Reînvierea Nokia: cu 3310 şi Android

Reînvierea Nokia: cu 3310 şi Android

M-am distrat un pic, ieri, când am văzut lansările Nokia la MWC Barcelona. Relansarea lui Nokia 3310, despre care existau deja zvonuri, a produs deja un spectacol de reacţii, mai ales printre nostalgici.

O jucărie sinceră

Nokia 3310 este, în esenţă, doar un dumbphone frumos colorat, cu ecran color şi cameră de doi megapixeli şi cu emblematicul joc Snake redesenat pentru epoca ecranelor color.

dumbphone-ul sincer care-ţi oferă exact ce oferea şi strămoşul lui acum vreo 15 ani: o carcasă rezistentă la şuturi (nu neapărat şi la zgârieturi) şi o durată de viaţă a bateriei de vreo lună de zile.

Poate ar fi mers un touchscreen pentru meniu, poate ar fi încăput o cameră mai bună, poate o fi, poate o păţi, dar va costa 49 euro, adică – cel mai probabil – va fi dat gratis la încheierea de abonamente noi.

Nokia face acum ce trebuia să facă acum zece ani

Pe de altă parte, HMD Global, startupul finlandez care a preluat drepturile de folosire a mărcii Nokia pentru următorii zece ani, pare să aibă o strategie aparent coerentă de a se întoarce printre jucătorii din piaţa de telefoane.

În afară de jucăria ce i-a entuziasmat pe nostalgici, a lansat Nokia 6, un smartphone la fel de sincer, adică fix ce trebuia să facă acum zece ani, când compania-mamă era pe cai mari.

M-am uitat pe specificaţiile terminalului şi sună foarte bine, mai ales că va veni la un preţ foarte bun pentru categoria din care face parte. Iacătă:

  • un telefon trainic, testat ca să nu se-ndoaie, să nu se spargă etc. – vezi video mai jos
  • baterie mai mult decât decentă (3.000 mAh), ceea ce ar garanta, zic eu, vreo două zile fără pauză de încărcare
  • un ecran foarte bun (403 ppi) cu diagonala adaptată realităţii (5,5 inci)
  • o cameră foto care s-ar putea dovedi perfectă (16 MP) pentru preţul foarte scăzut (229 dolari)
  • cameră frontală – pentru selfie-uri – de 8 MP
  • 3 GB RAM
  • Android pur, ultima versiune, fără nici un soi de bloatware, exact cum l-a creat Google, implicit cu update-uri de sistem imediate – adică exact sistemul de operare pe care trebuiau să-l implementeze acum zece ani
  • 32 GB spaţiu de stocare şi slot pentru card cu capacitate de până la 128 GB

La un preţ de 229 dolari, e foarte posibil să ajungă la operatori la un preţ (subvenţionat) de aproximativ 600-700 lei, adică mai mult decât decent pentru ce oferă – asta în condiţiile în care eu nu prea sunt la curent cu evoluţiile în materie de terminale cu Android.

În principiu, Nokia are o şansă extraordinară de revenire dacă îşi propune şi respectă fix trei scopuri:

  • un aparat rezistent
  • o baterie cât mai bună
  • un preţ decent

Adică exact calităţile care au dus Nokia, pe vremuri, pe primul loc. La asta, se adaugă două modele noi lansate în acelaşi timp – Nokia 5, cu display de 5,2 inci şi cameră de 13 MP, la preţul de 189 euro, şi Nokia 3, cu display de 5 inci şi specificaţii mai slabe, dar la 139 euro.

Din ce-am putut să văd într-un interviu, CEO-ul HMD spune că deja are vreo 500 parteneriate în 120 ţări, ceea ce mă face să mă gândesc că vizează volum mare, cu marjă relativ mică de profit, pentru câştigarea de cotă de piaţă. Adică ce-a făcut Samsung şi ce-a greşit HTC pe drum.

Eu sper să le iasă, ne-am mai distra şi noi un pic.

PS: Urmăriţi clipul, zău. Se vede treaba că noua echipă de la HMD ştie mai mult marketing decât vechea echipă de la Nokia. Şi asta chiar o să conteze, mai ales că textul e bine scris, cu dedicaţie pentru utilizatorii cu nevoi specifice. De asta şi cred că vor creşte.

Dacă îţi place acest blog şi vrei să-l susţii, cumpără de la eMag folosind acest link.