Problema cu scăderea preţurilor Taxify (şi, ocazional, Uber)

Ieri, am primit o notificare din aplicaţia Taxify de iPhone prin care eram înştiinţat că, de aseară, scad preţurile la 1,1 lei/km (respectiv 0,2 lei/min.), iar preţul minim pentru o cursă va fi de 9 lei.

Teoretic, asta e o veste bună, mai ales că par convinşi de faptul că încasările şoferilor nu vor scădea. Practic, lucrurile sunt un pic mai nuanţate. Taxify nu prea are cotă de piaţă în România, aşa că singurul mod în care se pot bate cu Uber şi cu taximetriştii este să scadă preţurile. Ah, şi Taxify n-are nici suficienţi şoferi.

Având în vedere că o cursă minimă costa oricum 8 lei – şi la Uber la fel -, ce mi-e cu un leu, ce mi-e fără în plus. Însă, cel mai probabil, vor finanţa şoferii din investiţia primită de la Didi (un Uber chinezesc în care Apple a investit, anul trecut, un miliard dolari) – nu se ştie cifra exactă, dar e de peste 10 milioane dolari.

Dacă, prin absurd, Uber şi Taxify ajung să elimine de pe piaţă o parte din firmele tradiţionale de taximetrie, problema este că majoritatea şoferilor de taxi cu maşini proprii se vor muta… la Uber şi la Taxify. Şi pe cât ne-o plăcea nouă civilizaţia din Uber şi Taxify, pe atât de crudă soartă o să avem când ne-om sui într-o maşină condusă de antologicul birjar.

Altfel, concurenţa e bună, iar speranţa mea e că Uber şi Taxify vor face un pustiu de bine şi vor investi mai mult şi mai serios în serviciul de relaţii cu clienţii şi cu şoferii, astfel încât să aplice sancţiuni şi de-o parte şi de alta acolo unde există probleme. Că steluţele alea oricum sunt degeaba.

Dacă îţi place acest blog şi vrei să-l susţii, cumpără de la eMag folosind acest link.

1 comentariu

  1. Atata ca pe Uber primesti rating

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.