Foto: Chip Somodevilla/Getty Images

De ce-ai mai crea o pagină de facebook în 2020?

Mă uit că mai am amici care-mi mai dau invite să dau like unor pagini de facebook. Și mă uit, un pic, la experiența mea cu pagina blogului și nu pricep de ce și-ar mai bate cineva capul cu asta, mă rog, din alt motiv decât acela de a cheltui bani pe ad-uri.

Și treaba e cam așa: pe orice pagină de facebook ai intra, că e de instituție publică, de publicație sau de brand, durează vreo 15 secunde până apare ceva conținut în afară de banner, meniul din stânga și coloana aia inutilă din dreapta.

După care durează câte alte trei-patru-cinci secunde să se încarce niște chestii pe care nu le poți gestiona: o casetă cu “Posts” în care, de fapt, ai fix ultima postare – sau, hai, dacă ești norocos, două – urmată de o casetă cu “Photos” și încă una cu “Videos”, iar dacă vrei să sari peste toată experiența asta idioată și dai click pe “Posts”, în meniu, mai durează încă 15 secunde ca să le încarce.

Practic, când vine vorba de a intra în contact direct cu brandul, ca utilizator, facebook a făcut tot posibilul pentru a te alunga de-acolo.

OK, înțeleg că, pentru unele companii, facebook e un bun generator de engagement, și mă refer aici la alde Netflix, KFC și similare, unde chiar există oameni care știu să producă niște conținut. Dar pentru toți ceilalți, inclusiv presă, deja devine inutil dacă nu bagi bani în boost posts.

Și asta e altă chestie tâmpită pe care facebook o face: ignoră site-urile de știri și continuă să le ceară bani în timp ce, atunci când sunt acuzați de fake news, țipă ca din gură de șarpe că ei sunt platformă, nu publisher.

Păi, dacă tot nu ești publisher, de ce nu produci o echipă specializată pe verificarea unor outlet-uri media cărora să li se aplice același algoritm de reach ca unui utilizator obișnuit în loc să le tai expunerea, fix cum faci acum?

Eu mă gândesc foarte serios să suspend pagina blogului. Nici n-am vreun public mare pe-acolo, nici nu bag bani în promovarea articolelor, iar textele, din vreo 2.700 oameni, ajung, în medie, la vreo 30-40. Sincer, pot să mă lipsesc de expunerea asta. Ca să nu mai zic că facebook mă spamează fără încetare.

În fine, concluzia ar fi că singurele motive pentru care mai are sens să faci o pagină de facebook pentru un brand, azi, e ca să aibă lumea unde să te contacteze prin Messenger, unde să lași o adresă și ca să ai cum să spargi banii aiurea pe ad-uri care-ți vor fi aprobate peste cinci zile (de aia am văzut, pe 20 februarie, ad-uri de Valentine’s Day).

Hai, că-ncet, încet, facebook are grijă să-și trimită toți clienții la plimbare fix din cauza aglomerării paginilor cu chestii inutile. Bine, și din cauză că Zuck e un fel de Hagi Tudose al internetului global.

2 comentarii

  1. Ultima oara când am verificat, funcționa încă pentru publisheri. Dar Facebook recomanda frecvențe de postare enorme (ceva gen 50 pe zi), deci trebuie să pompezi mult conținut.

  2. Sa-ti zic eu de ce au unii pagina pe FB: eu vand castraveti de la gradinar, am 50K urmaritori, din care evident FB livreaza nouatile la 50. Daca vreau mai mult, ar trebui sa dau ceva coco la ei. Ideea e ca multi dintre clienti, cateva sute sau mii stiu pagina si intra direct, chiar daca nu au afisat nimic la noutati. Sa vada daca am bagat si rosii si la ce pret.

    Evident ca pun intrebari fix la poza cu rosii unde scrie 4 lei/kg si intreaba cat e pretul. Sau daca dau cu plata ramburs. Zic ca nu, jumate nu mai iau, raman 50% si asa merge treaba mai departe. Dau taxele la stat, iau ce ramane si merg mai departe. Mai ieftin decat sa stau la taraba, nu mai zic sa dau productia la market-uri, unde pe langa ca ma obliga sa produc tone [ pot, da nu vreau ], imi mai dau si 80 de bani/kg. Asa ca am 3 masini la livrare, un SRL amarat si vand castraveti si rosii cui ii pasa ca le am bio. Nu dau cu chimicale ca am oroare, le mananc si eu, ca altfel puneam nitrati la greu, sa iasa mari si frumoase.

    Asta e un exemplu, la bloggeri e mai altfel, la ce sa intru si pe FB daca tot ce gasesc pe blog vad? Incearca altceva pe FB, ca sa nu fie pe blog. Asa intra omul si aici si acolo. Un sfat de la un taran din Maramures!

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.