De ce Apple nu mai “inovează” nimic

Mă gândeam la o chestie, apropo de nevoia oamenilor de a fi surprinşi cu fiecare nouă lansare de smartphone, iar cel mai la îndemână exemplu este, desigur, Apple.

Practic, evenimentul anului în materie de lansare de telefoane mobile vine în  septembrie, odată cu noua generaţie de iPhone, după care lansare toată lumea se arată dezamăgită, Apple n-a mai inovat nimic, Steve Jobs se răsuceşte în mormânt, compania e blestemată etc.

În realitate, dacă e să te uiţi un pic în urmă, ultima funcţie care a dat pe spate oamenii a fost Touch ID, cititorul de amprentă, introdus acum patru ani, pe 5s. De atunci şi până în prezent, nimeni nu s-a mai entuziasmat pentru vreo funcţie nouă.

Iar explicaţia e simplă: de la iPhone 5s încoace, toate detaliile despre noul terminal au devenit publice odată cu tot soiul de leak-uri. În cazul Touch ID, oamenii n-au prea crezut în scurgerile de informaţii, însă după ce au devenit tot mai curente – şi credibile, s-a dus naibii toată magia.

De exemplu, deja ştim cum o să arate iPhone-ul ce va fi anunţat la toamnă şi deja ştim şi care va fi funcţia-surpriză, anume camera/camerele foto care vor face posibilă deblocarea telefonului prin recunoaştere facială. Camera sau una dintre camere se va folosi (şi) de spectrul infraroşu ca să meargă treaba bine şi pe întuneric.

Deja ştim la ce să ne aşteptăm, nu ne mai mişcă nimic. Or, în cazul ăsta, dacă primim toate informaţiile de-a gata cu câteva luni înainte, ce să ţi se mai pară inovativ? Nu ţi se mai pare nimic.

(Sursa foto)

Dacă îţi place acest blog şi vrei să-l susţii, cumpără de la eMag folosind acest link.

3 comentarii

  1. Nici Touch ID n-a fost mare surpriză chiar și în momentul apariției primelor zvonuri. Apple cumpărase cu vreo doi ani de zile înainte compania Authentec (cam cei mai tari pe senzori de amprente integrați în laptopuri). După 5S, cea mai tare inovație mi s-a părut 3D Touch. E subtilă, dar foarte folositoare.

  2. Titlul induce in eroare. Inovatia nu are treaba cu perceptia de inovatie (aka marketing de calitate). Adevarul “obiectiv” este ca, nu se mai poate inova ca in trecut din diverse motive, de la asteptarile pietei (inainte ca social-media sa fie un lucru, oamenii se multumeau cu ecrane mari, camere bune, samd), pana la realitatile tehnologice (Moore’s Law fiind cel mai bun exemplu). Apple inca inoveaza, la fel cum Google inoveaza si Samsung inoveaza, dar ai nevoie de contextul corect pentru a identifica inovatia (vezi ARKit).

  3. @Ionel Păun: de asta am şi pus ghilimele. Apropo de ARkit, asta am zis şi eu aici.