Prezentarea mea la WordCamp

Mai jos, prezentarea mea de la WordCamp. Teoretic, am fost în panelul care ar fi trebuit să explice chestii tehnice. Practic, foarte multe discuţii tehnice n-au fost. Dintr-o relativă lipsă de inspiraţie, prezentarea mea a fost mai degrabă de “deontolog”. Mai jos, prezentarea.

Am spus, în prezentare, că încerc să scriu cod coerent, astfel încît un client cu minime cunoştinţe de PHP şi CSS să poată modifica şi singur. De regulă, cînd iau proiecte de WordPress, sînt plătit ma degrabă pentru layout/design decît pentru programare. În primul rînd, nu sînt un programator, însă cunosc foarte bine funcţiile, iar asta îmi permite să dezvolt un template complet. Dacă vine vorba de dezoltare suplimentară, aici e altă discuţie. Durează ceva mai mult şi, implicit, costă ceva mai mult.

Ce n-am spus în prezentare (aveam de gînd, dar am uitat, plus că prezentarea de mai sus este făcută pe fugă) este că, atunci cînd lucrezi cu clienţi mici, care nu-şi permit să dea pentru un site de prezentare sau un blog cîteva mii de euro unei agenţii mari (deh, renume egal preţuri mai mari), e firesc să scrii un cod simplu, uşor de înţeles, uşor de urmărit, suficient pentru client să poată efectua singur modificări ulterioare, mai ales dacă nu-şi permite să efectueze cheltuieli suplimentare cu mentenanţa sau modificări minore. E şi motivul pentru care nu prea mi-am bătut capul cu WordPress hooks.

Şi, o altă chestie pe care am uitat să o precizez, este şi motivul pentru care încerc să evit implementarea funcţionalităţilor care necesită folosirea custom fields. De ce? Cînd ai clienţi mici şi relativ atehnici, le va fi foarte greu să înţeleagă ce trebuie să facă. Aşa că încerc să le fac viaţa cît mai uşoară. Mai puţin timp pierdut pe mărunţişuri, mai puţini nervi tocaţi pe “ce-am greşit cu custom fields asta?” înseamnă mai mult timp dedicat afacerii proprii.

Dacă îţi place acest blog şi vrei să-l susţii, cumpără de la eMag folosind acest link.

4 comentarii

  1. Cateva mii de euro pentru un template facut ok de o agentie ‘mare’ din .ro? Wow. Am ceva tangente cu mediul respectiv si intotdeauna m-au uimit preturile MARI care se cer pentru lucruri care in Europa de Vest costa 2/3 sau 1/2 din pretul cerut la romanica ( asa am si rezolvat problema in final), dar nici asa … Ma rog, se continua traditia preturilor lipsite de bun simt din .ro, la toate capitolele.

  2. Interesant dar care e treaba cu acele corectari, le-ai facut tu ulterior sau ce?