Nici măcar publisherii americani nu cred în ştiri online plătite

Doar 51% dintre publisherii americani consideră că modelul de ştiri online pe bază de abonament va aduce încasări. Potrivit unui studiu American Press Institute, publicat astăzi, restul de 49% se tem de un potenţial eşec, fie nu sînt siguri că modelul de business va funcţiona. Pe scurt, cîteva cifre, în baza unor chestionare cu variante multiple de răspuns:

  • 68% dintre publisheri consideră că utilizatorii vor găsi cu greu surse alternative de ştiri
  • 52% cred că ştirile de pe site-urile publicaţiilor vor fi destul de uşor sau foarte uşor de înlocuit
  • 58% dintre publisheri “studiază” ideea de a introduce conţinut plătit
  • 49% dintre ziare nu au stabilită vreo strategie sau vreun plan de implementare a ştirilor pe bani
  • doar 10% dintre publisheri oferă o secţiune oarecare pe bază de abonament

Cum se vede potenţiala implementare a conţinutului plătit? Cîteva cifre:

  • 10% dintre ziare oferă deja conţinut contra abonament
  • 12% intenţionează să introducă abonamente online pînă la finele anului
  • 18% îşi propun să creeze secţiuni plătite în primul trimestru din 2010
  • 10% vor să ceară bani pentru ştiri începînd din iunie 2010
  • 2% anunţă că îşi propun să aibă secţiuni plătite din vara lui 2010 sau pînă la sfîrşitul lui 2010

Cum cred publisherii că îi vor atrage pe utilizatori să scoată cardul şi să plătească? Iată ideile enunţate:

  • 38% dintre ziare vor publica teasere la articole pe prima pagină, urmînd ca cine doreşte să citească să dea bani pe un abonament lunar
  • 28% dintre ziare vor oferi atît abonamente lunare, cît şi posibilitatea de plată per articol citit (micropayments)
  • 15% vor oferi atît abonamente lunare şi microplăţi, cît şi abonamente pe zi de tipul “all-you-can-read” (e o comparaţie idioată, dar e ceva similar cu biletul de metrou pentru o zi întreagă)
  • 19% vor oferi acces gratuit la ştirile generale, dar vor taxa conţinutul premium (analize, interviuri, presupun – ceva similar cu ce avea ZF, oare?)
  • 12% vor oferi acces gratuit pentru o perioadă limitată, urmînd ca ulterior să ceară bani (oarecum pe principiul vînzării de software, cu perioadă de probă)
  • 9% vor adopta sistemul “pay-as-you-go”, cu plată în funcţie de cîte articole vrei să citeşti

La întrebarea “De ce aţi introduce plata pentru conţinut?“, 77% dintre publisheri au răspuns, în mod previzibil, că sînt în căutare de noi oportunităţi de monetizare a site-urilor publicaţiilor. Interesant este că, în timp ce 65% dintre publisheri speră că introducerea ştirilor pe bani va aduce noi încasări mai ales din produsele noi, 71% introduc conţinut plătit pentru a salva vînzările la chioşc (mai exact, pentru a continua să publice şi în print – cred că aşa se traduce “preserving print circulation”).

În ceea ce priveşte furtul de conţinut (adică o practică ce se va intensifica, desigur, mai ales în aceste condiţii), dacă 85% se arată îngrijoraţi de potenţiala încălcare a legii copyright-ului, doar 25% declară că iau măsuri de depistare a celor care îi fură.

Sursa: Newsosaur (deşi, dacă stau bine să mă gîndesc, nu mai e nimic de citit, că am cam tradus tot – scuze pentru traducere, da’ n-aveam altceva ce să fac şi era prea interesant ca să trec cu vederea).

5 comentarii

  1. Doar? :) Cu 51% câștigi alegerile. Plus că din rândul celor 49% care au mai rămas mai există câțiva care sunt nehotărâți.

    Drept urmare, majoritatea crede că sistemul ar putea aduce încasări. Nu prea se potrivește cu titlul.

    În plus, unii trec la asta parțial, “de probă”.

    Da, impresia generală este că schimbarea nu e un lucru înțelept în cazul de față. Dar asta e părerea mea, a ta și a altora. Însă rezultatele acestui “studiu” arată cu totul altceva.

    • Mda, doar ca ideea e asa: “51% cred”, nu “sint siguri”. Pe de alta parte, citeam un comentariu pe blogul sursa a stirii, iar cineva se lua de acel “10% deja au stiri pe bani” si spunea ca e imposibil. Si vorbesc aici de un om care lucreaza in media americana. Prin urmare, sondajul nu e 100% relevant. Cu toate astea, e diferenta intre “a crede” si “a fi sigur”. Ramine de vazut cum va evolua. Eu sint convins ca, in Romania, n-are nici o sansa.

    • Uite Murdoch ce zice: http://bit.ly/17RUnt

      Sa plateasca vizitatorii versiunilor pentru mobil. S-ar putea sa mearga asta la noi, mai ales daca s-ar ajunge la intelegeri cu cei de la telefonie, ca sa integreze cumva costul in abonamente ca optiune, sau chiar sa plateasca ei suma asta in schimbul publicitatii. Optiuni sunt. Bine, ar trebui sa fie si oferta pe masura, dar asta e alta discutie.