Relevanţa (mai bine zis, irelevanţa) Facebook. Modelul Samsung

likeCostin dă exemplu un status de Facebook postat de Samsung US înainte de lansarea Galaxy S4. Zice Costin că cei ce critică social media ar trebui să se uite la statusul în cauză ca la un model că, uite, se poate. Rezultate nemaipomenite. Ei, bine… hai să socotim.

Samsung are 22.729.434 fani. Adică 22,73 milioane. MILIOANE. Statusul model – după cum pricep, al doilea cu cel mai mare engagement din istoria paginii Samsung – are 38.660 de like-uri. Cu regula de trei simplă, aflăm că au interacţionat 0,17% dintre fani. N-am calculat share-urile şi comentariile dintr-un motiv simplu: majoritatea aparţin celor care-au dat like. Repet cifra: 0,17% din totalul de fani.

Exemplu românesc: status cu trimitere către un curs foto, pe pagina F64, care numără 41.200 de fani. Înregistrează 178 de like-uri, folosing o poză care a mai fost postată acum vreo lună şi ceva. Interacţiune? 0,43%. Cam la fiecare două-trei săptămîni, un status pe pagina F64 bate 350-400 de like-uri. Adică engagement de 1%. Asta, repet, la o pagină cu 41.200 de fani, nu cu aproape 23 de milioane de fani – adică mai mult decît populaţia României.

Costin zice că statusul acela ar trebui să fie un model. Dacă nici cu pisici nu s-a depăşit un engagement de 0,2%, ce model ar trebui să fie ăsta? Scriu dintr-un motiv simplu: am lăsat comentariu cu calculul şi nu mi-a răspuns nimeni.

Dacă ăla e model, atunci ce mai e statusul ăsta de pe pagina F64, cu 4.884 de like-uri? Adică cu engagement de vreo 12%?

UPDATE: Pentru că, se pare, compar mere cu pere şi Samsung US cu HTC global, hai să comparăm Samsung cu Inna, care are frecvent statusuri cu 40.000-50.000 de like-uri la 8 milioane de fani. E mai relevantă comparaţia Inna cu Samsung, nu? Şi, apropo, şi Inna are fani şi-n România, şi în Mexic, şi pe la mama naibii, pe toate continentele, deci fragmentarea publicului în contextul fusului orar e la fel ca la Samsung. Deci?

Dacă îţi place acest blog şi vrei să-l susţii, cumpără de la eMag folosind acest link.

12 comentarii

  1. Cosmin sau Costin?
    Penultimul paragraf ( Cosmin zice că….)

  2. Pe aceeasi logica ai aprecia mult mai mult o companie cu venituri de 10.000 EUR intr-un an care a facut 2.000 EUR profit, decat una cu venituri de 10 mil EUR care a facut 1 mil EUR profit. Insa ceea ce omiti este faptul ca e mult mai usor sa faci 20% profit cand esti mic decat sa faci 10% cand esti mare, din mai multe motive – afinitate al brand-ului, perceptie, concurenta, etc.

    Altfel spus, in logica postarii tale, daca eu am 2 prieteni pe facebook, scriu o tampenie si imi dau amandoi like inseamna ca pot sa dau lectii de social media oricui, cu engagement de 100%? :)

    Cred ca sunt multe variabile de luat in calcul, de exemplu cati din aia 22 mil de fani ai Samsung SUA au vazut in feed postul respectiv. Am o banuiala ca numarul e mult mai mic (iar procentual, mult mai mic decat la F64) din cauza regulilor facebook sau a interactiunii userilor cu pagina respectiva.

  3. Comparatia nu e chiar indreptatita. Pe masura ce creste o pagina, mesajul ajunge la din ce in ce mai putini fani. Ori din cauza algoritmului Facebook, care scade reach-ul daca nu platesti, ori din cauza numarului mare de fani, care fiind in fusuri orare diferite nu vad statusul cand e postat iar apoi isi pierde din potential.

  4. Teoretic, da, practic, algoritmul ăla nu e chiar atît de imbecil. Proporţia de oameni la care ajunge mesajul e similară. De exemplu, cel mai cel status al lor are undeva în jur de 78.000 de like-uri, deci se poate şi mai mult. Media lor de like-uri este undeva la vreo 12-15 mii. Pe bune, acu’. HTC, cu undeva peste 3 milioane de like-uri, are o medie de 12-15 mii de like-uri per status. Deci, din nou, despre ce vorbim?

  5. Asta ca aia cu attending-ul. Citi oameni vin la un concert… pai avem 1000 de like-uri, 400 de attending, vreo 50 de maybe….Pai punem biletul x ron ca ne bazam pe aproape 500 de persoane…. Surprize-surprize… la ora cind intra headliner-ul pe scena erau 200 de oameni in club din care vreo 15 de la presa……. pierderea vreo 2000 de euro.

  6. Când nu ai altceva, măsori like-uri şi nu e cea mai bună practică. O comparaţie între numărul de click-uri pe linkurile din aceste statusuri (dacă ar fi existat) ar fi fost mult mai utilă.

    • @Alexandru Negrea: păi, zi-mi tu ce ar trebui să măsor în cazul celui de-al doilea cel mai de succes status de pe contul Samsung US. Tu eşti specialistul. Mersi.

  7. Antonia/Inna au cam cate 50k like-uri la o poza. Asta asa, pe local :)

  8. Specialist în ce sunt eu? :)) Nu m-am declarat niciodată specialist, sper că nici remarca ta nu a fost maliţioasă.

    Separat de asta, e stupid să te compari în număr de like-uri, asta zic. Nu ai cum să compari cele douq mesaje, pentru că cele două mesaje nu au avut obiective măsurabile (linkuri). Nu trebuie să fii specialist ca să tragi concluzia asta.

  9. Alex,

    Compari merele cu crocodilii nu cu perele.
    Mihai descrie perfect ceea ce cred si eu despre acest articol, asa incat nu voi spune nimic altceva decat ca subscriu comentariului lui.

    Merci Mihai!

  10. Se prea poate ca numarul de 22 de milioane de fani ai lui Samsung sa nu fie real. Dar si-asa sunt f putine like-uri. Dar poate fanilor nu le-a placut prea mult postarea :P