ICEEfest – concluzii după prima zi

sala-iceefest

Clar, cel mai bun eveniment despre industria de comunicare la care am fost vreodată, a fost Cannes Lions, în 2008. După ce pleci de acolo, ştii ce se va întîmpla în următorii doi ani în România. Sau chiar trei, patru. La vremea respectivă, de exemplu, se vorbea despre storytelling, o chestie descoperită abia pe la final de 2011, început de 2012, şi de către agenţiile româneşti. Şi pe care, în continuare, clienţii par să o refuze, căci numărul proiectelor de genul ăsta e relativ restrîns comparativ cu potenţialul.

Ziua de ieri, de la ICEEfest, mi-a adus aminte de Cannes Lions. Dragoş a fost foarte inspirat, anul ăsta, în materie de speakeri. În afară de tradiţionalele prezentări de vînzări, împămîntenite în ultimii ani pe motiv de criză (Facebook, Yahoo!, Microsoft etc.), au fost pe scenă vorbitori demni de Cannes Lions, cu prezentări de manual. Le amintesc aici doar pe cele ale DG MediaMind, Duval Guillaume Modem, Lbi şi freemavens.

Din punctul meu de vedere, evenimentele de tipul ICEEfest ar trebui să aibă două categorii de sesiuni: prezentările propriu-zise (sau seminarii, că pot fi numite şi astfel) şi workshop-uri tehnice. Seminariile ar trebui să aibă două componente: insights (cam ca prezentarea DG MediaMind sau IAB, cu cifre, tendinţe etc.) şi inspiraţionale (Duval Guillaume Modem) sau combinate (Lbi, freemavens.) Nici un participant nu va pleca de la o astfel de conferinţă cu toate informaţiile în minte, nici n-are cum. Cantitatea de asimilat este extrem de mare şi nici nu poţi să iei notiţe foarte repede, deci rămîi cu ideile principale.

De ce sînt importante astfel de prezentări? Pentru că îi inspiră pe oamenii din companii. Pentru că promovează creativitatea. E drept, pe bugete destul de mari, dar arată că lucrurile pot fi făcute şi altfel. Pentru că îi inspiră pe oamenii din agenţii, cei care sînt, în ultimii ani, obligaţi să fie creativi pe bani puţini.

Sincer, cred că ICEEfest ar putea deveni un mic Cannes Lions regional dacă, în următorii doi-trei-patru ani, vor fi tot mai mulţi speakeri de acest tip şi dacă evenimentul va beneficia de o susţinere media şi în celelalte ţări din zonă. Asta înseamnă, pe de altă parte, şi un preţ mai mare al biletelor, pentru că nu poţi să-i aduci pe toţi speakerii de calitate pe degeaba. Iar de la cei pe care-i aduci gratis nu prea poţi avea pretenţia să vină cu conţinut serios, altul decît cel de vînzări.

1 comentariu

  1. A fost un eveniment exceptional. Pacat ca s-a derulat, in acelasi timp in doua sali de conferinte, iti venea greu sa alegi la care sa participi.