Rablele Gabrielei Firea vs. incompetența crasă în rezolvarea problemei traficului

Rablele Gabrielei Firea vs. incompetența crasă în rezolvarea problemei traficului

Madam Firea, primărița Bucureștiului, e peste poate de revoltată că s-a umplut orașul de rable și murim în trafic. Vedeți unde era problema? La Mediu, la rable, nu la incapacitatea domniei sale de a face ordine în trafic.

Înainte de a se lua de rable, madam Firea ar trebui să rezolve problema transportului în comun, începând cu RATB-ul:

  • în medie, în București, ai un singur chioșc de bilete la 24 de stații, am scris aici
  • există două linii de tramvai care funcționează în parametri decenți, anume 1 și 41, și nici alea cum trebuie, din cauză că nu sunt îngrădite peste tot
  • parcul auto al RATB este învechit; în majoritatea autobuzelor și troleelor, la orice frână, zboară spre șofer toți pasagerii care nu stau pe scaune
  • există prea puține benzi dedicate exclusiv transportului public (RATB + taxi)
  • o idee ar fi introducerea unei taxe pe circulația în centrul orașului, tocmai ca să salvezi și RATB-ul
  • prețul biletului e prea mic, 1,3 lei, doar că, așa cum lesne putem să ne temem, creșterea lui nu înseamnă investiții, ci bani care se vor evapora aiurea
  • traseele RATB trebuie regândite, e complet aiurea să pleci din Pantelimon către Gara de Nord și să trebuiască să schimbi în vreo trei locuri
  • numărul mic de autobuze, trolee, tramvaie, face ca RATB-ul să fie împuțit și încomod – vara e cald și pute, iarna e cald/frig și pute, plus timpii de așteptare în stații absolut inumani; e mai comod să circuli cu o gioarsă în care dai drumul la căldură/AC și să ai un confort de bază decât să stai într-o conservă, ca sardinele, care se strivesc la prima frână

Apoi, avem metroul:

  • putem să începem cu prima glumă proastă, noii turnicheți, lipsa posibilității de a plăti cu cardul contactless, lipsa posibilității de achiziționare a unui abonament unic RATB/Metrorex ca în orice capitală civilizată etc.
  • metroul Drumul Taberei – Eroilor costă 100 mil. euro per kilometru sau pe-acolo, adică șapte kilometri realizați în șapte ani, unul pe an. Lucrările au început în 2011, trebuiau finalizate în 2014, ar putea fi gata – asta dacă se apucă toți bucureștenii și dau acatiste – pe la mijlocul lui 2018
  • cauza, la fel ca în cazul oricăror licitații, e că Metrorex plătește când își aduce aminte și nimeni nu vrea – la fel ca în cazul Bechtel – să se apuce de construit din propriul buzunar și să aștepte ani de zile să-și recupereze banii
  • cartiere precum Pantelimon, unde ar fi trebuit să ajungă metroul la un moment dat, via Piața Iancului, cartiere precum Colentina, nici măcar nu sunt în plan pentru a săpa niște tuneluri de metrou. Vorbim de cartiere aglomerate – și când zic Pantelimon, nu mă refer la stația cu același nume, care e la un kilometru de Cora, adică fix capătul Pantelimonului, iar Republicii și Costin Georgian sunt prin Titan și Balta Albă, nu Pantelimon
  • noile trasee sunt făcute, iarăși, cu picioarele – vrem metrou spre aeroport, ne-apucăm să ocolim jumate de oraș în loc să prelungim linia din Pipera, eventual cu traseu de suprafață, să fie mai ieftin
  • nu, s-a gândit cineva mai bine și-a zis să sape eventual pe sub Casa Presei și pe sub DN1, că are mai mult sens, asta în condițiile în care ar fi mai simplu să prelungească linia de cale ferată de la Otopeni până la aeroport și ar împușca, astfel, doi iepuri deodată: o linie de metrou care te lasă în centrul orașului (Victoriei, Romană, Universitate, Unirii), adică exact unde e plin de hoteluri, și o linie de tren care te lasă la gară dacă trebuie să ajungi în provincie

Dar nu, adevărata problemă sunt importurile de mașini second-hand și lipsa timbrului de mediu, nu că n-ar fi la fel de simplu să le înmatriculezi pe Bulgaria, așa cum a făcut colega ei de partid, Rovana Plumb, cu un ditai Q7.

Dacă îţi place acest blog şi vrei să-l susţii, cumpără de la eMag folosind acest link.

2 comentarii

  1. Bun articol !
    Cea mai buna solutie de eliberare a Bucurestiului de trafic, este sa latirea centurii , eventual construirea unor sosele/centuri suplimentare de ocolire a Bucurestiului.
    Daca centura nu ar fi blocata, o mare parte din trafic s-ar muta pe centura.

    Probleme de trafic nu se rezolva doar punand taxe de drum, trebuie dezvoltata infrastructura.
    Este nevoie de solutii rapide nu doar in Bucuresti, ci in multe locuri din tara.

  2. Termenul de finalizare a metroului Drumul Taberei – Eroilor este schimbat din 6 in 6 luni de vreun an si jumatate incoace…Cu putin noroc poate avem metrou la jumatatea lui 2019…
    Stadiul lucrarilor la aceasta magistrala poate fi consultat pe siteul
    http://www.metrorexm5.ro. In momentul de fata executantii de la Astaldi au statii la care nu e gata structura, statii la care sunt incepute compartimentarile interioare, finisajele si instalatiile de 2 ani si sunt gata cam in proportie de 90 % si 2 statii la care aceste compartimentari nici nu au inceput…in plus nu este montat nici macar un Km de sina de rulare…

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.