Paradox românesc: femeile, cu cît au mai puţini bani, cu atît cheltuie mai mult

SMARK.ro cere un studiu despre femeia ca target. Îl realizează Brennan Research & Consultants. Se trage linie, se adună, scade, împarte, în fine, se aplică toate procedurile şi se dau rezultatele. Femeile, ca target, sînt împărţite în şase categorii: emancipate, conservatoare, placide, echilibrate, romantice şi cochete. De botezat categoriile s-a ocupat compania de research. În fine. Citim întregul studiu şi ne sare în ochi o chestie absolut fascinantă. Să cităm:

Cochetele reprezintă o categorie alcătuită preponderent din tinere […], majoritatea sînt casnice sau şomere. Paradoxal, se aranjează foarte mult şi cheltuie considerabil pe cosmetice. Ele asociază direct calitatea unui produs cosmetic cu preţul pe care îl plătesc şi, cu cît investesc mai mult, cu atît cred că produsul va contribui mai vizibil la infrumuseţarea personală. Mai mult decît atît, ele recunosc cu mîndrie că au un comportament de consum sub impuls, în materie de cosmetice, din care au mai mult decît e necesar. Deşi nu prea fac sport, vor să arate bine şi ţin cure de slăbire sau se îmbracă în ton cu moda. Familia are un loc puţin important în viaţa lor şi resping rolurile tradiţionale ale femeii în gospodărie. Totuşi, ele se declară în favoarea căsătoriei, chiar timpurii, dar cu obligaţii şi responsabilităţi reduse din partea lor. Nu contribuie la bugetul gospodăriei, iar criza nu le îngrijorează. Sînt firi expansive şi folosesc netul pentru extinderea relaţiilor sociale.

V-aţi prins, da? Nu ştiu de ce nu mă miră, dar este atît de tipic românească această categorie, că nu poate decît să mă amuze, chit că e trist ce se întîmplă. În fine, să nu mai lungim discuţia, avem aşa:

  • femei şomere sau cu salariul minim pe economie
  • cheltuie pe cosmetice, mai ales pe cele scumpe, deci putem înţelege cine e publicul, de exemplu, al Sephora (care nu-i chiar ieftin)
  • cumpără impulsiv, adică “mi-a intrat salariul, mă duc să-l sparg în magazine”
  • speră să aibă o siluetă de vis, dar n-ar face sport, aşa că ţin cure de slăbire, cel mai probabil, după ureche
  • probabil îşi cumpără fake-uri din Obor, ca să se îmbrace în trend
  • vor bărbat cu bani, care să le întreţină; pe cît posibil, să se mărite imediat ce au terminat liceul
  • nu-şi doresc să ştie ce-i aia gătit, curăţenie şamd. – deh, bărbatul are bani, să angajeze menajeră şi bucătăreasă!

Asta aşa, ca o interpretare mai profană. Eh, acum, gîndiţi-vă că sînt multe. Foarte multe! Dacă aţi dat click pe link-ul din primul paragraf, aţi văzut că e un concurs – cine nimereşte categoria de femei mai numeroasă şi procentajul cel mai apropiat, cîştigă un exemplar al studiului, care nu-i chiar ieftin, între noi fie vorba. Acum, eu n-aş şti să zic care-s cele mai numeroase, dar şi dacă ai împărţi suta la şase, cînd te gîndeşti că cel puţin 17% dintre femei gîndesc aşa, e clar că ceva nu e-n regulă. Tragi linie şi-ţi pui problema de ce dracului se mai cheamă “branduri premium”, dacă publicul e… ei, bine, nu foarte premium.

Dacă îţi place acest blog şi vrei să-l susţii, cumpără de la eMag folosind acest link.

3 comentarii

  1. Marketing de nota 10! Oamenilor li se manipuleaza visele si apoi sunt lasati ‘liberi’ sa cumpere. Oare poti fi liber cand ai idei preconcepute despre lume? Studiul descrie consumatorismul pentru sexul feminin, aruncat bani cu galeata acum si neglijat viitorul. Eventual ‘se cumpara protectie’ prin nunta asa cum mafiotii ‘ofera protectie’ pentru cei slabi de inger. Rezultatul sunt casnicii ‘durabile’ gen Mihaela Radulescu si Monica Columbeanu.
    Este vorba de lipsa unei educatii sanatoase care sa spuna cum se poate trata visul feminin de frumusete si constientizarea propiei puteri de a fi independenta. In schimb se vine cu ideea ca exista o cale rapida dar costisitoare si se incurajeaza dependenta fara a sti cat de dureroasa este aceasta.

  2. foarte trista situatia si cat se poate de adevarata. Ma distreaza mai ales mersul la mall… unde am ocazia de a le vedea pe aceste “cochete”… facand cumparaturi pe tocuri :))

  3. Simt un pic de …frustare…banuiesc ca nu ai mers niciodata sau probabil o data in an :))….