ICEEfest 2013: ideile principale din prezentările IAB şi Facebook

iceefestICEEfest 2013 se desfăşoară, anul acesta, la Grand Cinema Digiplex, în Băneasa. Fără a lăuda pe nimeni – deşi merită -, fără a pune la socoteală cei 1.800 de participanţi confirmaţi sau sala plină în care sînt acum, arată ca un eveniment european. Dacă Dragoş continuă în ritmul ăsta, în vreo doi ani o să vedem ICEEfest la Sala Palatului.

Altfel, am extras ideile principale din speech-urile primilor speakeri de azi.

Kimon Zorbas, CEO IAB Europa:

  • Rusia are cea mai mare creştere a încasărilor din online din toată Europa (undeva la peste 35%)
  • un potenţial de 400.000 de joburi în online, în UE, încă neexploatat
  • Publicitatea digitală, în Europa, a generat un surplus de consum de 69 miliarde euro (McKinsey)
  • investiţiile în publicitate au crescut cu 11,5% în Europa, în 2012, faţă de anul precedent
  • tot mai puţine cookie-uri de Flash însă tot mai multe cookie-uri de HTML5 (în 2012, numărul lor a fost aproape dublu faţă de 2009)
  • Directiva E-Privacy pune o serie de probleme pentru că îi obligă pe publisheri să ceară acordul pentru cookie-uri, iar profiling-ul înseamnă date personale, indiferent de context

Serhad Bolukcu, CEE Market Manager, Facebook:

  • Înainte de internet, pentru cineva din regiune – inclusiv Turcia, ţara de origine a speakerului – era foarte greu să vadă un film fără să nu aştepte să treacă reclamele
  • În prezent, stai cu laptopul în braţe, în faţa televizorului, verificînd telefonul, ceea ce face mult mai grea misiunea de a capta atenţia oamenilor. Acelaşi lucru este valabil şi pentru alte medii: în staţia de autobuz sau la metrou, ocupaţia principală devine folosirea telefonului
  • Evident, Facebook e prezent pe toate device-urile mobile, deci reclamele sînt disponibile în fiecare zi, peste tot
  • 5,5 miliarde de statusuri sînt postate zilnic, multe dintre ele despre branduri
  • Utilizatorii de Facebook sînt de 40 pînă la 150 de ori mai dispuşi să consume branded content în News Feed decît pe pagina brandului. Ştiam asta, acum avem şi cifrele
  • Oamenii de brand spun că nu există foarte multe moduri în care poţi fi creativ pe Facebook. “It’s a creative canvas where people actually pay attention.” Aş adăuga eu că, pentru a fi creativ pe Facebook, trebuie fie să ai buget, fie să fii dispus să ai încredere în agenţie sau în oamenii care se ocupă de prezenţa ta. Reprezentantul Facebook dă exemplu Redbull, dar a “uitat” să spună şi ce bugete au ei
  • “Creativitate la viteza culturii” este, aparent, noua filozofie gîndită de Facebook pentru a vinde reclamă
  • Principiile creativităţii pe Facebook: fii autentic, fii util (Nike band, KLM – harta trimisă pe mail, la cerere), fii… entertaining (nu doar amuzant, ci şi subtil), fii relevant la momentul potrivit (Redbull Stratos vs. ad-ul KitKat – “It could be a long wait Felix…“), ascultă (Citroen a lansat o aplicaţie pentru designul unui C1; Turkish Airlines oferă wifi pe cursa LAX – Istanbul, un client s-a plîns de temperatură, iar Turkish l-au contactat pe pilot şi i-au şi răspuns la status)

În paralel, se desfăşoară şi o sesiune despre politică, “de la Like, la vot.”

1 comentariu

  1. Blogul Andreei Raicu a crescut in ultimul timp, ca urmare la prezentarea pe care a facut-o in cadrul acestui eveniment. Se pare, ca publicitatea prin media functioneaza bine…