Punem şi noi de-o campanie socială adevărată?

Prin vara lui 2007, mă gîndeam la o campanie socială, o botezasem, scurt, “Spală-te!“. Era şi firesc, în contextul în care, la vremea respectivă, foloseam RATB-ul, iar problema supremă era mirosul groaznic de transpiraţie. Am şi scris, atunci, că mă întorceam de la un interviu şi, dacă n-aş fi locuit la 15 minute de redacţie, aş fi ajuns la muncă duhnind.

Căci, atunci, reuşisem performanţa de a mă urca într-un troleu plin, iar două doamne trecute de a doua tinereţe, ude leoarcă – erau, pur şi simplu, pline de transpiraţie – se lipiseră de mine în aglomeraţie. O cămaşă şi o pereche de pantaloni au ajuns direct la spălat.

Şi totuşi, nici cu bărbaţii nu mi-e ruşine. Treci pe lîngă unii, pe stradă, şi te-ntrebi dacă-s certaţi cu săpunul sau cu apa caldă. Eu înţeleg că apa-i scumpă, scuza eternă a celor trecuţi de 60 de ani, dar noi, restul, cu ce-am greşit? Plus că, de la o vîrstă încolo, glandele funcţionează altfel. Şi dacă tot vrei să faci economie la apă şi te speli de două ori pe săptămînă, măcar cumpără un deodorant.

Mai grav e că mulţi se oripilează cînd vine vorba de femei însă uită că şi femeile se oripilează cînd bărbaţii din jurul lor put. Pot să-i înţeleg pe cei care nu se bărbieresc, mai ales de lene, nu cred că există bărbat îndrăgostit de lama de ras. Dar nu pot să-i înţeleg pe cei care nu se spală. Mă depăşeşte. Va să zică, reiau ideea: dacă n-o să fac, probabil, niciodată campania aia socială, e bine să mai amintim, din cînd în cînd, că tot a venit vara, că berea nu ţine loc de apă şi gel de duş şi că îngrijirea personală e la fel de importantă şi la bărbaţi, nu doar la femei.

În altă ordine de idei, că tot avem tema dată, trebuie să spun că Dove a lansat o gamă de produse pentru bărbaţi, Men+ Care. Sînt patru produse: săpun, gel de duş, un antiperspirant şi un deodorant, fiecare, disponibile în cîte trei variante. Despre gelurile de duş, nu ştiu ce să spun în afară de faptul că miros bine şi că te simţi fresh după folosirea lor. În schimb, pot să spun că deodorantul îşi face treaba cu brio, chiar şi după multe ore. De altfel, e primul din categoria asta în care chiar am încredere şi singurul motiv pentru care am reînceput să folosesc un astfel de produs. Renunţasem de multă vreme la deodorante, că n-aveau nici un efect pe termen de mai mult de 30 de minute. Asta aşa, ca recomandare, că tot a venit vara şi se cere.

1 comentariu

  1. Toata lauda pentru marca Dove, dar eu as fi multumit daca cei pe care-i intalnesc in mijloacele de transport in comun sau in alte locuri, s-ar spala macar cu sapun Cheia.