Cum trece timpul…

Cred că una dintre primele campanii publicitare pe blogul ăsta, dacă nu chiar prima, s-a derulat undeva prin noiembrie-decembrie 2007. A fost un mail dintr-alea pe care nu le aștepți, de te și miri că te întreabă tocmai pe tine dacă nu vrei să participi.

Acu’, să nu-și imagineze cineva că a fost o acțiune concertată, cu articole pe toate blogurile posibile și imposibile, că n-a fost așa nici pe departe. A fost o campanie de bannere, clientul a vrut leaderboard-ul pentru vreo trei luni, nici nu mai țin minte câți bani am cerut.

Știu că au fost câteva schimburi de mail-uri, prin Vali, care s-a ocupat de trimis codurile pentru bannere și alte trăznăi, în prima încercare de rețea de bloguri românească, Blog20. Am căutat mailurile, dar nu le mai am, am pierdut o parte din ele prin 2012, când am migrat mail-ul.

Ce mi s-a părut mișto la campania aia a fost formatul bannerelor, similar cu cel al bannerelor eMag ce rulează, azi, prin Profitshare. Am dat multă vreme exemplul lor pentru că a fost, dacă nu mă înșel, primul format de la noi care livra într-un leaderboard informații despre produs (nume, poză, preț) și care, la vremea respectivă, mi s-a părut mult mai eficient decât bannerele obișnuite.

Mi-am adus aminte de asta citind la Vali că PC Garage împlinește 12 ani și dau niște premii. Ei au fost clientul și ei au fost unii dintre primii care au avut curaj să investească în reclamă pe bloguri. Am zâmbit citind că magazinul online și-a schimbat de trei ori proprietarul până acum (azi, e parte din eMag), mai ales că, la vremea respectivă, comunicam direct pe mail cu fondatorul.

Articolul ăsta nu-i parte din vreo campanie, ci e doar o constatare despre cum au trecut zece ani de când unii au avut curaj să vadă blogurile drept un mediu propice pentru a se promova. Azi, pare o chestie banală, nu mai poți să zici de bine de un brand că imediat sare un cititor că-i reclamă mascată, dar la vremea aia, nici dracu’ nu visa că se poate trăi din asta.

Și, încă o dată, că poate nu m-am mirat destul: zece ani…

(Foto: logoul pe care l-am făcut, pe la începutul lui 2008, pentru blog20, după trendurile web 2.0 de la vremea aia. Ce-i drept, n-arată rău nici azi.)

Dacă îţi place acest blog şi vrei să-l susţii, cumpără de la eMag folosind acest link.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.