.Pe masinile lui tot buburuza vesela scrie.

  14. Mai oameni buni, voi nu ati auzit pana acum de tehnici de marketing? Am vazut adineauri un spot TV la vopseaua SAVANA… ce treaba are SAVANA cu peretele? Dupa nume as spune ca este o firma ce comercializeaza produse de gradinarit, seminte de gazon sau eu mai stiu ce pomisori!
    TOTUL TINE DE MARKETING, DE CUM STII SA ATRAGI ATENTIA! V-ATI GANDIT CA EI POATE ASTA CHIAR URMARESC? “SA NE CRACANAM DE RAS”, cum se spunea mai sus, CAND CHIAR TOATE DIN VIATA ASTA NE-AR FACE SA PLANGEM?
    Am auzit de ei ca si-au schimbat numele pentru ca nu mai au acelasi furnizor de apa, dar reteaua este formata de acest Farcas Valentin si este normal sa detina lista cu clienti! Si este o apa foarte buna!!! Daca sunteti atat de carcotasi luati o mostra din aceasta apa si duce-ti-o la un laborator de analize sau, de ce nu, direct la DSV (Directia Sanitar Veterinara). Astept raspunsurile Dvs.

  15. Buburuza vesela este o mizerie de apa. Patronul, imbuteliaza o apa mizerabila carata cu cisternele noaptea si se tamguie pe langa laboratoare sa ii dea cate un certificat ok. Nu cumparati ca va imbolnaviti.