Cum au evoluat proiectele de la Innovation Labs 2015

Despre Innovation Labs 2015 Innovation Labs 2015 am scris, însă zilele trecute, am fost la prima zi de Boost Days, dar şi ziua în care cele zece startupuri selectate au prezentat evoluţia proiectelor la care lucrează.

innovation-labs

Au urmărit prezentările celor din categoriile Retail Disrupt şi Mobile, câte trei minute de prezentare şi trei minute de întrebări şi răspunsuri. Toate prezentările au fost în engleză, având în vedere că viitorii investitori nu vor fi din România, cel puţin nu atunci când se vor duce să ceară milioane de euro finanţări.

În altă ordine de idei, Radu are o listă cu tot ce trebuie să ştiţi despre evoluţia proiectelor, aşa că n-are sens să o mai reiau şi eu. Totuşi, o să scriu despre impresiile pe care mi le-au lăsat prezentările lor.

Om fi noi români cu limba engleză în sânge, dar încă mai scârţâim la capitolul ăsta şi, mai ales, la public speaking. În continuare, sunt cumva mirat că, în cazul unora dintre echipe, nu e lăsat să prezinte cel care vorbeşte cel mai fluent limba şi care, mai mult sau mai puţin întâmplător, trebuie să fie şi cel cu cel mai puţin trac. Mă rog, astea se corectează pe parcurs.

În acelaşi timp, deşi data trecută am văzut proiecte studiate atent, încă mai remarc proiecte care n-au un model de business clar.

Newzeum e o idee foarte bună, dar fără prea mare potenţial de a face bani. Practic, e o aplicaţie ce oferă informaţii despre muzee şi care era gândită, iniţial, să ofere şi tururi virtuale. Se lucrează la ceva parteneriate, dar sistemul cultural românesc implică multă birocraţie şi prea puţină deschidere. Noroc că mai vin idei din public şi, cum zicea cineva, ar fi o idee ca monetizarea să se facă, de ce nu?, şi prin vânzarea de suveniruri direct din aplicaţie.

Buyerbrain e o altă aplicaţie interesantă ce urmăreşte să se folosească de echipamente precum Oculus Rift şi, alături de nişte senzori care să citească activitatea creierului, să ofere retailerilor insight-uri despre ce place instant sau nu unui client, care sunt zonele de interes etc.

Problema lor e aceea că e foarte mult zgomot în creierul uman, iar asta înseamnă că nu poţi pune un Oculus Rift pe capul unui cumpărător pentru a-l trimite în hypermarket, ci trebie să generezi un magazin virtual, cu toată maparea de rigoare a spaţiilor şi, implicit, a produselor.

Coinfetti e un experiment interesant, se vrea a fi un soi de exchange de bitcoin aproape instantaneu. Mai exact, tu îţi ţii bitcoinii în contul lor şi plăteşti la magazin direct din acel cont, via un card preplătit similar cu cardurile bancare. Mă rog, procedura e o idee mai complicată, pentru că nu plăteşti direct, ci îţi alimentezi cardul din wallet-ul de bitcoin. Numele nu mi se pare deloc inspirat, dar asta nu e treaba mea.

Ca o glumă, eu mă gândesc că serviciul ăsta o să aibă succes, mai ales în rândul mafiei ruse şi a traficanţilor de droguri, asta că tot se vorbeşte de vreo doi ani despre cum ăsta e publicul cu cele mai multe tranzacţii în bitcoin – nu mai caut link acum, dar sigur găsiţi pe Google.

Veiled e altă idee interesantă, în sensul în care îşi propune să fie un soi de Google Maps pentru oferte, însă una mai specială. Mai exact, instalezi aplicaţia şi, dacă treci prin staţia de metrou Victoriei, o notificare îţi spune că e o ofertă la magazinul X de la Universitate. Companiile ar trebui să cumpere spaţiu pe hartă. Ideea pornise de la gamification, să fie un soi de treasure hunt, dar nu cred că stă nimeni să-şi bată capul.

Personal, eu cred că ar fi mult mai fezabilă o implementare prin Facebook, însă există foarte multe limitări tehnice. De exemplu, şi dacă ai putea avea acces la datele de localizare strânse de Facebook, tot n-ai putea să trimiţi notificări.

Însă aşa cum ziceam şi data trecută, pe mine mă bucură orice program de acest fel şi, mai ales, că există tot mai mult interes pentru ele. Sunt însă curios şi cum au evoluat celelalte proiecte, dar despre asta, după următoarea întâlnire Boost Days.

Background:

Innovation Labs 2015 este un proiect organizat de Tech Lounge cu sprijinul Orange, Carrefour România, Microsoft YouthSpark, Romanian-American Foundation şi al partenerilor: Ixia, FotoNation, Adobe, Intel Software, Electronic Arts, Microchip, Cisco, Onyx Beacon, Asociaţia Patronală a Industriei de Software şi Servicii (ANIS), Spherik Accelerator, Techsylvania, împreună cu partenerii academici Universitatea POLITEHNICA din București, Universitatea Babeș-Bolyai, Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, precum și împreună cu partenerii media: Ziarul Financiar, Forbes, Electronica Azi, Today Software Magazine.

Dacă îţi place acest blog şi vrei să-l susţii, cumpără de la eMag folosind acest link.