Galaxy S4. Samsung a inovat de-a rupt

samsaung-galaxy-s4

Dacă Apple n-a mai lansat nici un design nou, Samsung n-a mai avut ce copia. Deci, noul S4 arată al fel ca vechiul S3. După ce s-au prins că deja au prea multe procese cu Apple, au început să copieze un pic de pe la HTC şi ceva mai mult de pe la Microsoft. A se vedea mai ales senzorul de tip Kinect şi interfaţa de Windows Phone 8 (Music, Books etc.) O prezentare video, pe The Verge (sursa foto.) Altfel, vorbind de hardware şi software, e doar un upgrade. Un soi de iPhone 4S. Tot plastic, tot aceeaşi formă, doar un ecran mai mare, nici o inovaţie. Dezamăgitor.

PS: Cam aşa sună şi review-urile după lansările Apple.

11 comentarii

  1. Curios lucru ca n-au anuntat pretul.

  2. Si acum imi pare rau ca am stat pana la 2 noaptea sa vad “marele show”. Am fost profund dezamagit. Briz brizuri software si cam atat. Concurenta a venit cu inovatii macar pe partea de design precum HTC One si Xperia Z.

  3. Pai o inovatie e procesorul cu 8 core-uri. O alta e ecranul SuperAmoled 1080p. Nu are nici un alt telefon asa ceva. Pana una alta ceilalti producatori trebuie sa se ridice la nivelul asta. Sony Xperia Z si ZL au design-ul mai bun, dar procesoarele mai slabe, HTC One, e comparabil la puterea procesorului, dar HTC a dezamagit intodeauna clientii cu suportul si update-urile. Sa vedem cu ce vine Apple in iPhone 5S.

    • @Alui: Păi, nu prea e o inovatie procesorul, dacă în majoritatea ţărilor S4 va veni cu Qualcomm Snapdragon Fusion Pro. Plus de asta, octacore-ul lor foloseşte doar patru core-uri, celelalte fiind oarecum de rezervă. Legat de Super AMOLED, Super LCD-ul de la HTC One îl bate liniştit cel puţin la antireflexie şi vizibilitatea în lumină puternică. LED-ul, oricît de bun ar fi, nu bate LCD-ul la capitolul unghiuri de vizualizare.

  4. @Alex Mihaileanu
    Nici un core nu e de rezerva. 4 sunt de inalta performanta, cu consum de energie mai mare, conform arhitecturii ARM A15, pentru taskurile care cer putere de procesare mare, iar 4 sunt ARM A7,cu consum de energie mic, cu rolul de a completa taskurile care nu cer putere de procesare mare, astfel reducand consumul mediu al telefonului. La celelalte procesoare(exceptand Tegra), core-urile de inalta performanta merg tot timpul, dar si consuma bateria mai repede(ma rog, pot functiona la frecventa mai mica, dar totusi nu sunt la fel de eficiente ca si coreurile specializate pentru asta). Vezi detalii tehnice pe site-urile engadget si gsmarena. Iar despre ecran, cei de la Engadget, care au avut telefonul in mana, spun ca ecranul SGS 4 e perfect ligibil si de la aproape 90° si ca e peste orice LCD(arata de parca ar fi hartie tiparita, zic ei). Apropo, testele de “benchmark” solicita atat procesorul central(CPU) cat si GPU-ul(procesorul grafic) la maxim. Procesorul de pe HTC One ar putea obtine rezultate mai bune, ramane de vazut, dar sigur bateria de la SGS 4 va tine mai mult. Insa performanta nu depinde numai de CPU si GPU ci si de viteza memoriei si de largimea de banda a bus-urilor. Asta a fost ce a tras Tegra 3 in jos. Oricum, SGS 4 n-are “utimul racnet” in materie de GPU (PowerVR 544MP3), dar cred ca pentru ecranul respectiv e suficient(cel mai tare GPU e pe iPad 4 -PowerVR 554MP4). Anul asta o sa apara si telefoane/tablete cu noul Tegra 4(cred ca au invatat lectia cu Tegra 3) si noile GPU-uri PowerVR 6(care cica pot fi capabile de 1GFlop)care banuiesc ca o sa apara pe iPhone 5S/6. O sa fie un an interesant.

  5. S3 nu seamana cu nici un telefon Apple, e un soi de “design avocățesc” ca sa nu se mai poata lega de nimic. Iar S4 fiind un soi de S3″S” … parc-am mai vazut o companie cu o strategie de produs similara? Ah, da: Apple cu 4->4S!

    Eye tracking si air gestures nu au absolut nici o treaba cu Kinect: Kinect nu-ti urmareste ochii si face o detectie de miscare mult mai desteapta. Sper ca atunci cand si Apple vor lansa asta n-o sa sustii ca e copie dupa Kinect :)

    Sense seamana cu Windows 8 … de la minim 1 km departare.

    Concluzia: pe masura ce smartphone-urile se democratizeaza si intra in faza de comoditizare, iPhone ramane mai mult un fashion statement decat un leader tehnologic. Inainte era o lunga lista cu ce lipseste telefoanelor competitiei – acum Apple au o lunga lista cu ce are competitia prost si ei vor face mai bine “in curand”. Urmeaza o lista cu ce are competitia “inutil”. Cunoastem melodia.

    • @Adrian: nu mă refeream la eye tracking. Ai văzut clipul de pe The Verge? Ai swipe, de exemplu, fără să atingi ecranul. La fel, partea cu slide între muzică şi cărţi şi video, sau ce-o mai fi pe acolo, copiază designul din WP8. Ceea ce n-aş putea spune despre Sense-ul de la HTC :) Legat de iPhone, hai să intrăm în discuţia despre care-i mai bun în funcţie de ce foloseşte fiecare mai des, că o să-ţi spun acelaşi lucru: dual-core cu 1 GB RAM are rezultate mai bune decît S3, cu 2GB RAM şi quad-core. Uite aici comparaţie. Şi revin: nu contează configuraţia, contează ce funcţionează cel mai bine per total, îmbinarea de hardware cu software. De unde şi “it just works” :)

  6. Ok, tot nu vad de ce swipe e copiat de pe Kinect, si de ce n-ar fi un feature extrem de util si pe iPad de exemplu pentru page flip (facand abstractie de faptul ca Samsung deabia asteapta sa mai deschida un proces).

    Eu folosesc ambele platforme intensiv si chiar programez pentru ele. E doar un hobby, deci poti sa nu ma crezi pe cuvânt…

    Singurele avantaje palpabile (non design/brand) ale iPhone la ora actuala sunt durata de viata a bateriei si imbinarea in ecosistemul Apple. Android este un OS pestriț și nu are un echivalent coerent pe desktop (ChromeOS? încă o glumă).

    E o chestiune de timp (nu prea mult sper, pentru c-aș vrea sa-mi schimb si eu telefonul anul ăsta) până când problema autonomiei se va rezolva si la Android. Doar să avanseze tehnologia la baterii mai repede decât numărul de CPU cores :)

    Google face niște mutări strategice aliniind organizațiile care dezvoltă ChromeOS și Android. Știu ei ceva … din nou, chestiune de timp.

    It’s PC versus Mac all over again – istoria se repetă.

  7. Alex, iphone 5 merge acceptabil cu dual core pentru ca ios este un sistem de operare foarte simplu. Utilizatorii care au facut jailbreak si au instalat cateva tweak-uri cu care s-au apropiat “de departe” de functionalitatile Androidului au acuzat faptul ca telefonul capata lag, consuma bateria mai rapid si ca performanta este mult scazuta.
    Si Solitaire merge brici pe cel mai slab computer din 1998 incoace, dar nu acelasi lucru il poti spune despre un joc 3D mai… sofisticat. Corect?
    Si windows 95 mergea superb de-a dreptul pe sigle core 600 MHz si 32 MB RAM, dar pentru windows 7 ai nevoie de ceva mai multe resurse hardware.
    Android este multitasking, fiind o caracteristica a programarii in limbajul Java, si implementat in JVM Davik pe care a dezvoltat-o Google, si in care este construit Android; de cealalta parte, iOS este construit in Objecive-C, care prin definitie nu poate sustine multitasking. Multitasking-ul de pe iOS este o gluma… cand minimizezi aplicatia curenta, practic este “inghetata” in background, nu mai ruleaza.
    Cat despre resursele RAM, Java utilzeaza asa numitul “Garbage Collection”, un sistem de management al resuselor software pentru aplicatiile din background, in timp ce Objective-C nu are asa ceva.
    Desi o masina virtuala avea performante mai scazute decat limbajul nativ, se pare ca ultimele compilatoare ofera performante superioare chiar limbajului respectiv.
    JVM Davik ofera deja performante excelente, dar are nevoie de ceva mai mult RAM pentru administrarea pachetelor din background.

    Si sincer, unde ai vazut ca dual core de pe iphone ofera performante mai bune decat quadcore? Daca te referi la comparatia intre iphone care scoate in Geekbench un scor de >1600 si S3 scoare <1400, te anunt (dar defapt stii si tu asta, insa ignori) faptul ca acel S3 este versiunea dual core comercializat in USA.
    S3ul meu are quad core si obtin pe el 1800, 1900 si ceva, daca scot functia de "Economizare a energiei". Daca ii mentin aceasta functie, scoate un scor modest vs iphone, undeva la 1300.
    As putea sa iti trimit printscreen-uri ca sa te convingi, daca doresti; ideea este: vrei sa VEZI ca iphone este mai slab decat S3, sau vrei sa CREZI ca iphone este mai bun decat S3?

    Ultimele teste intre iphone 5 si S4 au aratat ca in Geekbench, iphone scoate 1600 si ceva, iar S4 scoate putin sub 3200.
    Totusi, este o diferenta, intre dual core si quad core de pe S4.
    Please do not tell me ca defapt pe S4 este octacore, deoarece in orice moment functioneaza 4 cores, in functie de cerintele software.

    Cu bine…

    • @Ionut: eu înţeleg ce zici tu acolo, dar ia în considerare că dacă te apuci să routezi un Android o să se întîmple cam acelaşi lucru ca în cazul jailbreakului pe iPhone. Există un motiv foarte clar pentru care fiecare producător îşi optimizează sistemul de operare pentru hardware-ul pe care îl foloseşte. Apple face asta cel mai bine. Şi dacă iPhone + iOS scoate un scor de benchmark mai bun, înseamnă că toată povestea asta are o logică. Dacă o aplicaţie n-a intrat în AppStore, dar e găsibilă în Cydia, s-ar putea ca problema să nu fie la iOS, ci la cum e programată.
      Nu mă interesează cît de performant e hardware-ul, cîtă vreme software-ul rulează impecabil. Şi revin la un exemplu pe care l-am mai dat: un MacBook Air din prima generaţie rulează OSX Lion mai bine decît o face un laptop cu Windows 7 cu configuraţie mult mai bună (dual core la 1,6 vs. dual-core la 2.3,) lansat acum un an. Pînă la urmă, la asta se rezumă totul.