O idee despre viitorul televiziunii

televiziuneCanalul american CW face o mişcare simpatică: propria aplicaţie de Apple TV, unde va pune la liber producţiile difuzate (vorbim, aici, de multe seriale: Supernatural, The Vampire Diaries, Arrow, Gossip Girl, 90210 etc.) pe TV. Prezenţa pe Apple TV apare după cea pe Windows şi pe XBox.

De ce importantă mişcarea asta? Pentru că, în colaborare cu Apple, CW a realizat o aplicaţie ce va putea rula şi reclame. În link-ul de mai sus, e ştirea pe scurt, fără prea multe detalii (ceva mai multe, aici.) Cu adevărat interesant însă e că, odată cu intrarea pe zona asta – şi, mai ales, cu integrarea reclamelor, – se prefigurează nişte schimbări importante pe zona de televiziune.

Succesul Netflix – în SUA, cel puţin – este evident. De altfel, a scos în faţă nevoia oamenilor de cît mai multă flexibilitate, nevoia de a alege la ce să se uite cînd vor ei, fără să depindă de programul televiziunilor. CW a făcut multe mişcări interesante în ultimii ani, punînd nişte accente serioase pe conţinut. A fost, de altfel, un pariu bun pentru ei. Dacă vor fi urmaţi şi de Showtime, care numără alte seriale destul de curajoase, care s-au bucurat de succes (Californication, Dexter, Homeland, Weeds,) deja se schimbă datele problemei. Practic, tendinţa lansată (involuntar) de Netflix şi Hulu devine, încet, încet, mainstream.

Vrem sau nu, viitorul televiziunii este în flexibilitate şi într-acolo ne îndreptăm. E drept, pînă ajunge la noi, mai durează, dar televiziunile nu vor mai fi aşa cum le ştiţi. Televizorul va fi “legat” la internet, iar peoplemeterele, oricum aproape irelevante, vor dispărea complet.

1 comentariu

  1. Interesanta miscarea. Pentru cativa dolari, poti vedea serialele care chiar te intere la ce ora din zi vrei. Sa vina si la noi.