Politica 2.0: Zsolt Nagy şi Adriana Săftoiu

Adriana Săftoiu a avut o intervenţie relativ scută, cel puţin comparativ cu cea a lui Zsolt Nagy. Dacă primul a comentat că, în 2004, 8% din campania UDMR s-a desfăşurat pe net (adică newslettere şi alte forme de spam – părerea mea), că blogurile nu atrag electorat şi că oamenii, cu cît îmbătrînesc, nu mai au nici o legătură cu netul (ceea ce e o prostie, dacă e să ne uităm pe studiile recente, dacă ne uităm la tot mai mulţi români trecuţi de 60 de ani care îşi fc abonamente de internet), Adriana Săftoiu spune că electoratul autohton nu dă doi bani pe candidaţi.

Practic, fosta consilieră a lui Băsescu este de părere că românilor nu le pasă de politică, ci doar de campaniile electorale. Asta înseamnă că, pentru ei, a fi interesaţi de campaniile electorale înseamnă a aştepta traistele cu cadouri de la candidaţi, ceea ce explică şi faptul că cei care au dat mai mult au avut mai multe voturi. Românul este conştient că politicienii nu vor face nimic pentru el, drept dovadă şi interesul pe care îl acordă alegerilor: prezenţa la urne este tot mai scăzută de la un scrutin la altul.

În era digitală se cîştigă alegerile cu sacoşa şi plicul.
Adriana Săftoiu

În ceea ce priveşte internetul, Adriana Săftoiu consideră că este aproape irelevant în mediul rural, unde oamenii fie nu au acces, fie nu sînt interesaţi. Şi asta din cauză că grijile mai importante ţin de electricitate, apă curentă, gaz etc. La care se adaugă faptul că 50% dintre cei care merg la vot provin din mediul rural.

1 comentariu

  1. saftoaica are dreptate, asta nu inseamna, insa, ca o campanie pe net ar trebui ignorata, tocmai in mediul urban.