Rezultatele financiare Microsoft România pe 2011: compania stagnează, piaţa scade

A fost un an dificil pentru business, în general, dar şi pentru Microsoft. Credem că, per total, a scăzut industria de software din România cu cel puţin cinci la sută. Rezultatele noastre pe 2011 sînt similare cu cele din 2010, lucru care ne bucură întrucîtva, avînd în vedere că toate proiectele în parteneriat cu statul au fost suspendate deocamdată“, a anunţat Roland Binkofski, director general Microsoft România, astăzi, în cadrul unei conferinţe de presă.

Legat de anul fiscal 2012, care tocmai a început pentru noi, sîntem precauţi cînd vine vorba de previziuni. Piaţa întreagă a scăzut, cheltuielile consumatorilor au scăzut. Credem că în următorul an vom reveni destul de încet la o normalitate din punct de vedere al businessului. Nu mă aştept la o creştere a industriei de software în următorul an“, a mai spus acesta.

Binkofski spune că Microsoft are trei priorităţi în momentul de faţă: 1. consumatorii – de unde se aşteaptă creşteri (mai ales din zona de console – XBox, Kinect); 2. creşterea vînzărilor, atît pentru consumatorii casnici, cît şi pentru zona de business – focus sporit pe oamenii de vînzări; 3. relaţiile guvernamentale.

Cîteva cifre din comunicatul de presă şi comentariile aferente:

  • Cota de piaţă a Office a crescut cu 3% (Office-ul rămîne de bază)
  • Cota de piaţă a Windows pe PC-urile noi a crescut cu 4,5% (ceea ce nu e deloc de mirare)
  • Internet Explorer 9 a fost descărcat de 500.000 de ori, în România, de la lansarea din martie, crescînd cota de piaţă a browserului cu 4,5% în România