PSD a făcut social media cu ferme de trolli și boți. O zice chiar presa de partid

Nu credeam c-o să citez vreodată DC News, dar iată:

PSD a făcut eforturi uriașe ca să domine spațiul de comunicare virtuală. În medie, fiecare român a văzut cel puțin 20 de mesaje electorale PSD în mediul online: 500 de milioane este numărul de vizualizări obținut de pesediști doar prin publicitate online, într-o campanie de omniprezență digitală care a inclus website-uri naționale și locale, Google, Facebook, Instagram, YouTube și aplicații mobile. PSD a inundat mediul online, de la Facebook și Instagram, YouTube și Google, la bannere pe site-uri și aplicații mobile. Infrastructura de campanie a fost bine adaptată la noile obiceiuri de comportament ale oamenilor. Facebook a fost cel mai probabil motorul principal al campaniei online – doar aici s-au rulat 450-500 de campanii separate.

Și asta:

Boții și fermele de servere au fost, de asemenea, o componentă „invizibilă”, dar în permanență prezentă în campania PSD; altfel spus, social democrații s-au folosit de inteligență artificială în campania electorală pentru europarlamentare. Circa 100.000 de comentarii pro-PSD au fost generate în fiecare zi.

Și asta:

Campaniile YouTube ale Partidului Social Democrat, a altă premieră, au atins peste 35 milioane de vizualizări în mai puțin de 4 săptămâni. PSD a rulat campanii de ”programmatic RTB via multiple platforme”, numărând zeci de milioane de afișări livrate către audiențe targetate, în funcție de momentul campaniei sau de mesaj. Sute de milioane de afișări de bannere au fost obținute pe sute de site-uri (este vorba despre bannere dinamice generate pe template-uri customizate, cu mesaje în secvență).

(Sursa)

În esență, tot articolul e un soi de campanie de spălare a imaginii PSD, despre cum 80% au fost mesaje pozitive și vai, dragă, de asta au eșuat în online.

Dar chestiile cu adevărat interesante sînt cifrele, pentru că dacă ar fi reale, ar însemna că PSD a cheltuit bugetul pe un an al unei multinaționale (aici exagerez un pic).

500 milioane de vizualizări ale ad-urilor? 500 campanii simultan pe facebook? 35 milioane vizualizări pe YouTube? Există doar o concluzie: PSD sînt “pa” cînd vine vorba de utilizatorii de internet.

Însă adevărata dudă e aia cu fermele de trolli și boți. Asta spune multe despre adevăratul număr de pesediști de pe facebook sau YouTube: că dacă-i zici unui comentac că-i troll plătit de Dragnea și se supără, sigur e troll plătit de Dragnea.

Dacă îţi place acest blog şi vrei să-l susţii, cumpără de la eMag folosind acest link.

3 comentarii

  1. In articol zice “ferme de servere”, tu scrii “ferme de trolli”.

  2. “Au fost generate” nu inseamna neaparat artificial. Poate fi nr. de comentarii care a rezultat natural.