Cât vinde Apple în România + reduceri Apple Shop de la eMag

Aseară, la showroom-ul din Crângaşi, eMag a deschis un mic Apple Shop. Şi, din vorbă-n vorbă, în cadrul prezentării, Iulian Stanciu a zis ceva de vânzările Apple în eMag şi mi s-a părut că nu aud bine.

apple-shop-emag

Apple Shop-ul din showroom-ul eMag – de altfel, cu secţiune personalizată, cu design a la Apple, şi pe site-ul magazinului online, aduce o parte din experienţa dintr-un Apple Store. Întâmplător, am intrat într-un Apple Store şi, e drept, lipsesc câteva elemente – Genius Bar şi zona în care te foloseşti de echipamentele Apple de parcă ai fi într-o sală de net în care nu trebuie să plăteşti -, dar experienţa în sine ar trebui să fie identică.

Iulian Stanciu spune că investiţi s-a ridicat la un milion de dolari, eu pot să bănuiesc că cel puţin 850.000 reprezintă stocul de produse. Dincolo de asta, azi, în ziua lansării, majoritatea produselor au reducere de 15%. Altfel, există şi nişte preţuri speciale (vezi lista întreagă).

  • MacBook Air 13″ – 4000 lei, redus de la 5600 lei
  • Macbook Pro 13″ cu display Retina – 5300 lei, de la 7000 lei
  • iPad Air 2 – 1.849 lei, de la 2400 lei
  • iPhone 6 – 2500 lei, de la 3300 lei
  • iPhone 5S de 64 GB – 2400 lei, de la 3000 lei

Totodată, de azi, eMag vinde, în showroom, şi iPad mini 4, proaspăt lansat de Apple. Nu ştiu preţul şi nici cât de mare e stocul.

Dacă vă interesează altceva, folosiţi cu încredere link-ul ăsta.

Cât vinde Apple în România

Că de la asta pornisem: 10% dintre vânzările eMag sunt generate de produse Apple. Oarecum defalcat, în jur de 50% sunt reprezentate de iPhone-uri. Sincer, mie mi se pare foarte mult, chiar dacă, la nivel de număr de unităţi, lucrurile nu stau chiar la fel.

apple-shop-emag1

Proiecţiile financiare ale eMag pentru 2015 arată venituri totale de 350 mil. euro, ceea ce ar însemna că eMag va vinde produse Apple în valoare de 35 mil. euro până la finele lunii decembrie, deşi, tot potrivit lui Stanciu, tendinţa e de creştere cu 35% de la an la an. Probabil, asta ar înseamna că, la anul, eMag va fi vândut produse Apple în valoare de 45 milioane euro. Mă rog, e o speculaţie, dar e o informaţie interesantă în contextul în care, acum şase-şapte ani, Apple era aproape inexistent în Excel-uri.

Însă la un calcul complet superficial, am putea zice că eMag, în 2015 (an încă neterminat), a vândut cel puţin 22.000 de iPhone-uri, la un preţ mediu de 800 euro per unitate. Din punctul ăsta de vedere, e puţin. Pe de altă parte, Stanciu spune că eMag e cel mai mare retailer Apple din România, iar în compraţie putem include şi operatorii telecom, care, probabil, vând mai multe iPhone-uri decât eMag, însă nu şi iPad-uri sau MacBook-uri. Enfin.

Dacă am zice, la nimereală, că eMag are 30% cotă de piaţă din vânzările de produse Apple, asta tot ar însemna 100 mil. euro anual pentru Apple (estimarea nu e chiar trasă de păr, iStyle are cifră de afaceri de 3,5 mil. euro în 2014, pe unul dintre SRL-uri, şi vinde şi alte produse, deci probabil în jur de 12-13 mil. euro pe toate firmele, Noumax a avut în jur de 6,5 mil. euro în 2014, apoi adaugi operatorii şi restul magazinelor online). E drept, e greu să estimezi piaţa, dar, zău, cine-şi imagina cifrele astea acum şase ani?

 

Dacă îţi place acest blog şi vrei să-l susţii, cumpără de la eMag folosind acest link.

5 comentarii

  1. “lipsesc câteva elemente – Genius Bar şi zona în care te foloseşti de echipamentele Apple de parcă ai fi într-o sală de net în care nu trebuie să plăteşti -, dar experienţa în sine ar trebui să fie identică.” – Alex, c’mon, inteleg ca advertorial, ba chiar si marketingul de Teleorman pe care-l face eMag but this is pure bullshit and this is coming from you to me, cititorul tau. Deci nu, n-ar trebui sa fie identica pentru ca n-are cum sa fie, ca de aia se numeste Apple Shop si nu Apple Store. Ca daca era Store, nu vindeau iPhone aduse cu sacosa de QuickMobile si se aflau, alaturi de operatorii de telefonie, in lista vanzatorilor autorizati de pe siteul Apple. GB si posibilitatea de a folosi produsele sunt doua elemente extrem de importante in toata experienta pe care o ofera un Apple Store, in tot ecosistemul pe care-l creaza un AS. Adica a celui mai de succes model de retail din lume.

    • @Ciprian: Da, ştiu, de aia am zis “ar trebui.” În altă ordine de idei, eMag renunţă la colaborarea cu QM, a anunţat aseară Stanciu. Altfel, stai calm, nu e advertorial, n-am colaborat niciodată cu eMag, cel mult am pus link-uri prin profitshare cînd au avut promoţii bune sau campanii de reducere.

  2. “asta tot ar însemna 100 mil. euro anual pentru Apple (în România)” – Ca termen de comparație (în medie): cât vinde Apple într-un an în toată România, vinde în două Apple Stores din lumea civilizată.

    • @Tudor: corect, dar dacă te duci în urmă, era de neimaginat suma asta. Altfel, e doar o estimare, s-ar putea – şi sînt convins că e – mai mare valoarea. Gîndeşte-te că importatorul oficial, IRIS / Apcom, a avut cifră de afaceri de doar vreo 7 mil. euro, iar asta ar fi, cel mai probabil, ce vînd ăştia mai mici şi o parte din ce vînd iStyle sau Noumax. Noumax, pe de altă parte, include în cifra de afaceri şi service-ul, iStyle şi Noumax includ în cifra de afaceri şi accesoriile etc. Dar sînt multe canale neoficiale sau canale directe (operatorii telecom, de exemplu, care cam sar peste Apcom).

  3. Reduceri interesante mai ales pentru iPhone 6 si Macbook Pro. Intram si vedem….