În sfîrşit, garduri. Adică mai puţini şmecheri pe liniile de tramvai

Linia de tramvai 41, sursa foto: metropotam.ro
Linia de tramvai 41, sursa foto: metropotam.ro

Domnul primar al “metropolei” mioritice Bucureşti, Sorin Oprescu, doctorul care n-a reuşit să salveze nimic într-un an de mandat la primăria capitalei, anunţă triumfător, prin intermediul lui Ion Dedu, director al Direcţiei de Transporturi din cadrul Primăriei Generale a Capitalei, că se vor introduce culuare unice:

Pe linia tramvaiului 21 va fi prima bandă unică, apoi în Drumul Taberei şi pe alte bulevarde. Pe aceste benzi nu mai au voie să circule alţi şoferi, vor circula numai vehiculele transportului în comun.
Sursa: Cotidianul.ro.

Ce înseamnă asta? Înseamnă că se rezolvă cel puţin două probleme cînd vine vorba de trafic: că tramvaiele şi, cel puţin teoretic, autobuzele şi troleibuzele din Bucureşti vor sta mai puţin în turmă, respectiv că, acum, vor fi mai puţini şmecheri care o vor călca liniştiţi pe liniile de tramvai. E drept, se precizează în articolul din Cotidianul, pe linia lui 21 e imposibilă amplasarea gardurilor serioase, precum cele de pe linia lui 41, însă la fel de bune sînt şi cele de cauciuc.

Ştiu, se pune problema că linia de tramvai mai era o scăpare pentru şoferi, mai salva nişte timp fiindcă era oarecum folosită ca bandă suplimentară, iar gardurile înseamnă timp mai mare de deplasare. Eu cred că nu se ia în calcul îmbulzeala de la refugiile de tramvai, cînd majoritatea celor de pe linie vor să se încadreze cît de repede pot şi, de multe ori, n-ai cum să nu-i laşi, mai ales cînd sînt cu jumătate de maşină în faţa ta. Beneficiul este că nu vor mai avea încotro decît să înveţe să se încadreze din timp. Părerea mea…

7 comentarii

  1. Acum voi mai avea si eu sansa sa ma sui intr-un autobuz, ca dupa ce am stst acum un an 55 de minute ca sa ajung de la IZVOR la Unirii, am zis ca pana nu o sa faca sub 20 de minute nu ma mai sui. Uite ca visul mi s-a implinit! ;)

  2. Daca in acelasi timp vor suplimenta numarul de tramvaie de pe aceste linii, atunci da, va fi o chestie buna. Caci soferii care vor pierde acum cu 10 minute mai mult in drumul catre serviciu poate vor lua tramvaiul (care va face acum cu 10 minute mai putin) si astfel treptat se regleaza toata treaba.

    Marea problema a traficului bucurestean nu este infrastructura rutiera, ci lipsa unui sistem de transport in comun adecvat. Daca insa tot ce vor face edilii va fi sa planteze garduri, poate in curand vom merge cu totii pe jos la serviciu.

  3. ce-s alea garduri serioase?

  4. Hai sa-ti spun una la care se para ca nu s-a gandit nimeni:
    gardurile astea vor face mai multe victime sub rotile tramvaielor. :(
    Simplu, omul alearga sa prinda tramvaiul si trebuind sa sara gardul pica exact sub rotile acestuia.

  5. jeane cine “trebuie” sa sara gardul?
    propun sa nu se mai faca locuinte mai inalte de 2m deoarece cei care “trebuie” sa sara de pe una pe alta risca s-o pateasca.

  6. sa-i vedem acum pe smecheri cum mai merg pe linia de tramvai :))