Meditaţii? Care meditaţii? Alea de la TVR?

Am citit, ieri, o enormitate: cel mai inteligent ministru interimar al ţării (fost, că nu mai e), Liviu Pop, a propus meditaţii pe TVR pentru elevi, în fiecare an. El habar n-avea că, pe TVR2, astea se fac de ceva vreme. Ce nu pricepe Pop este că nu meditaţiile de pe TV vor scoate România din neştiinţă, nepăsare, ignoranţă, respectiv din prostia crasă în care ne afundăm în fiecare an, din diverse cauze, de la legi idioate şi profesori nemotivaţi pînă la elevi fără tragere de inimă.

Cetin zice că nu e posibil ca un elev care a plătit meditaţii, timp de un an de zile, să ia nota 1. Cel mai probabil, spune el, sînt de vină profesorii, care n-au dat doi bani pe pregătirea elevilor. Eu spun că nu e chiar aşa. Mi-aduc aminte cînd eram în şcoala generală şi n-aveam atîta net la dispoziţie (încă era vremea dial-up-ului şi a “liniilor închiriate”), şi aveam colegi care se duceau la meditaţii din doi în doi sau deloc. Pentru că părinţii se înţeleseseră cu profesorul, dar nu-l mai plăteau în avans, ci dădeau banii copiilor să-i ducă profesorului. Care copii plăteau cîte ore voiau ei, ca să aibă acoperire, şi cu restul banilor jucau biliard prin cîrciumi dubioase.

Nu spun că nu e vina profesorilor, ci doar că nu întotdeauna sînt doar ei de vină. Nu atunci cînd nepăsarea e maximă la elevi. În fond, de ce să te duci la toate, cînd poţi să ai bani de ieşit în cîrciumi? Mai ales cînd eşti la liceu… Obieciurile se schimbă, însă nu şi apucăturile.

4 comentarii

  1. Anul trecut am fost pus in situatia de-a medita la matematica pe pustiul sotiei mele pt. Evaluarea Nationala din clasa a VIII-a.
    Am inceput in octombrie cu un test; rezultatul a fost ZERO (nu a facut chiar nici un exercitiu!). Dupa ce am lucrat cu el cate 2-3 ore in fiecare zi iar in zilele de week-end chiar 5-6 ore), am reusit sa-l ridic doar la 5,20 (sau 5,40?), nota pe care a obtinut-o la evaluare. La limba romana a obtinut mai mult (8,40). Media i-a permis sa intre, printre ultimii, intr-un liceu bun.
    Unii copii chiar nu sunt dotati de la natura pentru a face performanta scolara (in/pe anumite domenii).

  2. Problema sta, in primul rand, in lipsa de modele. Tinerii astia vad in jurul lor prea putini oameni care au reusit invatand. Profii lor, absolventi de facultate, sunt clienti fideli de second hand, in timp ce vecinii muncitori in constructii au masini. SI atunci ce rost are sa mai faci carte? Sa ajungi un amarat de profesor? Sau un bugetar?

  3. @florin: asa o fi dar tot nu intelg de ce MEC e atat de agitat pt a mari rata de promovabilitate cu orice pret; sa fie doar pt ca multe universitati, private sau de stat, sa nu ramana fara musterii?

  4. Eficienta, nimeni nu invata realista in scoala. Cum ar fi daca toti elevii ar zice frumos in clasa 12 – invat pentru 5. atat! si in rest invata doar materia claselor 9-11, care e simpla. Invata formulele ca nu sunt multe- 200 sa zicem. Invat structura unei lucrari de examen (despre care nu iti zice NIMENI in scoala! ). Si ma pregatesc sa iau un 7 sigur! din materia clasei a 12 e maxim 2 puncte. Dar se pierde timp imens cu exercitii complicate in loc sa se mearga pe ceva ce pot, e simplu si e sigur! Eficient!