Nokia vinde divizia de telefoane de lux Vertu

Oamenii de la Nokia s-au săturat să producă telefoane ieftine la preţuri mari, aşa că scot la vînzare divizia de telefoane de lux Vertu. Mai exact, compania a angajat Goldman Sachs să se ocupe de detaliile tranzacţiei. Deocamdată, s-ar părea că nu a fost stabilit un preţ, singurele cifre ştiute fiind vînzările anuale, situate undeva între 200 şi 300 de milioane de euro, adică destul de puţin comparativ cu restul vînzărilor companiei – doar în trimestrul al treilea din 2011, Nokia a avut venituri nete de 5,4 miliarde de euro.

Sursă foto: interneţi. Aveam o poză mai mişto, cu magazinul Vertu din Sankt Petersburg, da’ s-a dus naibii cînd am făcut upgrade la iOS 5. Morala: backup-ul e sfînt!

5 comentarii

  1. Poate că pare greu de crezut, dar contează mai puțin cifra de afaceri ( 300 mil eur ) și mai mult procentul de profit – probabil destul de mare; doar ei au “telefoane ieftine la preţuri mari”..

    Deci nu are rost comparația între cifar de afaceri Vertu cu cifra de afaceri a Nokia.

    E ca și cum ai compara vânzările de pantofi Emporio Armani cu vânzările de încălțări sport Nike. Nu ai cum să compari.

  2. @Adrian Lazar: se ştie că pe acest segment adaosul este mare, ceea ce contează este mărimea feliei de piaţă la care se aplică. Pentru că nu-i tot una dacă au adaos 100% la vânzări de 200 de mii sau acelaşi adaos la 200 de milioane.

  3. @Sakura:

    Dar uite cum e viața : Nokia, cu adaos relativ mic și o piață mică acum dar foarte mare acum 3-4 ani a pierdut enorm și e pe muchie de cuțit ..
    Dacă vinzi ceva cu adaos mic și multe bucăți ești ușor de atacat ( price wars ).
    Ei au pierdut cota de piață a telefoanelor medii catre LG și Samsung.
    O poziție de nișă, deși ai volum mic, îți aduce un procent de profit (mult) mai mare și e ușor de apărat: nu e loc pt 2-3 mărci exclusiviste de telefoane gen Vertu. Dacă există una și apare o a doua, una din ele trebuie să moară. Și chiar moare.

    Exemplul Porsche și Vw. Mașinile Vw concurează la preț și dotări cu o grămadă de alte mărci : Ford, Renault, Citroen, Opel , etc
    Mai mult sau mai puțin prețul e cam același și mașinile sunt comparabile.

    Porsche e o cu totul altă poveste. Nu există nimic care să semene cu un Porsche. Și e cea mai de succes marcă de genul ei. Și cu procent de profit uriaș față de restul, BMW, daimler, Vw, Ford, etc

  4. Probabil decizia e legata de faptul ca Nokia are de gand sa se concentreze mult mai tare pe smartphone-uri, si brandul de lux nu prea are mare legatura cu tehnologia de varf, clientii Vertu au alte afinitati.
    @Adrian Lazar: Emporio Armani e linia mai ieftina de la Armani. :)