More Than Pub. Specialiști în crize

E cumva fascinant cum More Than Pub, autodenumită agenție de PR, nu face altceva decât să producă crize după crize. Nu, nu, nu e o agenție specializată în crize de comunicare, ci o agenție specializată în producerea de crize de comunicare. Mai ales pentru clienții lor.

Mihaela Petrovan, șefa More Than Pub, se apucă de astfel de mizerii. Se apucă să înjure influencerul, să-l facă cretin, să lase comentarii cu nume fictive ca și când IP-ul nu ar fi înregistrat. Greșeli de începător. Nici măcar de începător, greșeli de gâgă, de om care n-a făcut în viața lui PR.

Băi, totuși, cât de prost să fii, mai ales ca șef de agenție, să te apuci să înjuri ziariștii și bloggerii, adică taman ăia care îți vor pune poza în dicționar în dreptul cuvintelor “incompetent” și “neprofesionist“? Mai ales că dicționarul ăla e Google.

Istoria, pe scurt, că asta nu e prima tâmpenie făcută: acu’ doi ani, căutau sclav pe plantație, om bun la toate plătit cu coji de semințe. S-a râs de ei, s-au făcut miștouri, au fost trași de urechi și arătați cu degetul, a trecut. Asta e, industria românească de PR nu e tocmai recunoscută pentru salariile imense și supraspecializări. Sincer, mi-a amintit de anii 2007-2010, când ciuca miștourilor în PR erau Elena Olteanu și 4 Ace.

După duda cu angajat sclavi la More Than Pub, nici nu se scuturaseră bine de scuipați, că au început să se laude că lucrează pentru doctorul Burnei, ciopârțitorul de copii, acest Mengele al pediatriei românești. Cu un an înainte, începuseră să lucreze pentru familia Adamescu, ăia care cumpărau advertoriale prin presa britanică pe motiv că-s oprimați de justiția românească și nu poa’ să toace banii furați de răposatul patron al devalizatei Astra Asigurări și al ziarului România Liberă.

Băi, și nu trece bine vremea, că o comit din nou cu propagandă nazistă pe pagina clientului RoStar. OK, hai să zicem că a comis-o un junior de la social media, se mai întâmplă, ștergi, îți ceri scuze, lumea uită. Cine? More Than Pub? Mihaela Petrovan? Oh, nu… clientul e de vină!, nu agenția.

Individa ar trebui exclusă cu totul din industrie, cu atât mai mult cu cât ajunsese să mintă cu nerușinare că nu agenția e de vină pentru postările cu Hitler, ci… clientul. Care client, îmi închipui, nu îi mai e client.

Și nu e singura dudă. Găsisem zilele trecute, pe facebook, o chestie interesantă, cum că agenția dumneaei contacta oameni și trimitea comunicate în numele organizatorului unui eveniment, deși organizatorul avea deja altă agenție de PR. Cam ca influencerițele de beauty și fashion care pun pe instagram postări din care lasă de înțeles că au campanii cu branduri, deși n-au, poate-poate o mai pica ceva.

Dincolo de clienții dubioși – că e clar că foamea e mare dacă a ajuns să îi ia pe alde Burnei și Adamescu, e incredibil că cineva, în România anului 2019, mai poate face o astfel de “comunicare”. Ce mi se pare și mai trist e că încă am pe facebook vreo 63 prieteni comuni cu Petrovan, inclusiv șefi de agenții de PR destul de mari din București.

Dar fiți pe pace, madam Petrovan nu dispare din peisaj. În primul rând, pentru că oamenii din industrie, în loc să o arate cu degetul și să o dea exemplu de așa nu în pitch-uri și pe la evenimentele de profil, o vor ignora în continuare. Iar peste vreun an, când va mai lua un client care n-a auzit de agenția ei, vor vedea o nou criză de PR sănătoasă.

Pentru că da, More Than Pub sunt specialiști în crize. În generat crize de comunicare.

Dacă îţi place acest blog şi vrei să-l susţii, cumpără de la eMag folosind acest link.

2 comentarii

  1. Tu sau voi, “oamenii de online”, nu ati inteles exact esentialul din tot ce ai scris tu in postarea asta: ca ce scrieti voi pe net are fix zero importanta. Zero. In viata reala nimanui nu ii pasa de furtunile in wc provocate si inventate de blogaru x sau influencerul y. Doar pentru voi au existat “crizele” pe care le insirai tu.
    In viata reala lumea isi vede de treaba. Da, uneori se comit erori, alteori nu…indiferent ce se intampla sunt lucruri normale intr-o lume normala. Nu e nimeni perfect si pe langa “crizele” scoase in evidenta si umflate cu pompa de oameni de pe net disperati dupa subiecte, mai exista poate de 100 ori mai multe succese. Dar nu intereseaza pe nimeni de ele, ca nu produc accesari.
    Deci da…continuati sa “indexati” tot felul de aberatii in google pt ca nimanui nu ii pasa. Trist.