În sfîrşit, a ieşit şi RDS din epoca de piatră

După mulţi ani, groaznic de mulţi!, în care te trezeai că nu-ţi merge netul cînd ţi-e lumea mai dragă, RDS a ieşit din epoca de piatră a providerilor de internet şi a activat, în sfîrşit, opţiunea salvatoare de bani la buget. Pentru căscaţii ca mine, care uită să plătească netul la dată fixă din cauză că nu umblă niciodată în cutia poştală, după factură, providerii de net au inventat, în epoca lor de piatră, o pagină de atenţionare, ce apare cu vreo săptămînă înainte, şi în care ţi se spune că e cazul să treci pe la casierie. Fireşte, mai puţin RDS, care tăia conexiunile în neştire. Ieri, am primit atenţionare şi, pentru prima dată în cei vreo doi – spre trei – ani de contract cu ei, mi-am plătit factura la timp. Eu zic că asta-i o realizare, că ne scapă pe toţi de o groază de frustrări: şi pe mine, că n-am net, şi pe ei, că vine lumea la timp să-şi plătească facturile.

(Foto)

12 comentarii

  1. Chestia aia cu pagina de atenționare se cheamă DNS hijacking și o face și RDS-ul cu reclame și alte prostii. Și e o mârlănie maximă, motiv pentru care nici nu folosesc DNS-urile RDS-ului (care fie vorba între noi au și-o grămadă de bube și sunt zeci de domenii pe care nu le rezolvă corect).
    Ce-ar putea să facă ar fi să trimită frumos un mail prin care să anunțe “mai ai x zile până când trebuie să plătești factura”. Așa cum foarte civilizat fac și cei de la Orange și cei de la Romtelecom și ăia de la Electrica mai nou…

    • @Meeku: eu sînt de acord, dar mie nu mi-au servit reclame niciodată. Din punctul meu de vedere, e OK că-mi bagă porcăria aia. Nu are cum să fie mai nasol decît atunci cînd îmi taie netul.

  2. Retea de cartier: mail la emiterea facturii, mail dupa 10 zile, sms dupa 15 zile, sms cu avertizare de suspendare serviciu la sfarsitul lunii. Tot am reusit sa uit sa il platesc. Ma trezesc dupa o luna jumatate ca nu merge netul. Sun la ei, verifica si imi spun ca sunt suspendat de neplata. Zic bine, hai ca platesc maine. Pac, imi si dau drumul la net in secunda aia. Uit si il platesc dupa 3 zile, timp in care a mers. Beton, nu?
    Daca tin eu bine minte stai pe la Iancului. Ii recomand cu caldura pe baietii astia, XNS Media, au trecut de stadiul de retea de cartier, au crescut frumos si au niste servicii excelente. Asa rau imi pare ca m-am mutat si am trecut pe mizeria de RDS… :) Eu am avut un abonament de 52 de lei, dar exista si variante mai ieftine. http://xns.ro/internet/servicii.html

    • @ipo: nu mi-am pus niciodată problema de bani. În cazul meu, nu e vorba de reţeaua în sine, că în afară de XNS, mai sînt vreo două. Am avut de la Almsoft înainte de a mă muta în apartamentul ăsta. Dar n-am mai făcut abonament la ei din comoditate: însemna să-mi găurească din nou pereţii şi n-am vrut. Ce-i drept, netul de la RDS e OK, n-am motive să mă plîng. Şi plătesc o singură factură, pînă la urmă, şi pentru cablu şi telefon.

  3. Hai sa va spun cu se vede lumea si din cealalta parte a baricadei:

    Acum cativa ani un client avea nevoie de o conexiune la internet de foarte buna calitate si m-a rugat sa-i caut un provider serios.
    Dupa nenumarate aventuri cu alti provideri sun la RDS.
    Dupa jumatate de ora apare la noi la firma un tip caruia îi explic cam ce doreste clientul nostru, ne urcam in masina si mergem acolo.
    Dupa ce s-a rezolvat ceea ce era de facut omul ma intreaba daca nu dorim si noi ceva asemanator. Cu toate ca era cam scump pentru buzunarul nostru acceptam si astfel incepe experienta noastra legata de RDS.

    Am pornit de la 128KB garantat pe fibra optica + 1 linie de telefon. Asta costa pe atunci (2004-2005 cred) 120 EURO+TVA.
    Dupa vreun an ne suna cineva de la RDS si ne intreaba daca nu vrem inca o linie in acelasi pret. Vrem.
    Dupa inca vreo 6 luni ne suna altcineva de la RDS si ne intreaba daca nu vrem sa ni se dubleze viteza, pretul ramanand acelasi. Vrem.
    Dupa un timp ne suna cineva de la RDS si ne intreaba daca nu vrem inca 3 linii de telefon. Nu vrem, ce dracu sa facem cu atatea telefoane, “dar nu costa nimic in plus”, bine, vrem.
    Au urmat celularele (4 bucati) si stick-urile (2 bucati)s fara ca pretul abonamentului sa creasca.
    Culmea a fost cand cineva (de la RDS) ne-a sunat si a spus ca din calculele lor rezulta ca platim prea mult si ne-a intrebat daca suntem de acord sa ne reduca tariful la jumatate (nu glumesc, chiar asa s-a intamplat). Ne-am gandit putin si pana la urma am fost de acord.
    Au urmat periodic cresteri de viteza dar nu ne-a mai intrebat nimeni daca suntem de acord :)
    In prezent situatia este urmatoarea:
    2 linii pe fibra optica, cu IP-uri fixe, viteza de download nu scade sub 60 Mbs, upload nu scade sub 30 Mbs, 4 linii de fix, 4 celulare, 2 stick-uri pentru internet mobil, totul la 65 euro+TVA. Bineinteles ca tot de la RDS avem si echipamentul de baza (mediaconvertere, switchuri etc.).
    In toti acesti ani nu am avut internet de 3 ori: o data cand un dobitoc a intrat cu masina intr-un stalp din apropierea sediului nostru si l-a daramat, o data cand ne-au anuntat cei de la RDS ca nu o sa avem internet timp de o ora deoarece se fac lucrari in zona si o data, dupa o furtuna cand undeva la 100m de firma noastra s-a inamplat ceva cu fibra. Cu exceptia acelui eveniment cu stalpul daramat cand reparatia a durat o jumatate de zi, internet-ul a pornit dupa mai putin de o ora.

    Acasa:
    Internet (viteza atat la download cat si la upload nu scade sub 20 Mbs)+1 linie de telefon fix+1 celular+stick pentru internet mobil+cable TV (analogic)=60 RON (inclusiv TVA)
    In toti anii de cand am acasa internet de la RDS nu am avut internet de 2 ori. Odata a repornit singur dupa o ora, a doua oara (era intr-o duminica la ora 5 dimineata) am sunat la RDS (“cine dracu crezi ca iti raspunde duminica la 5 dimineata” spunea nevasta-mea) mi-a raspuns un tip, i-am spus cum ma cheama si unde stau, a spus ca stie de problema si o sa dureze vreo ora pana se remediaza, iar dupa jumatate de ora internetul a pornit. In aceasta jumatate de ora am folosit stick-ul.

    Experienta altora
    Datorita naturii activitatii mele, de cativa ani ma conectez zilnic peer-to-peer la aproximativ 10-15 computere din diferite zone ale tarii (de fiecare data altele).
    De obicei cand vad ca viteza conexiunii nu este chiar foarte rapida intreb clientii care este providerul lor de internet.
    Concluziile mele sunt urmatoarele:
    1. RDS, merge aproape perfect (viteza acceptabila in peste 95% din cazuri).
    2. Romtelecom, merge dar “cu hopuri”, lucru care nu deranjeaza la o navigare “normala” dar deranjeaza cand dai click pe computerul de la celalalt capat si vezi ca nu se intampla nimic timp de 2-3 minute sau, mai rau, conexiunea se intrerupe, lucru explicabil daca tinem cont ca RT foloseste ADSL.
    3. Orange (mobil), se pare ca merge cam la fel cum merge si internetul mobil de la RDS, adica binisor pentru o astfel de conexiune, poti sa bei o cafea la mall si sa te dai pe internet ca sa vada lumea ce dotat esti.
    4. Vodafone (mobil), pur si simplu nu merge, sau nu merge in Timisoara, o fi bun sa-ti citesti mail-urile, daca nu au atasamente (daca ai noroc deoarece in unele locatii nu poti face nici atat), dar cam atat.

    Plata facturilor
    Procedeul este simplu, primim pactura de la RDS si o platim prin e-banking. Nu vad ce este atat de greu, cand vin facturile le pui intr-un teanc si le platesti imediat sau pe masura ce ai bani. Cand teancul nu mai exista inseamna ca nu mai ai datorii.

  4. Mie, personal ,nu mi se pare extraordinar netul lor.Este adevarat ca il am de ani buni,dar i-am chemat pe cei de la rds de foarte multe ori sa deschida netul sau sa il faca sa mearga mai repede si mai mereu bagau scuze:”se lucreaza in zona aceea la nu stiu ce cablu,bla bla bla “

  5. Alex, spunea cineva de pe FB de Germania, ca iti iau banii direct din cont… “Ezista” si in Romania si se cheama direct debit, serviciu pe care il folosesc cu mega-super-succes de vreo 3 ani pentru toate serviciile (gaz, curent, tv, internet, telefon mobil). Daca tot ai scris articole de tip “how to…” pe probleme de banking, ai putea sa-ti activezi si tu DD si sa scrii si despre asta ;) Vorbesc serios, sunt fff multi care nu stiu despre ce e vorba in timp ce mie mi se pare de un anacronism dureros sa mai stai sa platesti manual facturile daca ai internet banking – ca sa nu mai zic de mers la ghiseu, care e ice age de-a dreptul… Ma mai uit din cand in cand pe facturi si atat, n-am mai platit manual o factura de nici nu mai stiu cand. DD nu uita niciodata, plateste in ultima zi lucratoare inainte de scadenta astfel incat sa nu intarzii dar nici sa nu-ti imobilizeze banii aiurea, iar despre “riscul” de a fi furat de furnizor nu mai pomenesc, e o aberatie specifica romanilor care-si scot toti banii de pe card in ziua in care primesc salariul… Succes!

    • @cristihan: aş activa, doar că eu am o problemă – am o groază de întîrzieri de plată. Chestia asta funcţionează conform legilor lui Murphy, deci înseamnă că aproape niciodată, cînd tre’ să plătesc ceva, n-am destui bani la îndemînă. Vorbesc serios.

  6. Presupunand ca pana la urma tot iti platesti facturile (doh! :) ), inseamna ca e o problema de timing sau de cash-flow. Practic, esti intotdeauna in urma cu cateva zile, ceea ce inseamna ca daca ai ajunge odata sa fii la zi si inca ceva in plus (de o valoare echivalenta cu o luna de facturi) si apoi sa continui ca acum, n-ai mai avea probleme. Trebuie doar putina disciplina :) (nu vreau sa para ca vreau sa dau lectii…). Situatia se poate rezolva deci in doua moduri: 1. faci un efort la un moment dat si alimentezi un cont (cel din care faci platile prin direct debit) cu o suma care sa acopere restantele si platile urmatoare); 2. activezi un descoperit de cont, din care se vor trage automat bani in momentul in care vine scadenta, iar apoi cand iti aduci tu aminte acoperi suma folosita (neaparat! altfel mai bine nu te mai joci :) ). Insist cu explicatiile pentru ca mi se pare o “descoperire” eliberatoare direct debitul, prefer sa platesc cativa lei dobanda daca nu am bani in cont decat sa primesc sms-uri sau telefoane de avertizare, sa mi se taie netul sau sa platesc penalitati (care in general sunt mai mari decat dobanzile la descoperit de cont). Ca sa nu mai vorbesc de task-urile in minus din agenda ;)

    • @cristihan: eh, nu e chiar aşa. Eu am mai multe scadenţe cam pe la aceeaşi dată şi nu e tocmai o bucurie. Uneori, prefer să întîrzii decît să rămîn fără un chior. Dar, da, teoretic, ai dreptate. Dac-aş avea leafă la dată fixă, şi eu aş face exact la fel.

  7. Your time, your money :) Iti doresc sa te eliberezi totusi la un moment dat de grijile astea :)

  8. De 2 ori la interval de cateva luni am uitat sa achit la timp factura de internet la RCS-RDS. Cand deschideam dimineata browserul, eram redirectionat catre pagina lor de anunt neplata.
    De fiecare data, dupa ce am platit si internetul a revenit, am ramas cu o problema. Iat-o:

    Prima data, pagina pe care o aveam setata ca homepage in browser-ul implicit (Mozilla) a ramas permanent redirectionata catre http://www.anunt.rcs-rds.ro. Practic, nu am mai reusit sa accesez acea adresa din Mozilla pentru ca era mereu redirectionata. Am sters toate cookie-urile care contineau rcs sau rds, inutil. Am sunat si la RCS/RDS si le-am spus, ei au verificat accesarea adresei de pe browserul lor si mergea. La mine nu mergea. Mi-au spus ca nu au ce sa faca. Cu celalalt browser pe care il am pe PC, Internet Explorer, reuseam sa accesez adresa respectiva.

    A 2-a oara adresa ce o aveam ca homepage a ramas OK, insa mi-a ramas permanent redirectionata o alta adresa, pe care o aveam pe bara de Semne de carte (Favorites) din Mozilla.

    Daca a gasit cineva o solutie la aceasta problema, il rog sa imi scrie pe e-mail. Multumesc anticipat.