Cum mai spamezi lumea: cu LinkedIn

hateNu ştiu dacă a remarcat cineva, dar noul spam este pe LinkedIn. Iniţial, am început să primesc mailuri de pe la oameni de-afară. Spam indirect, cîtă vreme nu promovau serviciile lor sau ale companiilor, ci încercau nişte sondaje sau mai trimiteau date despre studii şi aşa mai departe. De la o vreme însă, după cum se pare, au descoperit şi românii LinkedIn şi posibilitatea de a trimite mailuri tuturor.

Nu mailuri precum cele trimise de oamenii de-afară, ci direct dintre cele grosolane, cu “te rugăm să intri pe site-ul nostru” sau “avem cele mai bune servicii pentru site-ul dumneavoastră şi o ofertă specială.” Dintre cele recente, Delta Studio / Wellness Cuisine: “Te invit să urmăreşti paginile DELTA STUDIO! Fii la curent cu ultimele noutăţi de design interior!” Sau “M-am gîndit să transmit acest mesaj pentru a identifica potenţiale idei de colaborare,” de la cineva care vrea să-mi vîndă coaching şi alte bălării. Sau, de la o companie de publishing, superofertă pentru machete în print: “Vă transmitem urmatoarea ofertă de a colabora cu o pagină de publicitate, pentru această ofertă ‘last minute’ oferindu-vă un discount de 90%.

Oamenii ăştia dau mesaj la toată lista, fără să se uite dacă cei care primesc sînt sau nu în target. Exact coaching o să cumpăr pentru întreaga echipă subiectiv.ro. Şi fix o pagină de reclamă într-o revistă o să cumpăr pentru că o să-mi aducă o groază de trafic pe blog.

Soluţia e simplă: reply cu un singur cuvînt – “SPAM” – şi “unfriend.” Ca fun fact, una dintre persoane mi-a răspuns cu “mulţumim de feedback.” Vorba aia, cu plăcere, şi-altă dată nu mai cere.