Samsung şi-a bătut joc de nişte bloggeri. Şocant?

Nu de la noi. Ci de doi din India şi de o bloggeriţă din Franţa. Poveştile sînt de domeniul SF-ului. Prima, relatată de TheNextWeb, ar putea fi sumarizată aşa: compania sud-coreeană a invitat nişte bloggeri la IFA Berlin, prin programul Mob!lers. Doi dintre ei, din India. Au fost întrebaţi dacă vor să participe în calitate de promoteri sau de reporteri. Fireşte, cei doi au spus că în calitate de reporteri, că doar de aia merg, să dea mîna cu tehnologia.

Cînd au ajuns la Berlin, reprezentanţii Samsung i-au pus să îmbrace uniforma de magazin şi să facă demo-uri de produse la standul Samsung. Oamenii n-au fost de acord, iar băieţii de la marketingul Samsung le-au anulat biletele de avion pentru întoarcere şi cazările la hotel. Adică “nu vreţi să fiţi sclavii noştri, voi ştiţi în ce parcuri dormiţi şi cum bateţi jumate de lume pînă înapoi, acasă.” Spre norocul lor, au aflat cei de la Nokia şi le-au asigurat cazare, transport acasă şi bilete la IFA, în locul celor pe care nu le-au mai primit de la Samsung (care, apropo, nici nu le-au dat vreodată, pe principiul “intraţi cu noi, ieşiţi cu noi.“)

Al doilea caz este al unei bloggeriţe din Franţa, care a cîştigat un concurs Mob!lers la care premiul era participarea la Jocurile Olimpice de la Londra, unde Samsung a fost sponsor. A păţit, în mare, acelaşi lucru: în cele cîteva zile de şedere în Londra, n-a apucat să intre decît de două ori la competiţii. În tot restul timpului, a făcut muncă de promoter. Mai pe româneşte, cam ce fac puştoaicele care plimbă pachete de ţigări prin magazine. Pentru că, nu-i aşa?, ăsta e premiul concursului: să munceşti de pomană.

Amebele poveşti nu scot în evidenţă decît lipsa de bun-simţ faţă de nişte oameni care au avut, la un moment dat, un minimum de respect faţă de brand. Dacă primii au venit în calitate de bloggeri/reporteri, fiind de acord cu o practică destul de frecventă în presă – sponsorizarea unor deplasări pentru anumite evenimente de profil, respectînd, fireşte, o regulă nescrisă şi de bun-simţ de a publica ceva şi despre lansările companiei care te trimite, nu doar despre ale concurenţei, căci, în fond, pentru asta te duci acolo -, franţuzoaica fusese, timp de doi ani, în programul de ambasadoriat de brand, ceea ce e cu atît mai trist, cu cît fata şi-a bătut capul să promoveze produsele.

Marketing, nu-i aşa?

9 comentarii

  1. La munca cu piscotarii! Apoi ce? Credeau ca vin bine mersi, mananca, butoneaza vreo 3-4 taste cu articole ieftine si pleaca? Sa se aplice sistemul asta si blogarasilor mioritici ca prea multe piscoturi au halit de pomana. PS. acesta este un comentariu subiectiv si as dori sa fie tratat ca atare

  2. exista vreo pozitie oficiala din partea Samsung?

  3. Nu este o noutate, Samsung îşi bate joc şi de clienţi când interesele o cer. Făceau acum câteva luni mare tamtam cu “noua” serie de SmartTV ale lor. Numai că existau deja pe piaţă câteva game de televizoare Samsung care aveau o parte a funcţionalităţilor “unice” din noua gamă numită Smart. Iar la un update de soft au anulat din vechile televizoare toate acele funcţionalităţi, mai ales browsingul pe internet. Erau numeroase dezbateri pe această temă pe forumuri de limbă engleză. Înţeleg ca normal să întrerupă la un moment dat suportul pentru aparate mai vechi de x ani, dar să-ţi retragă funcţionalităţile pentru care ai cumpărat un produs şi l-ai plătit cu bani grei la vremea respectivă mi se pare tâlhărie.

  4. tocmai deaia mi-am cam platit eu sau mi-am rezolvat singur toate deplasarile pe oriunde. dar si i-am pisat in freza pe toti de cate ori m-au enervat… in general ce imi trebuie e doar accesul. in rest pe mine sa ma lase in pace si sa se duca toti in ma-sa :D

  5. Asa cum spunea si cineva mai sus, o fi de cacao departamentul care s-a ocupat de chestia cu bloggerii (rusine lor) dar stiu ca departamentul de proiectare nu isi bate joc de clienti : produsele Samsung sunt foarte bune. Sunt fost posesor de iPhone 3S si actual posesor de Galaxy SII – produsele nici macar nu pot fi comparate, SII are “acel ceva” ce il plaseaza deasupra (nu mai vorbesc de specificatii tehnice si de flexibilitatea in lucrul cu Android fata de rigiditatea iOS). Ca Samsung a copiat anumite chestii de la Apple e o discutie separata. Daca este asa revenim la confesiunea lui Jobs care cu gurita lui povestea cum a copiat conceptul de interfata grafica in timpul vizitei la Xerox (motivand ca oricum Xerox e o companie invechita care nu stia ce sa faca cu aceasta idee excelenta). Cam asa e si cu Apple : daca Samsung a luat unele idei de la Apple dar a creat un produs superior Apple atunci lumea a avut de castigat, companiile “invechite” si asa nu puteau duce ideile alea geniale la un nivel superior.

  6. @fan steaua : ti-ar place nu sa fii tratat ca un sclav cind esti invitat ca reporter ? FFS, inteleg ca acei blogeri trebuiau sa scrie ceva si cu siguranta o faceau fara sa fie impinsi. Se numeste bun simt. Nu vorbim de piscotari mioritici aici.
    Si problema mai nasoala e ca le-au anulat biletele si rezervarile la hotel. La frantuzoaica nu era mare problema. Dar la indieni, care cistiga pe luna ceva gen 100 dolari, aia cam faceau foamea pe acolo. Pentru ca depindeau de Samsung in totalitate.
    Toata aventura asta pute rau a prostie corporatista si samsung si-a cam luat-o peste bot meritat.
    Nu e normal ca la un eveniment sa fii hostess sau cum s-o numi. Din postura de invitat sa devii angajat fara acte.

  7. Până la urmă mă gândesc că este normal să se întâmple astfel când o firmă îşi mută în China şi departamentul de marketing, nu numai pe cel de productie. ;)