Problemele cititorilor: ridicarea maşinilor şi preţurile plătite

O problemă pe care n-am tratat-o niciodată pe blog dintr-un motiv simplu: n-am avut-o. Ţi se ridică maşina şi trebuie să plăteşti. De ce atîta? Dacă ştiţi de ce, răspundeţi în comentarii. În fond, omul are dreptate din multe puncte de vedere.

Cei care sînt responsabili pentru agăţarea maşinilor care stau oprite în raza indicatorului de oprire interzisă sînt niste bişniţari. Am avut un interviu undeva în zona Semănătoarea, am parcat imediat dupa indicatorul respectiv şi, în 15 minute, au venit unii şi mi-au ridicat maşina. Nici o problemă pînă aici, era parcată aiurea – meritam o penalizare. Doar că nu mă aşteptam niciodată să fie atît de mare. A costat 700 de lei să îmi iau maşina de la ei, fără amendă, care e încă 200. Aş vrea să ştiu şi eu de pe ce planetă au aterizat ăştia. Unde anume o ridicare de maşină costa 230 de lei? Unde transportul maşinii costă 160? Şi unde depozitatul maşinii costă 160 de lei pentru 15 minute?

Aş vrea să ştiu cine calculează sumele astea şi unde sînt justificate. Aş vrea să ştiu cum anume pot şi eu să particip la licitaţia care acordă contractul ăsta, pentru că sînt bani primiţi pe gratis, non-stop. Fac un împrumut şi lucrez pentru primărie. Cea mai mare amendă pe care am primit-o vreodată a fost de 200 de lei. Am primit-o în două rînduri, ambele din cauză că am depăşit viteza legală. Care e justificarea pentru care amenda asta e 900 de lei, în condiţiile în care alea au fost 200? Una peste alta, mi se pare că cineva îşi ia o şpagă imensă pe barba şoferilor, undeva în primărie ori în Interne (în fond, de unde se face contractul), sau că există cineva căruia pur şi simplu NU ÎI PASĂ, deşi e ales prin voturile noastre.

De ţinut minte: la Semănătoarea, băieţii stau la pîndă aproape tot timpul. Nu e primul caz de ridicare a maşinii, în zona aia, de care aud. Deci, mare atenţie. Ce-aş mai adăuga eu la cele de mai sus: cît la sută din banii daţi firmei de ridicări ajung la primărie? Îmi închipui că doar cei 230 de lei, ridicarea, nu? Adevărul e că n-aş avea o problemă dacă ar ajunge la bugetul local măcar 50% din sumă. Altfel, e ca afacerea cu locurile de parcare.

Păreri?

Dacă îţi place acest blog şi vrei să-l susţii, cumpără de la eMag folosind acest link.

16 comentarii

  1. oarecum Offtopic: La Semanatoare se sta pur si simplu la panda. Am petrecut si eu vreo 2 ore prin zona acum cateva saptamani si am putut asista la vanatoare. Pacat ca nu am avut camera la mine. :D

  2. Mie mi se pare un abuz ridicarea masinii !!
    Poate ai o urgenta si ai lasat-o acolo, poate ai nevoie urgent de masina. Ca sa nu mai spun ca idiotii au ridicat masini cu oameni in ele (copii, batrani).
    Uite sistemul american mi se pare corect. Nu-ti ridica masina dar iti lipeste amenda usturatoare pe geam. Mi se pare ca nici constitutia lor nu permite, nu ai dreptul sa te atingi de proprietatea omului.

  3. peste tot stau la panda. Ma refer in toate orasele. Cel putin si in Timisoara e la fel.

  4. In sectorul 1 e si mai rau: 900 de lei doar taxa companiei de ridicari. La 2, in schimb, e ceva mai decent, adica doar vreo 600. Bani calculati din burta in functie de lacomia patronilor. Teoretic, in calcul se ia dimensiunea sectorului si volumul de masini potentiale, dar nu mi se par nici macar acceptabile sumele in cauza.
    Ca sa nu mai spun ca fiecare firma din asta face legea la ea in curte. De exemplu, n-are voie sa intre in curtea unde sunt retinute masinile decat proprietarul sau un purtator de procura, ceea ce e absolut stupid (langa mine era tinuta in picioare o gravida in luna a 8-a, in timp ce sotul facea poteca la poarta pazita, doar pentru ca pe actul de proprietate era numele ei). Sau daca masina este depozitata 24 de ore si un minut, posesorul va plati de fapt echivalentul a 48 de ore. Si tot asa…. Mi-e sila.

  5. De ce e un Iphone 900 de dolari? De ce un parfum “de firmă” este minim 50 de euro un flaconaş de 30 ml? De ce un Ferrari costă câteva sute de mii de euro? De ce e iarba verde şi cerul albastru? De ce un site făcut de Alex Mihăileanu costă atât de mult?
    Orice preţ este corect atâta vreme cât nu eşti forţat să-l plăteşti. Nimeni nu l-a obligat să parcheze neregulamentar. Nimeni nu l-a obligat să vină cu maşina proprie dacă ştia că în zonă nu sunt locuri de parcare. Putea folosi RATB/Metrou sau taxi. Atâta timp cât a primit o factură şi chitanţă pentru sumele plătite, totul este legal iar a discuta de ce costă atât de mult e despre “sexul îngerilor”. Dacă firma respectivă face ilegalităţi sunt alte instituţii abilitate să investigheze asta. Nu cred că, bucureştean fiind, nu cunoştea (desigur, nu exact, dar cu o bună aproximaţie) cam cât costă, deci şi-a asuma riscul în deplină cunoştinţă de cauză. Prigoană a zis o vorbă mare, nu există naţiuni civilizate, ci naţiuni bine amendate. Lucrurile sunt foarte simple: încalci legea, îţi asumi nişte riscuri. Poţi avea noroc şi scăpa, dar poţi fi şi prins.Iar când eşti prins nu mai are rost să te plângi că “scump, domnule, scump, dincolo era mai ieftin…”

  6. Legat de unde se duc banii – din cate stiu, suma in afara de amenda sunt luati de firma de ridicat masini – de, asta e pretul pentru serviciul prestat.

    Toata chestia asta cu ridicatul masinilor e doar o smecherie ca sa faca bani patronii firmelor respective.

    @CGiboi daca trebuie sa te usture amenda, pai sa mareasca amenzile, nu sa umple buzunarele unor persoane private…

  7. Vad comentarii cu abuzuri si ca e scumpa ridicarea. Dar cati pleaca cu 10-15 minute mai devreme sa aiba timp sa gaseasca un loc de parcare LEGAL?! Si nu-mi spuneti ca nu se gasesc, ca eu niciodata in cei 5 ani de cand am masina permanent nu am avut probleme cu locurile de parcare in Bucuresti in nicio zona (acasa am parcare de la primarie

    Marea mea problema este cu aia opriti in mijlocul drumului (aia pe avarii sa para ‘invizibili’). Sper sa le ridice masinile pana dau tot venitul astora, poate asa se vor invata sa stationeze LEGAL.

    Nu se face ordine cu amenzi de 10 lei, trebuie sa te usture, sa nu mai faci a doua oara, asa incat mi se pare ca amenzile prohibitive sunt mai bune decat orice politist. Cati au avut masinile ridicate de mai multe ori? Ar fi o statistica interesanta.

  8. Concluzia este ca se merita unii pe altii :)
    Astia de la ridicari fura cu acte si nu au reusit sa fluidizeze traficul desi ‘lucreaza’ deja de cativa ani. Totusi se gaseste ocazional bizonul care are o treaba importanta, scuza clasica pentru lipsa bun simt. Se duce omul la interviu (deci o treaba planificata din timp) si nu se gandeste ca va fi la ora de varf intr-o zona fara parcari.
    Cea mai des intalnita scuza este ‘sa faca mai intai parcari si dup-aia sa ridice masinile’. Pai tu cand ti-ai cumparat masina nu stiai ca nu exista parcari? De ce ar face primaria parcari pentru masini si n-ar face inca un parc pentru Alex Mihaileanu, care n-are masina? De ce sa largeasca un bulevard cand ar putea sa-l ingusteze si sa faca pe margine banda de biciclete? De ce trebuie sa ma impedic pe trotuar de miile de stalpisori anti-bizon? De ce este acceptabil sa parchezi masina pe trotuar? Gandeste-te ca inchiriezi tot anul 6-8 metri patrati din suprafata orasului in care traiesti. Cat costa 8 metri patrati/an in Bucuresti, “la strada”? Daca parchezi tot anul pe domeniul public si te-ai ales cu o singura amenda.. ai scapat ieftin. Ar trebui sa platesti mult mai mult. Sunt tari in vestul ‘salbatic’ in care oamenii si-ar permite sa-si cumpere masina, dar nu-si cumpara pentru ca nu-si permit parcarea. Sper ca ridicatorii de masini sa evolueze si sa ajung la un moment dat sa aud ca bizonul isi vinde masina pentru ca nu mai are cu ce sa plateasca amenzile.
    Am si eu masina.

  9. Bai, sunt de acord cu ridicatul masinilor la nesimtitii (sau bizonii cum a spus un sntevorbitor) care si le lasa oriunde. problema este ca le ridicatul se face doar asa la ochi. Daca este un A6 , Tuareg sau orice alta masina peste 30-40k nu o ridica ca poate fi a vreunui “smeker” care poate sa le-o “traga”. Ridica in schimb masinile intre 3-10k ca in principiu astia sunt mai fraieri si platesc. Vedeti cum sunt parcate masinile la Piata Sudului si nimeni nu le ridica……

  10. Pentru cei pro ridicari. cred ca nimeni nu contesta amenda data pentru parcarea in loc nepermis. o contesta pe cea datorata firmelor de ridicari care este de 2-3 ori mai mare decat ce ajunge la primarie/politia rutiera.

  11. La Semanatoarea intotdeauna stau la panda sa ridice masinile – trebuie sa ai grija sa nu fie nici marcaj pe jos, ca atunci degeaba parchezi la cativa metri de semnu’ ala de interzis, tot ti-o ridica. Si pur si simplu n-ai unde sa parchezi acolo in zona. Am facut intr-o zi ture vreo 20 de minute si tot n-am gasit loc de parcare (in conditiile in care n-am nicio problema sa merg pe jos mai mult, ba chiar imi place maxim), pana la urma am lasat-o la Carrefour Grozavesti in parcare si am luat metroul. Nah, am zis ca acolo ar fi in siguranta…la intoarcere seara m-am trezit cu pete minuscule de vopsea pe toata masina. Deci “happy happy joy joy” indiferent de unde parchezi. (din fericire, in 5 ani de cand am permis nu mi-a fost niciodata ridicata masina)

    Ce ma enerveaza cel mai rau insa: taximetristii care blocheaza aproape strada (la Lipscani sau la AFI de ex, blocheaza 2 benzi din 3 in fiecare seara/noapte iar politia e intotdeauna acolo da nu le face absolut nimic… intr-o perioada ocoleam noaptea prin Regie fiindca se lucra la podul de la Grozavesti stateam in prostie in fata la clubul Princess, tot din cauza ca taximetristii blocau strada aiurea – am stat odata si juma de ora, la 3 noaptea :| A venit politia, i-a injurat pe taximetristi ca blocasera toata circulatia si atata tot… )

    P.S. pt mine, cel mai apropiat mijloc de transport in comun e la 25 de minute de mers pe jos intr-o zona plina de caini maidanezi si persoane dubioase, lucrez pana tarziu in noapte (program tipic in industria in care ‘activez’) si sunt mereu cu laptopul dupa mine, deci scutiti-ma de comentarii tip “de ce ti-ai luat masina”. Nu s-au nascut toti in buricu’ orasului, cu gura de metrou langa scara si cunoscatori de tehnici de auto-aparare, la fel cum nu e primavara non stop sa poti merge cu bicla si nici nu sunt sinucigasa sa-mi iau scuter in orasu’ asta (oricat de mult mi-ar placea sa merg pe scuter, dar exista prea multi dobitoci pericol public care au carnet de conducere si prefer sa stau cuminte). In alte tari exista parcari amenajate, exista salarii ok, exista optiunea de a merge cu transportul in comun / pe bicla oriunde ai locui, indiferent de ora, fara sa-ti fie teama (poate doar de alti romani, ca ei sunt singurii pe care i-am vazut sa faca mizerii prin alte tari, ba chiar am avut norocul sa fiu jefuita de unii, am asistat la scandal intre pesti si prostituate – tot romani – in centru’ altor capitale si multe alte experiente minunate asemanatoare).

    P.P.S. am prieteni care au castigat procese dupa ce le-a fost ridicata masina (s-a tot scris si in presa despre felul in care practicile astea sunt ilegale), doar ca se asteapta cam 2 ani pana le vin inapoi banii.

  12. @CGiboi nu ai prins ideea , nimeni nu a contestat faptul ca cei care parcheaza aiurea trebuie sa plateasca amenzi mari , problema este ca pentru fiecare masina ridicata STATUL pe terenul caruia ai parcat incaseaza 134 lei iar o firma particulara incaseaza in medie 700 lei , aici este problema . Pentru ca nu firma de ridicari asfalteaza , nu firma de ridicari aduna gunoaie , nu firma de ridicari monteaza semne de circulatie , nu , firma de ridicari a cumparat niste gioarte de masini de 5-6000 $ si sa apucat sa faca bani ca la tiparnita .

  13. Sunt din Iasi. Si aici ridicatul de masini e afacerea “cuiva” si e afacere banoasa. Dar e o afacere si atita: cu 3 platforme nu o sa fluidizeze traficul in veci si in pururi. Pur si simplu le cad niste ghinionisti in plasa, restul isi muta repede masinile iar pina se intoarce platforma (aproape o ora) e la fel ca inainte.
    Daca ar fi vrut sa rezolve si problema si sa ia si niste bani ar fi angajat cativa omuleti care sa taie amenzi si sa le bage sub stergatoare. Eventual cu poze doveditoare. In 10 min cit dureaza ridicatul unei masini pe platforma, un agarici din asta taie 10 amenzi (daca stie sa scrie, evident). Dupa o saptamina de luat amenda zi de zi, ii trece oricaruyi bizon sa mai parcheze pe trecerea de pietoni.
    Problema e alta: amenzile sunt doar teoretice, pentru ca incasarea lor lasa de dorit (nu numai cele auto, ci si cele pentru tulburarea linistii publice, de exemplu). Dar asta e o alta discutie (desi, cred eu, e prima care ar trebui rezolvata – atita timp cat bizonii stiu ca plata amenzilor e doar pentru fraieri, guess what?).

  14. Cred ca sunt 2 probleme: pretul e prea mic si ridicarile se aplica la o scara prea redusa. In continuare se parcheaza aiurea, deci masurile existente nu descurajeaza.

    Cati din banii hinghierilor ajung la primarie ? Probabil prea putini. Intrebati-l pe primar cum l-a ales pe hinghier si daca nu va place ce zice, data viitoare alegeti-l pe altul (mai e si chestia aia deloc neglijabila ca – statistic – jumatate din cei de aici nu voteaza dar dau din gura, insa ne indepartam de subiect).

    Cum e la altii: in Madrid, parcarea fara plata locului de parcare – la parcmetru sau cum naiba se numeste – costa 50 de euro. Nu-ti ridica masina (ceea ce e normal, doar ai lasat masina intr-un loc permis).

    PS. Acum o luna era pe Mediafax un articol cu avocatul Gheorghe Piperea si ridicarile ilegale de masini. Cititi-l, e instructiv.

  15. salut, sint dintr-un oras amarit din sudul tarii…si aici exista o firma care ridica
    masini si bineinteles ca masinile ghertzoilor sint intangibile…tot cetateanul contribuabil plateste fara prea multe comentarii.. nu e de ajuns ca politia sta la pinda cu radare, in loc sa ajute la fluidizarea traficului, stau in masina cu bunghiul dupa fete si cind mai pica si un fraier in plasa..inseamna ca si-au facut treaba…